Hvor mye ulltøy?

Molli

Glad i forumet
Jeg har riktignok hatt vårbarn før, men det blir 10 år mellom de, så jeg husker ikke helt hva jeg hadde da.

Jeg har begynt å strikke litt, men i April kan det jo både være varmt og kaldt her på østlandet.

Litt tidlig å tenke på kanskje for noen, men når man strikker selv dr det greit å være litt tidlig ute :)

Hva tenker dere?

Både April og mai kan være kald.. I år brukte vi ull ihvertfall ut mai mnd, så jeg tenker det er greit å ha en del.., men som du sier..det kan jo være både varmt og kaldt, så hvor mye er litt vanskelig å svare på.

Ei god ulljakke i str 0-3/0-6mnd, ei ullue, og eit par ullsokkar bør holde.. :) Kanskje sånn strikka kjørepose, men den blir evt eit supplement.

Ellers går me for ullbody og ullpysj i alle fall dei fyrste 3 månadane (til amminga er godt i gang og sølinga avtar..)! :)

Ei god ulljakke i str 0-3/0-6mnd, ei ullue, og eit par ullsokkar bør holde.. :) Kanskje sånn strikka kjørepose, men den blir evt eit supplement.

Ellers går me for ullbody og ullpysj i alle fall dei fyrste 3 månadane (til amminga er godt i gang og sølinga avtar..)! :)

Ullundertøy på natta var lurt! :)

Sist fikk vi høstbaby og da hadde vi et strikkasett i str nyfødt. Syntes det var nok jeg. Om det ble gulpa ut hadde jeg en liten fleecejakke i reserve mens jeg vaska opp ulla.

Jeg liker å bruke det vi har masse, så heller lite klær som blir mye brukt mens de er så små. :)

Ullundertøy brukte vi omtrent ikke de første månedene, først når hun var over 3 måneder at det ble tatt i bruk. I nyfødtfasen brukte vi kun ullundertøy på reise, på tur og i bæretøy.

Syntes det var sånn pes å få babybæsj ut av ullundertøyet ved hvert eneste bæsjeuhell (blir endel når de er så små) så bomull var kjekkest. :p

Eg bruker mye ull Body og strømpebukse til mine barn. Er litt vanskelig og si i Norge. Var ikkje mangen sommer dagene i år. Så ikkje lett og si hva du trenger. Mulig babyen må ha vinterdress til sommeren :p hehe men ull regulerer temp så bodyer får du brukt uansett :)

Ja, tynne ullbodyer kan man bruke hele året. Også ha noen få uttapå ullkær i tillegg :-)

Har ikkje hatt vårbaby før, men novemberbabyen min brukte korterma ull/silke-body heile sommaren då ho var 6-9 mnd gamal. Kjempedeilig, lunt og svalt på ein gong, slapp å bli svett og klam. Går nok for ull/ullblanding innerst denne gongen og, samt om natta.

jeg kommer til å ha ganske mange ullbodyer og ullstrømpebukser, og det er fordi jeg vet at de gulper og bæsjer igjennom, så er veldig greitt å ha noe av det. Ull regulerer jo varme, så tror nok jeg kommer til å bruke det en stund fremover..

Jeg fikk gulpebaby sist, og får sikkert det nå og. Så da gjelder det å ha en del skift;)

Syns ull er veldig kjekt, brukte det frem til mai med nr 1. Mykt og godt, og regulerer temperaturen.

Back
Topp