Hvor mye veide deres barn da de var 60 cm?

lille iskaffe

Forumet er livet
Luna veier 5 kg og er 59 cm.Var på kontroll i dag og fikk beskjed om at hun lå en god del under gj.snittet og måtte sørge for at hun fikk i seg nok melk[&:] Hun spiser og virker fornøyd, sover godt om natten osv.Jeg ammer og håper jeg kan gjøre det en god stund.

Leah var 6340g da hun var 61 cm

Hun veide 5,4 kg da hun var 60 cm. Alltid vært slank, men aldri fått høre at det var noe galt i det[:)]!

Malene var 5490 gram når hun var 62,5 cm

Jenta mi hadde visst et veksthopp på den tida...vet ikke hvor mye hun veide da hun var 60 cm, men 57 cm:5kg, 63 cm:6,2 kg

De vokser jo veldig i rykk og napp på den tiden og jeg synes en del helsepersonell gjør foreldre unødvendig nervøse.. Vanskelig å følge med på hvor mye melk de får i seg når man ammer, men så lenge barnet virker fornøyd så kan du jo bare stikke innom helsesenteret og kontrollveie for å sjekke at hun legger på seg.
Synes ikke 5 kg hørtes unormalt ut jeg da, men jeg er ingen ekspert.

Da Emil var 61 cm, veide han ca 5,8 kg. Fikk høre at dette var bra[:)]

da hun var 59 cm veide hun 5,5 kg[:)]

var 49 ved fødsel og 3 kg.

Synes ikke du skal bekymre deg så lenge hun er fornøyd og virker mett! [:)] Noen barn er lange/tynne, lange/runde, lav/tynn, lav/rund. Det som har noe å si er barnets tilstand, hadde hun vært misfornøyd og vært utilpass hadde det vært noe helt annet.

Akkurat det samme her. Han er 59 cm og veier 4900. Er godt under, men hs sa at han såg sunn og frisk ut. Men at vi skulle følge med. Han er nå glad og fornøyd. Og blir mett til hvert måltid.
Mamma sa til meg at jeg også la på meg veldig sakte de første månedene.

Tror du bare må stole på deg selv jeg, og følge med da.[:)]

Født 49cm 2,240kg
4,5 mnd 60cm og 6,3kg

6,5 kg når han var 62 cm..[:)]

Min var 3 mnd 63,5 cm og 6965[:D] Det var faktisk første lengdemåling etter fødselen, hs ville ikke strekke han for og få målt han[:D]

Melissa var 4810gr når hun var 60cm. Hun ligger helt nede på 2.5percentilen når en ser vekt i forhold til lengde. Dette var forrige uke.
Nå er hun 61cm og 4960gr.

Da han var 58,5 cm veide han 5710 gram står det på helsekortet [;)]
Det var på 6 ukers-kontrollen..

Når hun var 58,5 så veide hun 5,5

Back
Topp