hvor mye veier barna ca??

Applepie

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
og hvordan er de med mat nå?

synes Farouq spiser bare mindre og mindre.. ikke lyst på noe som helst, bare vi nevner mat, sier han, vil ikke, uten å engang ha sett hva maten er.. men tvinger i han jeg da![:o] Kan lissom ikke la han få lov å gå uten noe..

han veier forresten 18kg

Helene er absolutt ingen storspiser hun heller (når det gjelder mat)
Men hun veier ca 17 kg nå, og er vel rett over meteren lang. Har ikke vært til 4 års kontroll og målt.

Men - jeg også tvinger i henne litt mat til hvert felles måltid. Men for eksempel, så gir jeg henne agurk og kjøtt - og dropper potet. For hun er ikke så begeistret for potet.

Derimot må jeg bremse henne litt når det gjelder ris og pasta - for da vil hun bare spise det med ketchup på... Hun er nemlig lik sin mor - elsker raske karohydrater [&:][8D]

Erik veier litt over 16 kg og er 106 cm lang.

Han er veldig småspist til tider og vi prøver å ikke mase for mye om det,men det er neimen ikke lett [&:] 

Jeg ble selv tvunget i mat da jeg var liten- særlig til frokost og jeg har alltid hatt ett anstrengt forhold til det måltidet,så jeg jobber hardt med meg sjøl for å la han styre hvor mye han vil spise.

men han nekter og er så bestemt på at han ikke skal spise frokost for eks.!! Og når jeg lager frokosten og har det på bordet så tror jeg jeg må rope Farouq 100 ganger før han kommer og setter seg sammen med oss. Og da sitter han bøyd og nekter. Det irriterer meg til de grader, og jeg begynner og tvinge i han maten, da spiser han kanskje to biter av brødskiva samt å lage sånn spy-lyd[X(][>:]

jeg lager masse forskjellig så jeg skjønner ikke

aner ikke hva Thomas veier, skal på kontroll til tirsdag. spent på det.
men vokser ut av alt av klær ihvertfall..

Thomas er flink til å spise... spiser 1-2 skiver til frokost. og 2 skiver i barnehagen. frrukt også litt opp og ned med middag men han må alltid spise litt.
spiser 2 skiver til kvelds...

men veldig spent på hva han veier nå....

Kjære Habib!

Jeg er redd for at han få et veldig angstregt forhold til mat fremover...
Kian og Herman er litt opp og ned i spisingen, vil dem ikke spise til frokost tar jeg skiva med i vogna eller bilen.
Ofte smaker maten bedre andre plasser. Feks på ettermiddagen når de er i vill lek er mat det siste de vil ha.
Da setter jeg meg ved siden av å mater dem om ikke de vil holde maten selv eller om de er fulle av sand.
Dette kun i perioder hvor de ikke har tid til å spise.

Kian kan også lage brekkelyder... noen ganger med vilje for å slippe å spise, ikke gi det oppmerksomhet.

Vet ikke om dette var noen gode tips, men ville bare dele.

Min klump veier nå 13,5 kg og han har gått opp nesten 2 kg siden oktober [:)]
Men, det går veldig i perioder om han spiser greit med mat eller ikke...
Jeg har sluttet å stresse mye med eldstemann, men vi passer på at han sitter ved bordet ved måltidene, og at han får tilbudet.

Jeg gjør også som Monkaponka, vi tar med maten i bilen eller i vogna.
Og noen ganger "går jeg etter de" med mat, om de ikke har tid å sitte rolig.

Minsten spiste IKKE mat før han ble over 1 år, og vi fikk streng besjed om å ikke stresse med det.
Jeg måtte ta meg i det utrolig mye, men da jeg roet mer ned, begynte han å spise mer og mer.
Nå er han periode spiser akkurat som storebror.
Lykke til og håper det løsner!

Jeg vet det er kjempevanskelig Habib,men prøv å la være å mase og tvinge og se om han ikke da kommer frivillig til bordet [:)] 

Her er yougurt en vinner om ikke noen annet frister. Vi har i musli eller cheerios e.l så blir det mer mettende.

Veide og målte Magnus for 2 uker siden, han er 101,5 cm lang og veier 15 kg med klær.
Vi tar en årlig måling rundt bursdagstider og han har vokst nesten 10 cm, men gått opp kun 1 kg..

Vi sliter litt i perioder med mat, men har funnet ut at han spiser når han er sulten.. Men vi sliter litt også med å få han til å sitte sammen med oss ved middagsbordet, har ikke noe råd å komme med der..

nei huff[&o] det må ha vært så utrolig tungt kosejenta! Godt alt er bra nå, og at han spiser:) Men det med bhg hvor de nekta han å spise, hørtes ille ut! vet ikke hva jeg hadde gjort med de jeg[:@] er jo mange barn som ikke spiser skorper jo, skal de gå uten mat da istede[>:] Nei, godt dere byttet!

Og dere.. vet dere hva! I dag kom Farouq til meg, og ba meg lage han en rett[:D][:D][:D] tenk da, han ble med på kjøkkenet og skulle hjelpe til med retten sin[:D] Jeg ble jo såååå glad dere aner ikke! og det beste er at han spiste og spiste og mens han gjorde sa han hele tiden , oh mamma, så godt så godt.
det var nesten så rørende![:(] vet ikke hvorfor jeg alltid stresser sånn med ungene [&:] Jeg løper for dem i hele dag, gjør dem alt,men føler fortsatt det ikke er nok!

Nå har jeg begynt og å ikke mase på han så mye! blir jo selv sliten[X(] Håper han fortsetter slik som i dag..

Så godt å lese Habib Galbii, at han kom til deg og ba deg lage noe til han [:)][:)][:)]
En gjør jo alt en kan for barna sine da, og kanskje det blir litt for mye i lengden. Lurer litt på det selv, for jeg synes jeg gjør alt jeg bare kan så bra jeg bare kan, men søren om det går sånn jeg så for meg [X(] Nei det er ikke lett å gjøre alt like bra. Ser på frøkena her at hun vil bestemme ting mere selv nå, og kan svare "ikke mas på meg daaaa" når vi for hundrede gang ber henne om å kle på seg, rydde, eller annet hun må gjøre [8D]

Aner ikke hvor mye Thea veier, så skal huske på å veie henne snart.
Vet ikke hva Liam veier heller [8D]

var på 4årskontrroll oss legen på tirsdag.
var da 19,5 og 110lang. 52.5 rundt hode

Deilig å lese Habib- håper det fortsetter sånn [:)]

min eldste datter er litt underlig i matveien kan man si....hun liker stort sett alt av mat, men i perioder så vil hun for eksempel kun spise saus til middag, selv om hun ikke blir mett av det, så får hun lov fordi jeg syns det er viktig at man sitter sammen til måltidene og for å skape en hyggetid rundt måltidene og da vil jeg tro at spisingen også kommer seg skikkelig etter hvert.....når det er spisetid så innvolverer jeg ofte mine 2 eldste med tik å lage maten og til å dekke på slik at de fæler at de også er med til å lage mat

Back
Topp