Hvor mye vann drikker ditt barn?

Bkno4893172

Forelsket i forumet
Min gutt på 15 mnd drikker ca 1,5 liter med vann i døgnet. Er dette for mye? Melk har han ikke lært seg å like ennå. Hvor mye vann drikker ditt barn?

Gutten min på 22 mnd drikker kanskje 2-3 dl vann i døgnet, men han drikker mest smoothie og nan. Han er så småspist og liten, så må få i han næring der jeg kan. Tipper han drikker rundt 1- 1,2 liter dagen :-)

Vet ikke hvor mange liter.... Men kanskje 1 liter vann... Også juice, melk etc ved siden av :-)

Aner ikke, men det er en del så for nok i seg det de skal ha :)

Ja det hørtes mye ut...
Mi på 13 mnd drikker ca 1 dl vann og ca 3-4dl morsmelk. Tilsammen 4-5 dl i døgnet av væske.
Hun veier nesten 10 kg.

Vesla her drakk også ca så mye når hun var rundt den alderen. var litt bekymra, så snakka med fastlegen om det, siden hun virka veldig tørst og at det var veldig viktig for henne å ha vann tilgjengelig, gjerne 2-3 forskjellige flasker! Det var ikke noe å bekymre seg over, var visst ikke så alt for mye... Fikk tatt blodprøver for sikkerhets skyld da, med tanke på diabetes ol, men alt var ok...
Nå drikker hun ikke like mye lenger, hun er to år nå. Drikker kanskje 3 dl vann og tilsvarende med melk...
Fant en fin oversikt her, med væskebehov http://www.knappenforeningen.no/fullstory.php?cat=62&subcat=62&ID=917

Ok. Kanskje vi skal dra til legen for sikkerhetsskyld. Nevnte det på helsestasjonen sist.. Skal dit igjen i slutten av mnd, får høre igjen. Må bytte tissbleie hver time liksom. Drikker 3 dl til vært måltid og mye i mellom. Men kan ett barn på 1 år ha diabetes ?

Ok. Kanskje vi skal dra til legen for sikkerhetsskyld. Nevnte det på helsestasjonen sist.. Skal dit igjen i slutten av mnd, får høre igjen. Må bytte tissbleie hver time liksom. Drikker 3 dl til vært måltid og mye i mellom. Men kan ett barn på 1 år ha diabetes ?
Ja de kan få barnediabetes. Ville tatt det opp med legen.

Eldste drikker nok nærmere 2-3 liter. Hu liker ikke brus eller melk. Da går det mye vann.
Minste drikker gjerne opptil 1 liter. Litt usikker. Hu er ikke like glad i vann som storesøstra.

Syns det hørtes mye ut. Minsten på 10 mndr drikker kanskje 100 ml i døgnet med vann. Og får 300-400 ca med flaske

Back
Topp