Hvor mye vann drikker dere?

EndeligTrebarnsmamma

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Har i det siste vært plaget med tørr munn/hals, så tenkte plutselig at jeg sikkert burde drikke mer vann. :bag: Pleier å drikke rundt 1,5l men skal prøve å øke til 2,5l.

Drikker dere mer nå enn før dere ble gravide?

Drikker veldig lite vann siden jeg får halsbrann av det. Farris går bedre, men klarer ikke drikke store mengder av det heller.

Så absolutt mindre nå enn før jeg ble gravid. Men vet jeg tar det igjen etter fødselen når amminga er i gang :p

Veldig mye. :bag: Måler ikke akkurat, men merker at jeg er mye mer tørst enn vanlig, så det blir ganske mange glass med vann i løpet av en dag. Prøver å begrense litt på kvelden så jeg slipper så mange dobesøk på natta.

Har i det siste vært plaget med tørr munn/hals, så tenkte plutselig at jeg sikkert burde drikke mer vann. :bag: Pleier å drikke rundt 1,5l men skal prøve å øke til 2,5l.

Drikker dere mer nå enn før dere ble gravide?
Å drikke 2,5 liter høres altfor mye ut :nailbiting: Jeg drikker når jeg er tørst. Det er mye væske i mat. Drikker vel 2-5 dl vann til middag og 2,5-5 dl h-melk eller vann til frokost. Anbefalingen om 2 liter pr. dag er inkludert det du får gjennom maten, så det er ikke meningen at man skal drikke så mye.

Sikker på at du ikke er forkjøla eller i ferd med å bli det, og at det er derfor du har sår/tørr hals? Er du tett i nesa og derfor puster med munnen istedenfor å puste med nesa? Hvis du fokuserer litt ekstra på kun å puste ut og inn gjennom nesa de nærmeste dagene, kanskje du merker at slimhinnene ikke tørker like mye inn?

Jeg drikker mye vann til vanlig (får migrene hvis jeg drikker for lite), og enda mer nå som jeg er gravid, siden jeg er ekstra tørst. Drikker mellom 2-2,5l om dagen hvis jeg ikke trener. I dag trente jeg på morgenen, så er nok nærmere 3l nå.

Back
Topp