Hvor mye trengs i str 50?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Hvor mye trenger man egentlig i str 50?
Får Augustbarn (termin 11.)

Det kommer helt an på hvor stort babyen er.
Mine brukte størrelse 50 i 2 måneder så jeg trengt nok til å tåle gulp, og bæsj uten å måtte vaske hver dag.

Andre bruker størrelse 50 i 3 dager...

Syns du sak kjøpe inn er par bodyer og stømpebukser.
Dersom de er liten og du trenger mer sender du mannen ut mens du ligger på sykehuset

Det kommer jo an på hvor stor babyen er. Mi brukte str 50 lenge, hu måtte vokse inn i det for i begynnelsen var det for stort. så da hadde vi jo endel i str 50, men mesteparten ble kjøpt etter hu var født og vi så hvor lita hu var.

Vi brukte 50 en stund, og i tillegg gulpa han mye så det ble myye skift. Men vi handla ikke inn så mye før vi så behovet:-)

Brukte også 50 i vel 2 måneder (prinsessa var 48cm lang og svømte i mye av det i begynnelsen), og det var utrolig greit å slippe å vaske hver dag! Men det er jo sant at det er veldig individuelt da. Enig i at det kanskje er greit å ikke kjøpe aaalt for mye før fødsel, i tilfelle deres baby er stor.

Vi brukte 50 lenge, men så er ikke bylten vår stor av seg ;)

Bedre å kjøpe mindre, og heller plukke opp et par ekstra bodyer og strømpebukser om det er nødvendig. Kjeldig å ha mye liggende som en ikke rekker å bruke :-)

Her brukte lillesøster str 50 i nesten to mnd, mens lillebror som vokste som et uvær, brukte det bare en uke :)

Vesla her brukte str 50 i 2 måneder. Jeg hadde arvet masse klær i str 50, men brukte stort sett bare body, strømpebukse og pysj.
Hun måtte bruke Frejkas pute pga av hoftene i 3 måneder, så vi fikk ikke brukt bukser og nesten ikke kjoler på henne før puten kunne tas av.

Kjøp noen få bodyer og strømper i str 50, og heller suppler ved behov. Kanskje er ungen så stor at den passer rett inn i 56 også.

Vi brukte også størrelse 50 lenge! Hun gikk fra str 50 til 62. Så her var 56 helt i unødvendig.

Mi jente er 5 uker og kan forsatt bruke str 50. Vi hadde arvet mye fra eg var liten osv. Så vi hadde heldigvis mye.. men vi har måttet kjøpt inn klær I str 50 etterhvert også

eg brukte aldri 50 på mine barn.. begge var over 50 cm da de ble født :-P

Vår baby brukte str 50 en stund men gulpet aldri og lite uhell på klærne så skiftet mer for å få brukt klærne enn måtte, kunne fint ha samme klær flere dager.., så ville kjøpt litt og ventet, du vett heller aldri hvor mye du får osv;)

Her funket bodyer i 56, med oppbrett på ermer. Men bukser og pysjer var det værre med, de satt ikke på.

Brukte str 50 i 4-6 uker.

Me brukte 50 og 56 om kvarandre me. Begge våre har vore over 50 cm da dei vart født, men kunne bruke 50 likevel:)
Ville kjøpt basiskle som omslagsbody og strømpebukser i 50, men ikkje så altfor mykje:)
Me hadde gulpebaby først, så me måtte innom hm på veg heim for å kjøpe meir kle;)

Back
Topp