Hvor mye trener dere?

Maria:)

Andre møte med forumet
I starten av graviditeten var jeg så kvalm og sliten at det ble null trening. Nå som energien er tilbake (sånn noenlunde i alle fall) så føler jeg at det er tiden som ikke strekker til. Full jobb/overtid, kurs, festeligheter, oppfølging av datteren min osv. gjør meg slitnere enn til vanlig. Er medlem hos et treningssenter, men har ikke vært innom en eneste gang etter nyttår!! Huff. Går en og annen tur med hunden, men blir for lite av det også. Kjenner meg i elendig form, sliten av å gå i den minste bakke, og de to kiloene jeg har gått ned i første halvdel av svangerskapet er sikkert muskelsvinn.. SUKK.... Og sambo "oppmuntrer" med historier om toppidretsutøvere som har trent hardt fra dag 1 og helt frem til de ligger på fødestua. Nå må det bli skjerpings! Vil jo ha et ar muskler å ta i med når jeg skal føde i det minste..

Hvordan er det med dere andre?

Blir gruppetimer 2-3 ganger i uka, (step,yoga,mrl,tabatha) og både rir og kjører hestene flere ganger i uka. Føler jeg er veldig aktiv, men merker heller ikke at jeg er gravid på noe vis. Føler meg heldig,enda...

Her er det ett under att jeg klarer støvsuge første etage. Sover da fort to timer etterpå. Så selv om energi nivået er bra, bruker jeg lenger tid på å lade opp etter litt fysisk aktivitet. Rolig gange med barn, mann og hunder går helt greit, men ingen anstrengelser, da er det nattinatt etterpå.:-/

Så her får jeg heller ta igjen treningen med vognturer i høst og styrke i stua:-)

Før jeg ble gravid trente jeg vanligvis 5 økter i uka og 1-2 fjellturer/løpeturer i helgene. Etter at jeg ble gravid har jeg redusert til 3-4 ganger per uke, mest fordi jeg har vært veldig plaget meg magen (luftknip og obstipasjon). Samtidig er det kun fysisk aktivitet som hjelper på nettopp de problemene for min del, så dersom jeg dropper trening en dag, prøver jeg å gå meg en tur i stedet. Går fortsatt fjellturer/løper i helgene, men har redusert tempoet :-) Jeg kjenner absolutt at jeg er gravid og det merkes ekstra godt på trening, med ubehag i bekken, tissetrang og lavere evne til å presse meg kondisjonsmessig. Men det er helt ok! Jeg lytter til kroppen og tilpasser øvelsene etter behov. Trening er ekstremt viktig for meg og min største sosiale hobby!

Trener 3-4 ganger i uka. Går tur de dagene jeg ikke trener. Har vondt i bekkenet, men får vondt så mange andre plasser hvis jeg ikke trener. Klarer ikke step og sånn lenger, men bodypump passer meg veldig fint, så blir mest av det

Trener ikke. Blir sliten bare av å tenke på det:P Neida, men sånn helt ærlig har jeg ikke sjans til å orke det. Har nok med en aktiv jobb og en 3-åring på ettermiddagen. Er helt kjørt når kvelden kommer. Så er det de som sier at man får mer energi av å trene - men man er jo nødt til å ha litt energi til å starte med også da! Har bare gått opp 3 kg så langt (er halvveis) så er ikke bekymra for vekta. Og heller ikke formen egentlig, for forrige svangerskap var jeg vel i mitt livs dårligste form, men både graviditeten, fødsel og tiden etterpå gikk veldig fint likevel:)

I starten av graviditeten var jeg så kvalm og sliten at det ble null trening. Nå som energien er tilbake (sånn noenlunde i alle fall) så føler jeg at det er tiden som ikke strekker til. Full jobb/overtid, kurs, festeligheter, oppfølging av datteren min osv. gjør meg slitnere enn til vanlig. Er medlem hos et treningssenter, men har ikke vært innom en eneste gang etter nyttår!! Huff. Går en og annen tur med hunden, men blir for lite av det også. Kjenner meg i elendig form, sliten av å gå i den minste bakke, og de to kiloene jeg har gått ned i første halvdel av svangerskapet er sikkert muskelsvinn.. SUKK.... Og sambo "oppmuntrer" med historier om toppidretsutøvere som har trent hardt fra dag 1 og helt frem til de ligger på fødestua. Nå må det bli skjerpings! Vil jo ha et ar muskler å ta i med når jeg skal føde i det minste..

Hvordan er det med dere andre?
Lite.. Har hyperemisis, så alt begrenser seg :(

I starten ble det ingen trening fordi jeg var mye kvalm og dårlig. Nå er formen bedre og jeg føler behov for å røre på meg. Har en aktiv jobb, og trener i tillegg variert ca 3 ganger i uka: jogging, svømming og styrke + +

I starten av svangerskapet bodde jeg så og si på sofan, kvalm som fy og null energi :confused: :wideyed:
Nå har kvalmen forsvunnet totalt, og jeg har mye mer energi...*bank i bordet* ;)
Så jeg går en tur på ca 20-30 minutter hver dag, og det holder for meg :happy:

Trener ikke. Er kun hos fysio ukentlig

Trener heller ikke noe for tiden. Har en 1 åring og 3 åring å aktivisere, håper det kompanserer litt. Men bør komme i gang igjen med treningen.

Trenger smått hjemme med samboeren ca 3 ganger uka, begynte for 1-2 mnd siden bare, men etter flere sykehusopphold med Hyperemesis kjente jeg at kroppen faller sammen.
Alt av muskler er borte, og det hjelper ikke akkurat på fødselen.

høres ut som meg! Har ikke trent noenting enda. Kvalme første 4 månedene og alt for mye med jobb når formen ble bra. ser ikke at det blir roligere tider før ferie og permisjon, men da tror jeg det er for sent og at jeg er for stor :p

Trener nada. Fikk en ME-diagnose etter bla. å ha fått masse problemer etter regelmessig trening. Så jeg kan ikke trene regelmessig... Men jeg går mye! :) Ikke så mye som før nå, naturlig nok. Så, husarbeid og turer er min trening :p

Trener ikke noe :-( har arbeidet som danser i mange år, men fikk Hyperemisis og har både legat inlagd og kastet opp var dag siden januar. Dessverre føler jeg at mine muskler bare blir mindre og mindre, men akkurat nå er det ikke noe jeg kan gjøre.

Akkurat nå har det vært eksamenslesing, men ellers prøver jeg å trene minst to ganger i uka (løping/svømming+styrke) pluss en topptur eller to!

Jeg trente tre til fire ganger i uken de første mnd og et par joggeturer i uka, så fikk jeg beskjed om å ta det helt med ro.... Så har ikke trent på to mnd. Men kunne begynne igjen nå, og det var tungt, alle musklene er borte og kondisjonen er helt på bånn med denne nye tunge kroppen.

Jeg har fram til nå trent 1-2 ganger i uka, men nå er jeg avhengig av krykker når jeg skal bevege meg mye :-(

Back
Topp