Hvor mye tåler lille spire?

AnniPia

Forelsket i forumet
Har en liten aktiv gutt som herjer en del. Får til tider litt spark og hopp på magen.

Spiller også fotball og vil gjerne fortsette med dette i noen uker fremover..

Så det jeg lurer på er hvor godt den lille spiren ligger isolert?

Kommer selvfølgelig til å bli mye mer forsiktig når jeg får litt mer mage...

Foreløpig er spira godt isolert! Men jeg selv er forsiktig, med at søstra ikke får herje på magen sånn vi har brukt tidligere... Men for å gi et eksempel som skjedde sist svangerskap: jeg var høygravid og fikk et stygt fall rett på magen med hele min kroppsvekt (som da er mye) rett på. Det gikk heldigvis bra, vannet holdt og alt var fint med babyen, men gud så redd jeg var! Det kunne gått ille..

Men ift storesøsken og slikt, så er spiren som regel veldig trygg :)

Foreløpig er spira godt isolert! Men jeg selv er forsiktig, med at søstra ikke får herje på magen sånn vi har brukt tidligere... Men for å gi et eksempel som skjedde sist svangerskap: jeg var høygravid og fikk et stygt fall rett på magen med hele min kroppsvekt (som da er mye) rett på. Det gikk heldigvis bra, vannet holdt og alt var fint med babyen, men gud så redd jeg var! Det kunne gått ille..

Men ift storesøsken og slikt, så er spiren som regel veldig trygg :)
Å,huff, skjønner godt du ble redd! Men spiren og etterhvert, babyen, ligger nok godt isolert ja :) men man må jo være forsiktig! :)

Hva med løfting? Har alltid hørt at gravide ikke skal løfte for tungt, og unngår det selv, men hva et et tungt løft egentlig?

Hva med løfting? Har alltid hørt at gravide ikke skal løfte for tungt, og unngår det selv, men hva et et tungt løft egentlig?
Min lege sa igår at det var ingen ytrepåvirkinger som kan skade nå. Men at når man var ca 6mnd og oppover skulle man være forsiktig med tungeløft:)

Back
Topp