Hvor mye veier en arm?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Gjennomsnittlig til en voksen person.
Noen som vet?
 
*ser for seg å veie kun armen på badevekta* [emoji28]
Kjenner meg nysgjerrig på hva du skal med informasjonen [emoji28]

Er vel varierende, som alt annet.. Et hode veier i snitt ca 5 kg, i alle fall (ifg en artikkel jeg fant). En arm veier vel mindre enn det..
Men aner ikke. Dytter i alle fall opp så kanskje noen andre kan svare [emoji28]
 
*ser for seg å veie kun armen på badevekta* [emoji28]
Kjenner meg nysgjerrig på hva du skal med informasjonen [emoji28]

Er vel varierende, som alt annet.. Et hode veier i snitt ca 5 kg, i alle fall (ifg en artikkel jeg fant). En arm veier vel mindre enn det..
Men aner ikke. Dytter i alle fall opp så kanskje noen andre kan svare [emoji28]
Så en serie i går kveld, hvor en person ikke klarte å løfte armen for å trykke nødknappen ved 4 G.
4 G vi si at armen vil være 4 ganger så tung.
Så tenkte jeg på hvor mye rare ting jeg løfter med denne armen min med varierende tyngde og syntes det var fryktelig rart at han ikke kunne klare å løfte det vet 4 G.
Derfor lurte jeg på hva en normal arm veier
 
Så en serie i går kveld, hvor en person ikke klarte å løfte armen for å trykke nødknappen ved 4 G.
4 G vi si at armen vil være 4 ganger så tung.
Så tenkte jeg på hvor mye rare ting jeg løfter med denne armen min med varierende tyngde og syntes det var fryktelig rart at han ikke kunne klare å løfte det vet 4 G.
Derfor lurte jeg på hva en normal arm veier
Hm.. Mulig det har noe med belastningspunkt å gjøre..? Ved trykk på 4g er den 4 ganger så tung, over hele. Du får ikke balansert vekta skikkelig, eller løftet på den måten du vanligvis gjør.. Men innrømmer at jeg synes det høres lite ut. Jeg ville gjettet på at en arm veier mellom 2-4 kg alt etter som (.. Men jeg er elendig på å beregne sånt). Ved 2kg arm, blir trykket på 8kg. Det bør de fleste klare.. 16 ved 4 kg. Vet jeg klarer å løfte en dings på 20 kg, men om noen er ikke spesielt sterk, og det blir vanskeligere pga annerledes belastning av trykket.. Så kan jeg DA i så fall forstå det.. Jeg mener.. Selv melposen kan kjennes tung ut om jeg løfter feil. Og jeg ville ikke klart å løfte 20kg utover, kun båret det oppover.

Hm.. Jeg jabber litt [emoji23] Men var interessant å tenke på.
 
Hm.. Mulig det har noe med belastningspunkt å gjøre..? Ved trykk på 4g er den 4 ganger så tung, over hele. Du får ikke balansert vekta skikkelig, eller løftet på den måten du vanligvis gjør.. Men innrømmer at jeg synes det høres lite ut. Jeg ville gjettet på at en arm veier mellom 2-4 kg alt etter som (.. Men jeg er elendig på å beregne sånt). Ved 2kg arm, blir trykket på 8kg. Det bør de fleste klare.. 16 ved 4 kg. Vet jeg klarer å løfte en dings på 20 kg, men om noen er ikke spesielt sterk, og det blir vanskeligere pga annerledes belastning av trykket.. Så kan jeg DA i så fall forstå det.. Jeg mener.. Selv melposen kan kjennes tung ut om jeg løfter feil. Og jeg ville ikke klart å løfte 20kg utover, kun båret det oppover.

Hm.. Jeg jabber litt [emoji23] Men var interessant å tenke på.
Tenker jeg skal prøve å få veid min egen arm i løpet av dagen ved hjelp av Arkimedes sin metode...
 
Håper ingen leser googlehistorikken min nå [emoji23]
Fant denne:
Q:
How much does the average human arm weigh?
A:
QUICK ANSWER
According to Shirley Kindrick, the human arm is approximately 6.5 percent of a person's total body weight. For instance, the average weight of a male is 194.7 pounds, meaning the average weight of a male arm is 12.6555 pounds.

Før graviditeten ville min arm veid 3,9 kg når jeg veide 60kg [emoji14]
 
Håper ingen leser googlehistorikken min nå [emoji23]
Fant denne:
Q:
How much does the average human arm weigh?
A:
QUICK ANSWER
According to Shirley Kindrick, the human arm is approximately 6.5 percent of a person's total body weight. For instance, the average weight of a male is 194.7 pounds, meaning the average weight of a male arm is 12.6555 pounds.

Før graviditeten ville min arm veid 3,9 kg når jeg veide 60kg [emoji14]
Tusen takk for svar :)
 
Så en serie i går kveld, hvor en person ikke klarte å løfte armen for å trykke nødknappen ved 4 G.
4 G vi si at armen vil være 4 ganger så tung.
Så tenkte jeg på hvor mye rare ting jeg løfter med denne armen min med varierende tyngde og syntes det var fryktelig rart at han ikke kunne klare å løfte det vet 4 G.
Derfor lurte jeg på hva en normal arm veier

Men vil ikke 4 G også påvirke blodomløpet i kroppen?
Altså gjøre det vanskeligere for blodet å transporteres opp fra beina igjen og innom hjerte og lunger og hjerne?
Eller var det bare armene som var under forhøyet G?

Beklager... men jeg begynte å tenke, og da dukket disse spørsmålene opp hos meg [emoji85]
 
Back
Topp