Hvor mye vann?

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hvor mye vann drikker deres små?

Jeg ammer morgen og kveld, vesla spiser ellers grøt, middag, brød, fruktmos osv. Hun drikker ca 150 ml vann om dagen.

Er dette lite væske? Mye? Nok?

Ser for meg å avslutte ammingen snart, men er litt usikker på om hun får i seg nok væske uten.

Det enkle svaret er vel at så lenge ho er i fin form og har fleire våte bleier for dagen, så får ho i seg nok væske.

Tassen her drikk mykje syns eg. 5-6 flasker melk i døgnet (100-180 ml), og så drikk han mellom 50 og 150 ml vatn til alle fire måltid. Pluss litt innimellom viss han får koppen sin.

Jeg ammer fortsett 5-7 ganger i døgnet og i tillegg drikke hun 300-400 ml av vann/te til måltider til sammen. Men husker at nr1 drakk bare bittelitt også etter jeg sluttet å amme, og bare gradvis tok mer vann i seg.. Så som Ranveig så, er lille frisk og blid går det sikkert fint.

Ammer ca 3-4 ganger i døgnet nå. Ho drikker mellom 150 - 250 ml vann:)
Så lenge det er flere våte bleier igjennom døgnet så tenker jeg det er bra nok:)

Måler ikke hvor mye han drikker, men Max 1/2 kopp iløpet av hele dagen. Så kanskje 50ml max.

Ammes før alle måltider og flere ganger for natta, men minimum 7 ganger i døgnet. Så han får nok væske. :)

Husk at hvis du avslutter ammingen før 12 måneder må babyen få mme istedenfor. ;)

Måler ikke hvor mye han drikker, men Max 1/2 kopp iløpet av hele dagen. Så kanskje 50ml max.

Ammes før alle måltider og flere ganger for natta, men minimum 7 ganger i døgnet. Så han får nok væske. :)

Husk at hvis du avslutter ammingen før 12 måneder må babyen få mme istedenfor. ;)

Jeg har fått beskjed fra både helsesøster og ammehjelpen at jeg ikke trenger å gi MME dersom jeg avslutter ammingen??

Jeg har fått beskjed fra både helsesøster og ammehjelpen at jeg ikke trenger å gi MME dersom jeg avslutter ammingen??

Jeg synes det høres merkelig ut. Så lenge babyen er under ett år skal den ha enten mme eller mm iløpet av et døgn...

Jeg fikk motsatt beskjed. Hadde tenkt å slutte av med amming, men fikk beskjed at da må jeg gi mme, så da ammer jeg heller videre...

Jeg synes det høres merkelig ut. Så lenge babyen er under ett år skal den ha enten mme eller mm iløpet av et døgn...

Jeg syns også at det hørtes rart ut, derfor sjekket jeg både med helsesøster og ammehjelpen.

Beskjeden var at ammemåltidene ikke bare kunne kuttes ut, men erstattes med f.eks. grøt, brødskive eller annen mat. Og at melkebehovet er dekket gjennom grøtmåltidene hun får (forutsatt at hun får 5 dl eller mer)

Hmm

Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke trenger å gi mme (ammer em gang om dagen). Fikk beskjed om å begynne med melkeprodukter i maten isteden siden det var så nærme 10 måneder.
Dette for vi gir for lite grøt til at det dekkes via grøten. Youghurt og rømme for å få i seg protein og kalsium.

Back
Topp