Hvor mye tåler magen?

Lissi93

Andre møte med forumet
Hei!

Har i det siste lurt litt på hvor mye magen egentlig tåler av dunk, støt osv? Har to unger, 4 og 2 år, som skal sitte på meg, klatre på meg osv. Nå er jo ikke magen så stor og slikt som den kommer til å være i tredje trimester. Men er det noen som faktisk vet hva baby tåler inni der? :D
 
Jeg harnikke noenforskningssvar å referere til her, men vil tro at dersom ikke du får vondt, så burde babyen ha det fint inni der. Egentlig hele veien, men hvertfall nå. Er GOD plass inni livmora enda. Jeg har også en toåring som gjerne klatre og plutselig hopper opp på meg. Jeg er nok ekstra på vakt, og man strammer jo musklene til instinktivt i de situasjonene hvertfall, men et par ganger har ho klart det uten at jeg har sett det komme. Da har jeg sagt AU, og at ho må være forsiktig for mamma får vondt i magen. Men ikke hatt noen varige smerter av det. På jobb på småbarnsavdeling (og hjemme), så sørger jeg nå for å sette meg slik at jegnikke er veldig utsatt for plutselig hoppende barn uten ag jeg får forberedt meg til å ta imot :)
 
Jeg har fått beskjed av jordmor at baby tåler mye inni der, så lenge du ikke får store smerter eller smertene forblir en stund så er det ikke noe å bekymre seg for :Heartred
 
Hei!

Har i det siste lurt litt på hvor mye magen egentlig tåler av dunk, støt osv? Har to unger, 4 og 2 år, som skal sitte på meg, klatre på meg osv. Nå er jo ikke magen så stor og slikt som den kommer til å være i tredje trimester. Men er det noen som faktisk vet hva baby tåler inni der? :D
Sniker

Jeg har også to på snart 4 og 2,5, de har hoppet og klatret og sparket. Det er nok ikke bra med store støt, men de ligger ganske trygt inni der. Jeg har hatt to tilfeller der jeg syns minsten har vært litt for hard. Da satte han seg hardt ned/nærmest hoppet ned på magen min da han skulle sette seg på fanget. Ringte føden, fikk tilbud om å komme inn på en sjekk, men følte meg trygg med at de sa så lenge det fortsetter å være bra med liv og magen ikke blir hard så går det bra.
Den andre gangen lå han i midten i senga og sparka meg hardt i magen, samme greia da egentlig. Har gått veldig bra heldigvis. Ellers har de jo hengt og klatret og vært uforsiktige, jeg har bært på de, men snart 4 åringen veier ikke mer enn rett under15 kg, samme som han på 2,5.

Er nå 39+2 og alt står heldigvis bra til der inni.
 
Uff, jeg er bekymret for å ligge for "hardt" på siden liksom... :p at Bbhugme'n er for hard mot magen også. Bør kanskje senke skuldrene ett hakk!
 
Virker som den tåler en del utifra hvor hardt jordmor klemte på meg på ultralyd i dag heheh:)
Godt poeng! På OUL ble jeg litt bekymret, for jordmor tok helt av med den proben på magen. Babyen lå langt nede i bekkenet, så hun presset og styrte på.
Var skikkelig øm i flere dager etterpå :laughing002
 
Godt poeng! På OUL ble jeg litt bekymret, for jordmor tok helt av med den proben på magen. Babyen lå langt nede i bekkenet, så hun presset og styrte på.
Var skikkelig øm i flere dager etterpå :laughing002
Ja det samme skjedde meg nå, både nederst i magen og korsryggen ble litt herpa etter den ultralyden :oops: hadde ikke vært så ille hvis snuppa inni der ikke hadde vært så umulig og ikke ville vise seg frem hahaha
 
Har tenkt på det samme. En 3 åring som lener seg på magen med de spisse albuene sine!
 
Har tenkt på det samme. En 3 åring som lener seg på magen med de spisse albuene sine!
Det er altså ekstremt hvor spisse de albuene er. Husker godt at pappa brukte å rope au når jeg lente meg med albuene på han når jeg var lita, og skjønner nå hvorfor :hilarious:
 
Back
Topp