hvor mye tjener en lærer og antall timer

sas

Gift med forumet
Hva er startlønnen til en nytudannet allmenn lærer? Når klassen er over for dagen, er læreren på skolen til fire? Eller kan lærer gå hjem for dagen da og jobbe for eksempel hjemmefra....håper på raskt svar.

dytt...

[:)]

Dette er noe individuelt, kommer ann på hvor mange år av lærerutdanningen du tar. 4 år tror jeg du starter på 330 000 i året.

Du kan ikke gå når du vil. Du har ulik arbeidstid fordelt på ukedagene, enten det er fra 08.00 - 15.00 eller 08.00 - 16.30. Du har også en del "ubunden" tid som du kan gjøre hjemme. Men det er utenom ordinær arbeidstid.
(derfor lange ferier vettu[;)])

Google det og sjekk tarifflønnen.. Det andre tror jeg er forskjellig fra skole til skole, noen har mye ubundentid, mens noen har bundentid på skolen...

De fleste nyutdanna er vel adjunkter og da er startlønna 361400 (http://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Tariffavtaler/KS/Minstelonnstabeller/)

En arbeidsuke er på papiret på 43 timer (eller er det 42 og litt). Hvore my tid som er bundet til skolen varierer. Hos oss samarbeider vi mye på trinnet, så blir veldig unatulig å gå etter undervisningsslutt. Noen dager i uken (2 eller 3) har vi møtetid og teamtid etter undervisningen.

På vår skole har vi 32,75 timer hver uke som er bunden tid dvs som vi må være til stedet. Må være der senest 08.00 og legger opp en timeplan for oss selv hvordan vi vil fordele disse timene. Resten av arbeidsuka er ubunden tid. Dette er timer som brukes på kveld- og helgearbeid.

Jeg har lagt opp min timeplan slik at jeg har lange dager man, tirs og ons, og kan gå tidlig tordag og kl 12 fredag. Veldig godt[:D]

Tror ikke det er likt alle plasser, varierer muligens fra skole til skole.

Litt usikker ang startlønn, men tror det er mellom 350.000 og 360.000 som adjunkt (4 årig lærerutdannelse) (Har selv 372.400 etter første lønnshopp og med kontaktlærertillegg)

Lønna er like over 360 000 som sakt over her. Når det gjelder bunden og ubunden arbeidstid, så varier dette veldig. Den ene skolen jeg jobber på er vi veldig frie. Vi har tilstedeværelsestid på 29.5t/u inl undervisning. Dette skal være fastsatt i en timeplan, ut over det kommer/går vi som vi har lyst. Dette er en flexibel og god ordning på mange måter, men fører dessverre til at mange benytter den til egen fordel, mens andre jobber seg i hjel[&:]

Den andre skolen, hvor jeg bare er timelærer. Har arbeidstid fra 8-16, pronte... Men da er all møtetid, samarbeidstid osv i denne tiden..

takk for svar:)

Back
Topp