Hvor mye tjener en barnepleier?

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Jeg vurderer sterkt å bytte yrke og vil gjerne bli barnepleier på barsel?

Dere som er barnepleier, hvordan er lønn?

Jeg har søkt på det nå og får svar i sommer om jeg kommer inn.

Ang lønn vet jeg ikke, men jeg tenker det er bedre å ha en videreutdanning enn ingenting. Kan også jobbe flere steder, så mulighet for jobb blir jo større.

Hvis du er organisert i en fagforening kan du få dem til å sjekke tariffen? [emoji4] Prøvde å sjekke om jeg fant noe på nett, men det var dårlig med det.

Etter hva jeg har hørt så er lønna elendig, rundt 300 000 i året. Men jeg vet ikke sikkert! Men du kan jo høre med en fagforening som nevnt over her :)

Tidligere var vel barnepleier og hjelpepleier likt lønnet. Kanskje idag på nivå med helsefagarbeiderlønn? I såfall begynner stigen rundt 350 000.

Tidligere var vel barnepleier og hjelpepleier likt lønnet. Kanskje idag på nivå med helsefagarbeiderlønn? I såfall begynner stigen rundt 350 000.

Ikke akkurat mye nei :( det var ikke mye å skryte av når jeg som jobber i butikk har over 460 000kr!!!

Jeg har søkt på det nå og får svar i sommer om jeg kommer inn.

Ang lønn vet jeg ikke, men jeg tenker det er bedre å ha en videreutdanning enn ingenting. Kan også jobbe flere steder, så mulighet for jobb blir jo større.

Sant så sant, men sier å gå ned over 100 000kr i lønn hvor jeg jobber senest til 20:30! Jeg jobber i butikk og tjener ganske greit syns jeg... ønsker jo ikke å gå ned betydelig i lønn, aksepterer litt nedgang... men ikke såååå mye!

Sant så sant, men sier å gå ned over 100 000kr i lønn hvor jeg jobber senest til 20:30! Jeg jobber i butikk og tjener ganske greit syns jeg... ønsker jo ikke å gå ned betydelig i lønn, aksepterer litt nedgang... men ikke såååå mye!
Da har du godt betalt jobb i butikk som ofte er ganske dårlig betalt.

Vet ikke årslønnen men regner med at den kanskje ligger litt over hjelpepleier lønn, uten at jeg skal si det for sikkert. [emoji6]
Men kommer litt Ann på hvor man får jobb også. Turnus gir økt lønning enn bare på dagtid feks.

På mitt lokale sykehus har de sluttet å ansette barnepleiere. De vil helst ja sykepleiere, det er mange barnepleiere som sliter med å få jobb her. Så du burde kanskje sjekke jobbmuligheter før du tar den utdanningen.

På mitt lokale sykehus har de sluttet å ansette barnepleiere. De vil helst ja sykepleiere, det er mange barnepleiere som sliter med å få jobb her. Så du burde kanskje sjekke jobbmuligheter før du tar den utdanningen.

Åh? Det visste jeg ikke :( men vurderer sykepleien faktisk!

Åh? Det visste jeg ikke :( men vurderer sykepleien faktisk!
Sykepleie gir deg jo mye større arbeidsmuligheter da, og det er mye høyere lønn enn barnepleier.
I tillegg blir du aldri arbeidsledig, siden det er et konstant behov for sykepleiere.

Det er ganske mange andre ting å ta med i betraktningen også, som f.eks turnusarbeid, kveld/nattejobbing, at pågangen er veldig stor på utdannelsen, og at det er mye praksis i løpet av utdannelsen.
Jeg vurderte sykepleien selv også, men ble frarådet det av tanta mi, som byttet yrke igjen etter et par år etter endt skolegang, fordi hun ikke klarte å være så mye borte fra barna.

460 000 som butikkmedarbeider? Ja, da tjener du bedre enn en sykepleier med 10 års erfaring, hvis du ser bort fra turnustilleggene.

460 000 som butikkmedarbeider? Ja, da tjener du bedre enn en sykepleier med 10 års erfaring, hvis du ser bort fra turnustilleggene.

Såpass! Da burde jeg bare jobbe meg oppover der da ;) sånn egentlig!

Snakket med ei som er jordmor og hun tjener 450 000kr i grunnlønn, så blir det pluss på tillegger osv..,

Back
Topp