Hvor mye...

Hepe

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Februarlykke 2022❄️
mme/mm får deres barn i løpet av dagen? Syns Sivert C. drikke så lite![8|]
Men har jo blitt mindre etter at han har begynt med mat...

han får alt fra 240-litt over 300ml i hvert MME måltid..men han er bare sykt hol når det gjelder mat..

240 per måltid ca. 4-5 måltider om dagen. Noen ganger bytter vi ut et måltid med litt middag/grøt, andre dager kommer det i tillegg [:)]

Ja,da drikke Sivert lite syns jeg! Dette har nå vært slik i 2-3 uker...da drakk han mye mer og oftere...
Hva kan det skyldes??Er det bare en periode, han virker jo helt frisk og fornøyd som vanlig! er litt bekymret her jeg[&o]

ORIGINAL: Hepe

Ja,da drikke Sivert lite syns jeg! Dette har nå vært slik i 2-3 uker...da drakk han mye mer og oftere...
Hva kan det skyldes??Er det bare en periode, han virker jo helt frisk og fornøyd som vanlig! er litt bekymret her jeg[&o]

Hvis han oppfører seg normalt, er blid og opplagt samt legger på seg det han skal, tror jeg du kan ta det med ro. [:)] Vi var også litt småbekymret her en periode, for han økte og økte, men så økte han ikke noe mer. Han ligger på 240 og det har han gjort nå i en måneds tid. Vi har begynt å gi han små smaksprøver, men av det han har fått så langt er frukt det beste visstnok. Ikke grøt. Og det er jo mye mer næring i grøten enn i desserten fruktpuré. Vi veide og målte han idag, og han har ikke gått opp "nok" til å følge sin egen kurve, men helsesøster ba oss om å ta ting med ro. Bare gi han det han vil ha, og kanskje prøve å komme opp i en full porsjon med grøt om dagen sånn etterhvert. Så du kan jo kanskje prøve på det? Eller spiser han greit med grøt?

ORIGINAL: Studinen88

Hvis han oppfører seg normalt, er blid og opplagt samt legger på seg det han skal, tror jeg du kan ta det med ro. [:)] Vi var også litt småbekymret her en periode, for han økte og økte, men så økte han ikke noe mer. Han ligger på 240 og det har han gjort nå i en måneds tid. Vi har begynt å gi han små smaksprøver, men av det han har fått så langt er frukt det beste visstnok. Ikke grøt. Og det er jo mye mer næring i grøten enn i desserten fruktpuré. Vi veide og målte han idag, og han har ikke gått opp "nok" til å følge sin egen kurve, men helsesøster ba oss om å ta ting med ro. Bare gi han det han vil ha, og kanskje prøve å komme opp i en full porsjon med grøt om dagen sånn etterhvert. Så du kan jo kanskje prøve på det? Eller spiser han greit med grøt?

Er litt opp og ned...Av og til nesten alt,og så kanskje halvparten. Snakket med HS hun sa jeg kunne begynne med middag og...og la han smake på alt. Det kunne gjøre han blir mindre kresen når han blir større...

Så nå får han mme,grøt,fruktpure/frutti og middag i løpet av dagen.

Så i løpet av en dag kan det bli slik:
( det variere ingen dager er like )

Mandag 26. April:

06.00 - 160ml
09.00 - 100ml
11.00 - 150ml+fruktmos
13.45 - 100ml+grøt
16.30 - 100ml+fruktmos
19.30 - 110ml
La seg kl. 20.00

Har til sammen i dag drukket: 720ml

-Dette var mandag sist uke ikke så gale...
Men slik ser det ut idag:

Tirsdag 4. Mai:

06.15 - 150ml
10.00 - 130ml
13.00 – grøt og 50ml
15.00 - frutti
17.00 – middag og 90ml
20.00 – grøt og 50ml

La seg kl. 21.00

Har til sammen i dag drukket:
470ml

oioi så masse noen spiser her. Simen spiser ca 165 til hvert måltid. Er han små spist? Han virker fornøyd og han vil liksom ikke ha mere heller.[8|]

Er litt opp og ned...Av og til nesten alt,og så kanskje halvparten. Snakket med HS hun sa jeg kunne begynne med middag og...og la han smake på alt. Det kunne gjøre han blir mindre kresen når han blir større...

Så nå får han mme,grøt,fruktpure/frutti og middag i løpet av dagen.

Så i løpet av en dag kan det bli slik:
( det variere ingen dager er like )

Mandag 26. April:

06.00 - 160ml
09.00 - 100ml
11.00 - 150ml+fruktmos
13.45 - 100ml+grøt
16.30 - 100ml+fruktmos
19.30 - 110ml
La seg kl. 20.00

Har til sammen i dag drukket: 720ml

-Dette var mandag sist uke ikke så gale...
Men slik ser det ut idag:

Tirsdag 4. Mai:

06.15 - 150ml
10.00 - 130ml
13.00 – grøt og 50ml
15.00 - frutti
17.00 – middag og 90ml
20.00 – grøt og 50ml

La seg kl. 21.00

Har til sammen i dag drukket:
470ml

Hvor mye spiste han til grøt-måltidene og av middagen da? Hvis han spiste gode porsjoner av dette, synes jeg ikke at han drakk så lite sånn egentlig. Jeg tror at de små regulerer seg selv ganske bra, jeg. Hadde han vært sulten hadde han nok sagt i fra. Og hvis han tar til seg for lite, kommer du nok til å merke det på formen. Enten blir han mer irritabel eller mer trøtt antagelig. Så hvis han er i normal form, synes jeg det ser bra ut jeg. [:)] (For det mitt syn som en annen førstegangs er verdt [;)])

ORIGINAL: SimenSinMamma

oioi så masse noen spiser her. Simen spiser ca 165 til hvert måltid. Er han små spist? Han virker fornøyd og han vil liksom ikke ha mere heller.[8|]

De er like forskjellige som du og jeg disse små [:)] Er barna fornøyde, og uten endring i oppførsel, så tror jeg de har det fint, jeg. Det kommer jo an på aktivitetsnivå og slikt også. Her merker jeg at Lucas har en enorm forbrenning i svømmehallen. Han kan spise en full flaske rett før han går i vannet, og så ta en flaske til i det han kommer opp av vannet. Andre dager er han ikke sånn i det hele tatt [;)]

Oki, da er jeg ikke så bekymret![;)]

Han er jo i god form og fornøyd! Er vel et godt tegn det[:D]

Back
Topp