Hvor mye trenger vi?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Jeg venter mitt første barn i August (blir en jente) og er så usikker på hvor mye klær vi faktisk trenger på sommeren.

Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere, hvor mye av hver hadde dere kjøpt i str 50 og i str 56?
Termin er 11 august.

Body:
Strømpebukse:
Sokker:
Pysjamas:
Kjole:
Genser:
Bukse:
Ull tøy:

Trenger barnet egentlig ull helt i starten når hun blir født på sommeren?

Jeg ville ikke hatt ull. Og bare 2-3 sett i 50, litt fler i 56. Kanskje får du ikke brukt 50 engang, og så vil du nok få gaver i disse str

Genser trenger du ikke. Jeg har alltid bare brukt body og strømpebukser
Kanskje ett par tynne bukser.

Mitt råd er å ikke stresse med det. Kjøp heller litt for lite klær, så får du sikkert en god del i gaver. Og så stenger ikke butikkene etter at babyen er født. Merker du at du trenger mer, så kan du handle etter hvert :) body og strømpebukse er det som blir brukt mest av. Og så er det godt med en hel tynn dress i ull og ha på ute om det er litt kjølig. Pysjer trenger du litt av også. Jeg synes også det er godt å ha 2-3 par med gode strikka sokker/tøffler :)

Jeg har også tenkt at body og strømpebukse er det som blir brukt mest av, og spesielt på sommeren.
Problemet er nok at det er så vanskelig å la være å kjøpe alt det fine man ser :P

Jeg foretrekker hele drakter med knapper mellom bena. Enklere ved skift :)
August kan være måse varm og kald men jeg hadde kjøpt bomull men tynne Ullsokker. Og heller hatt ullpledd hvis det ble kjølig :)

Kjøper du sånne hele dresser som kakedeig anbefaler så anbefaler jeg trykknapper mellom beina.... Vi fikk noen med vanlige knapper... Ganske kjipt når en bytter bleie MANGE ganger for dagen....

Det er helt umulig å si hva en trenger. Det er så individuelt. Her fikk jeg høre at det ikke var vits med klær i 50 og 56. Men jeg fødte prematur og brukte det derfor i mange mnd. Det beste tipset er å kjøpe et par bodyer, bukser og antrekk og heller gå ut og handle inn mer etter behov:)

Body: 3-4 stk i 50 og 7 stk i 56.
Strømpebukse: 4-5 stk i str 56
Sokker: 7 par
Pysjamas: 7 stk i hver str
Kjole: 2-3 i 56
Genser: ingen!
Bukse: 4 stk i hver str
Ull tøy: Jeg vil anbefale tynne ullplagg/sommerull. Evt ull/silkeblanding. De er varmeregulerende og fuktabsorberende :) Dersom du kjøper ubehandlet ull (feks nostebarn.no) så trengs de ikke vaskes så ofte og du trenger bare 2-3 bodyer og 1-2 pysjer/strømpebukser/bukser i uka.

Enig i at ull/silke-plagg er bra. Jeg kjøpte for lite av det. Det er virkelig gull verdt.

Gensere trenger man ikke (de klumper seg i ryggen), og bukser ble bare stress her når det var så mye av og påkledning. Heldresser med trykknapper i beina var best her når han var så liten :)

Jeg har også tenkt at body og strømpebukse er det som blir brukt mest av, og spesielt på sommeren.
Problemet er nok at det er så vanskelig å la være å kjøpe alt det fine man ser :P

Enig i denne :p venter i juli og vanskelig holde seg til kun body/strømpebukser haha

Vet du jeg anbefaler deg å finne ut av dette selv med egene erfaringer.
Her virkelig hater jeg slike hel dresser, derimot elsker jeg joggebuksene på lindex :p
Vi har også vært ute å handler hver gang etter fødsel, vanskelig å si størrelsen.
Men jeg har litt i 50 og litt i 56 i bodyer og bukser. Jeg har aldri brukt strømpebukse på mitt sommerbarn :)

Back
Topp