Hvor mye trener dere?

Vivi

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg trener ingenting nå....føler meg slapp og energiløs :sorry: Vil helst kose meg på sofaen med en god bok og tusle rundt med litt husarbeid. Jeg har vært flink å gå på tur tidligere i svangerskapet, men fra ca uke 26 orkert jeg ikke mer. Sliter med litt dårlig samvittighet, for alle sier jo at det er superviktig å holde seg i aktivitet og god form :nailbiting:...mens jeg synker lenger og lenger ned i sofaen...

Ikke så mye nå. Får vondt i bekkenet av å gå tur. Neste uke begynner jeg på gravidtrening med fysio to ganger per uke, håper det blir greit. :)

Ingenting:wideyed:
Føler meg daff og ekkel, men energinivået er helt på bånn, og nå har jeg fått bekkenløsning også. Kommer til å være helt utslitt etter fødselen, men det får så være...:angelic:

Går på gravidyoga, ellers ingenting o_O Mye kynnere og vond korsrygg

Trente styrke 6 dager i uka før jeg ble gravid. Så var det kvalme i 3 mnd, trente pittelitt 2 trimester hjemme bare så kom korona og 3 trimester. Så nada på meg heller. Helt jæ.. er så trøtt å sliten nå med bekkenløsning så jeg går et par turer i uka bare. Helt krise :shifty:

Ingenting. Men trente heller ikke før jeg ble gravid, utenom den naturlige løpinga etter ettåringen :p Hender jeg spaserer en rolig tur sammen med henne da, men det er ikke noe som øker pulsen akkurat.

Har til tider veldig vondt i setemusklene, så jeg orker ikke gjøre så mye.

Jeg går tur et par ganger i uka og gjør bekken - øvelser fra fysioterapeut. Bekkenet slår seg vrang en del, men prøver å holder meg litt i bevegelse. Ender allikevel opp på sofaen en del ganger :angelic:

Lite/ingenting. Jeg har gjort en del øvelser for rygg og bekken, men nå er jeg så trøtt og energiløs at jeg heller prioriterer den daglige turen. Noen dager er den veldig kort, andre ganger litt lengre. Men jeg prøver å gå litt hver dag, minst 30 min. Er ikke alltid jeg klarer mer pga bekkenløsning.

Lite, men går tur med hunden(e) (har egen hund + "bonushund" halve tiden) daglig, noen ganger i uken blir det "ordentlig tur" som typisk vil si ca. 8-10 km inkludert 2-300m stigning (bor rett ved Nordmarka i Oslo).

Jeg synes det er lite trening og trives ikke spesielt godt med akkurat det, for jeg har vært vant til å løpe relativt mye, dvs. 10km turer 3-4 dager i uken, innimellom også 20-30. Løp ultramaraton forrige april (80km).. Har så vidt kommet igang med løping igjen mellom hver graviditet, men har bare hatt 1-2 mnd mellom og sånn sett har formen vært dalende siste halvannet året. Har hatt 3 aborter (dermed "mellom hver graviditet"); jeg løp som vanlig i første graviditeten (bare tok det litt mer med ro, også fordi det føltes tyngre med en gang - men det kan også ha vært pga. bare slaps ute da..) - men pga. at jeg mistet samme kveld som en 30km tur (ved 12+3), har jeg droppet løping ved senere graviditeter. (Det var mss. en MA som gikk galt lenge før, og fornuften i meg forstår at det å løpe skal være helt OK, men jeg har likevel droppet det; selv om jeg vanligvis er veldig rasjonell..).

Har ingen plager så langt i graviditeten (med bekkenet eller noe sånt, mener jeg; heller ikke oppstøt, kvalme, eller noe sånt) og satser på å komme igang igjen først med raskere gåing og rolig jogg og så løping i løpet av permisjonstiden, men vi får se hvordan det går. Har ikke vært gjennom dette før og er jo relativt gammel mor, selv om formen føles fin:smiley-bounce022

Jeg hadde kraftig bekkenløsning forrige svangerskap så det har motivert meg til å gjøre øvelser fra uke 4. Ikke alltid jeg har klart det men gjør så godt jeg kan.

Nå går jeg tur på 3km hver morgen, deretter gravid-yoga og ekstra styrkeøvelser for rygg og bekken. Har hatt mye fokus på holdning og hva som trigger smerter i rygg/bekken slik at jeg kan unngå dette så langt som mulig.

Med førstemann var jeg mye stillesittende, fikk bekkenløsning tidlig og trøstespiste snop. Gikk fra å være ekstrem aktiv til å ikke kunne gå tur en gang.. så ga opp mye da.

I dette svangerskapet har jeg gått regelmessig tur på 5km, 10km og fjelltur! Har vært utrolig aktiv og hadde en liten periode med bekkenplager. Men det ga seg og jeg gikk på fjellet senest 2 dager før fødsel!

Så har vært stor forskjell!

Trener ca. tre ganger i uka - på trimsykkel og kanskje en lett joggetur hvis jeg orker. Prøver også å gå en god tur hver dag. Føler jeg er flink og at det går lettere denne gangen enn forrige graviditet (men da var det riktignok midt på vinteren. Fint vær og at det ikke er snø og glatt hjelper jo):)

Absolutt ingenting :hilarious: men jeg er konstant utmattet pga dårlig søvn...

Før graviditeten gikk jeg lange turer og var i kjempegod form. Så ble jeg gravid og var veldig kvalm og dårlig og var bare sittende eller liggende. Det forandret seg rundt uke 22. Jeg fikk masse energi, gikk fjellturer hver dag. Så kom det tredje trimester og mangel på energi og trøtthet igjen. :(
Jeg prøver å gå turer så ofte som jeg kan men av og til blir jeg sliten bare av å spise frokost. :(

Blitt mindre styrketrening etter at senterne stengte... Men driver en stall med 8 hester, så får mye "naturlig trening" derfra.. Har ikke en dag under 10 000 skritt, men skulle gjerne vært flinkere til å gjøre mer øvelser. Savner også svømming/bassengtrening. Rir en del fortsatt, og går til fysio med øvelser og lett trening en gang i uka pga bekkenet.

Prøver å gå tur 2-3 gonger i veka, med varrierende lengde. Altfrå 15 min til 1,5 time. Dei lengre turane går eg i skogen for best mulig underlag, og i mitt tempo ;) burde gått min 15 min kvar dag i skogen for å bevega hofter og bekken. Og burde gjera meir bekken trening... Mennnn:woot:
Og hadde svømmehallen vore open så hadde eg nok vore der eit par gonga i veka. Den beste medisinen mot vond kropp!

Last edited:
Glemte å nevne bekkenbunnstrening, prøver å respektere masinga fra appen sånn annenhver dag, med varierende hell.

Jeg trener desverre ikke nå pga bekkenløsning men kjøpte meg strikk i går og skal gå i gang med å trene overkropp så jeg er litt sterkere igjen til babyen kommer og det blir mye bæring og amming :)

Back
Topp