Hvor mye trengs i str 50?

Det kommer helt ann på størrelsen på ungen. Her brukte frøkna først str 44 en god stund og så 50, jeg har fått beskjed om at neste kommer til å være på samme størrelse men klarer meg med de bodyene og det jeg har (3 stk ) frem til jeg evt drar og kjøper mere etter fødsel.
Kommer selvfølgelig an på hvor stor baby du får:) men vi brukte mest omslagsbodyer og mye bukser + sokker :) eller body og helseteppe slik de pakker inn babyen på sykehuset :) og hansker for han klarte seg i fjeset hele tiden :p

Hvor mye trenger man egentlig i str 50?
Får Augustbarn (termin 11.)
Ikke kjøp for mye! Jeg fikk ikke brukt noen ting i str 50, for hun var så stor (4.5 kg) at hun passet ingenting, og vi måtte dra neste butikkdag og kjøpe klær i 56. De i 56 blir kanskje bittelitt store hvis du får en liten baby, men det er ingen krise, for det er ganske liten forskjell i str 50 og 56 :)

Jeg fikk anbefalt å nesten ikke kjøpe tøy i 50 til eldstemann, og angra veldig. Fikk ikke kommet meg ut å handla heller, orket rett og slett ikke (var nok kaos som det var ;) ) jeg har ikke fått spesielt små barn, og har kunnet bruke 50 ganske lenge, så med andremann hadde jeg vel 6-7 bodyer og 3 bukser og 4 pysjamaser og noen kjoler i str 50. Og det var ikke for mye, skiftes så mye i starten at jeg nesten følte jeg aldri kunne hatt nok... ;)

Jeg ble anbefalt å ikke kjøpe mye i str.50. Det angret jeg på for vi brukte str 50 i nesten 2mnd (og hun var ikke spesielt liten da hun ble født heller.. 50cm og 3400g). Hun svømte i str 56.

Vi hadde kun et par bodyer i 50, men måtte kjøpe flere siden 56 ble alt for stort. Her var han bare 48 cm og rett over 3 kg da han ble født. Vet du hvor stor du selv var da du ble født? Det kan ofte være en pekepinn på hvor stor barnet ditt blir:) (men ingen fasit, alle er forskjellige)

Husk å ikke bare se på størrelsen som er oppgitt. Utrolig forskjellig på størrelsene i de ulike butikkene. Noe i 56 passet rett etter fødsel mens andre ting svømte han i.

Her måtte vi handle str 50 da vår var født. 3050gram og 50cm lang. Hun svømte nærmest i str 50 og brukt det til nå som hun er 6 uker.

Men det er stor forskjell fra butikk til butikk på klærne. Hm str 56 er knapt passelig nå,mens kappahl og lindex str 50 går enda akkurat.

Ville ha handlet inn en del i 50. Jeg måtte ut å handle til mini bare etter ett par dager, da jeg hadde hørt at man ikke trengte så mye av den str. Men det var ganske feil, siden jeg brukte den str en god stund :)

I str 50 har jeg 6 bodyer, 2 bukser, 2 pysjer, ei sparkebukse i ull, 4par sokker og 2 luer bomull og ull.... + 4 strømpebukser i 50/56, så tenker det for holde til jeg ser hvor stor hun er når hun blir født :) Passer ikke str 50, er det jo bare å selge klærene, og hvis hun er veldig lita så er det bare å kjøpe mer etter behov :)

Back
Topp