Hvor mye ull trenger jeg??

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Har en baby som skal over i str 74 nå, jeg er usikker på hvor mye ulltøy jeg trenger.. Har to ullbodyer, men tenker det blir litt lite...?? Har fire-fem stelmpebukser, det er jo greit.

Ellers så har jeg masse bukser til henne, men ingen gensere eller overdreler, trenger jeg det??

jeg tenker noen ganger at jeg ikke får nok ull.. men nå har jeg bhg barn.
På Vesla brukte jeg bomull hjemme og ull når vi var ute å trillet.
I bhg bruke de ull hver dag fra kulda kommer til den blir borte.

Så etter min mening kommer det vel litt an på om hvor mye ute du der..

Vi har ti bodyer hvertfall. Trenger kanskje ikke så mange, men ville hvertfall hatt seks-sju stykker. Blir mye matsøl.

Trenger vel ikke genser, men en ulljakke er kjekt. En tynn og en tykk hvis du har ullbukser. Eventuelt heldress i ull. Vi anbefale å kjøpe med glidelås og ikke knapper, mye lettere å kle på:)

Kommer jo ann på hvor ofte du vil vaske :) Jeg tenker 5-7 bodyer. En ulldress, en ulljakke og en ullbukse. Ullsokker og lue. Selv bruker jeg ikke ullstrømpebukse på de små, men det er jo smak og behag. Hvis barnet skal gå i bhg, så ville jeg hatt en eller to ekstra ulldresser. Gull verdt under utedressen.

Takk :)

Jeg har strikket ulldress til henne, i tillegg til en flisdress og ei boblejakke. Har flere ulljakker, strikker endel ;)

Blir nok hadlet litt ull i helgen :)

Man trenger ikke så mange ullbodyer!!! De må jo kun vaskes dersom det er flekker på de, og da bør man helst bare skylle ut flekken under rent vann. Så tørker det jo kjempefort.

Vi hadde 4-5 ullbodyer da vesla var baby. Syntes det var nok jeg. Hadde jo endel bomull i tillegg som vi veksla på å bruke.

Jeg følte noen ganger at vi hadde for mange ullbodyer og at vi ikke rakk å bruke alt så mye som ønskelig :p Bedre med få plagg som man får brukt masse da kanskje? ;)

Med mindre han går i barnehage? Da behøver man et par ekstra ;)

Vi har ikke noe ull, hun blir så varm av det :p Han på 2 år og eldste på 12 har 2 sett hver og det holder.

Det lommer jo litt an på hva behovet deres er. Vi hadde førre tynne heldresser i ull (vossatassar).

Vi trenger 10 ullbodyer. Her søler hun mye med mat, og vi bruker bare ull. Har 2 bodyer i bomull i 68 som passer fortsatt, ellers så har vi ull i 74 og 80. De i 80 bare bretter opp på ermene, gjør ikke noe om de er litt store. Ull er jo dyrt, så da holder det lenger:)

Bruker kun ull på barna høst/vinter/vår og har ca ett sett til hver dag i uken til hver ( det rekker godt og vel og vi slipper å vaske så ofte).

Back
Topp