Hvor nærme termin bør pappaen holde seg edru?

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Hva tenker dere.. ?? Her er jeg veldig avslappet til det denne gangen.. Han får nok lov til å ta seg en øl helt frem til termin tenker jeg..

tenker fra uke 37 jeg..om han uheldigvis tok seg en kose øl" om det er det du tenker på" tar det 1 t for kroppen og forbrenne til han er edru, eller kan man jo bare bestille en taxi/ambulanse alt ettersom...men uansett så burde ikke barnefaren være drita så sent i svangerskapet, alt kan skje..hehe

Jeg tenker at det hadde vært kjipt om en hadde drukket den dagen barnet kom så jeg tenker mer som fra uke 35 ? ... Men altså regner med at man på en måte kjenner de dagene det kanskje er noe på gang, så han får nokk tilatelse med mindre jeg føler meg dårlig frem til fødselen med å ta den ene øla. Men noe mer er uaktuelt... :) 

alt ettersom det..man burde være på vakt når man er så sent i svangerskapet,noen kommer før, noen senere..

Jeg får ikke min til å drikke generelt jeg! :p Forsøkt å si at han må utnytte den siste tiden før baby kommer å reise på gutteturer, besøke familie og venner (vi bor laaangt vekk) og generelt sprelle fra seg. Men som den beste kjæresten i verden som han er så vil han heller være hjemme med meg, og tar seg heller et glass vann til middagen da vi er ute. Det hadde ikke jeg forventet eller trodd på før jeg ble gravid :p

fra uke 37 tenker jeg.. Men så drikker han veldig sjeldent så tror ikke jeg trenger å bekymre meg så veldig  Om han har drukker en eller to her hjemme og det skjer noe så har vi heldigvis sviger 2 min unna oss og min familie 10 min unna oss

Ikke har vi bil, ikke har han lappen og ikke drikker han noe oftere enn 1-3 ganger i året, så jeg blir mektig imponert om det faller seg rundt termin, hehe.
Men altså, blir han invitert i bursdag, på fest eller slikt så får han dra uansett hvordan det er ift terminen, så regner jeg med han klarer å styre seg. Han liker best brus uansett ??

synes han skal holde seg edru på dager som nyttårsaften og slikt, når det er umulig å få tak i taxi. ellers, så er det vel fra ca uke 37, tenker jeg... :) han har ikke stort behov for å drikke, annet enn i selskap og festlige sammenhenger

Drikker ikke så mye ellers, en øl eller to på julaften og nyttersaften må han få lov til. Her kom førstemann 3 uker før og mannen var på guttetur 3500,- unna i taxiregning, så det vil vi ikke denne gangen. Tenker han er kjørbar etter nyttersaften her hos oss...

Mannen min drikker ikke i det hele tatt, og har heller aldri gjort det, så det problemet har vi ikke :)

Jorlin86 skrev:
Jeg får ikke min til å drikke generelt jeg! :p Forsøkt å si at han må utnytte den siste tiden før baby kommer å reise på gutteturer, besøke familie og venner (vi bor laaangt vekk) og generelt sprelle fra seg. Men som den beste kjæresten i verden som han er så vil han heller være hjemme med meg, og tar seg heller et glass vann til middagen da vi er ute. Det hadde ikke jeg forventet eller trodd på før jeg ble gravid :p

Haha. Samme meg gubben her. :)

Jeg blir igangsatt i uke 38 denne gangen så sånnsett kan han jo drikke fram til da. Men man vet jo aldri hva som kan skje så jeg synes det er greit å holde seg sånn nogenlunde i skinnet fra uke 35 ca. Dvs koseøl er greit, men null festing.

Har ingen grense, kan ta seg en øl på termin for min del- ungen ramler liksom ikke plustelig ut mellom beina mine. Men han trenger ikke drikke seg snydens etter uke 37 :)

Back
Topp