Hvor mye sukkervann kan man gi dem?

• Trådstarter Trådstarter FrkOtilie
  • Opprettet Opprettet
F

FrkOtilie

Guest
Skal de bare ha ei lita teskje, eller kan man gi dem mere på flaske?

Junior hadde nettopp si første skriketokt, så blanda sukkervann på flaska, og han drakk nesten alt (75 ml ca). Er det vel mye, eller er det ok?

Synes det høres veldig mye ut [8|] Aldri gitt mer enn et par teskjeer selv.
Hvorfor ikke gi fennikkel-te istedet? Har sett det blitt anbefalt her inne før, og HS var enig i at det var bra da jeg spurte om det.

har aldri brukt d selv men vet de brukte sukker vann på sprøyte da gullet skulle ta noen prøver i foten så tror kanskje d var 2  ml

venninnen min har snakket om at hun har gitt med teskje så regner med at  d er små mengder som er normalt og har virkning så medisink.

men er  han urolig kan jo kamille te også prøves det er  beroligene  og smaker så si ingenting

ORIGINAL: linusisvingen

jeg gir 2 ml med sprøyte. blandingsforhold, 1 ss sukker på 1 dl vann[;)]

Sign. Fikk beskjed om dette når jeg nettopp var på på sykehuset[:)]

Vi fikk oppgitt det samme som mange andre her. 2 ml av 1 ss sukker på 1 dl vann.

Over 2 ml er ikke vits, det er det som er dosen, det virker ikke bedre om de får mer. Og det er slett ikke bra for dem å få så masse sukker, så den lille dosen for smertelindring er greit, men å gi dem massevis er bare bortkastet (smertemessig) og uklokt (sukkermessig) Har det ikke virka innen ganske kort tid, så virka det ikke. Virker det, så varer virkningen i alt fra en halvtime til flere timer, gi ny dose ved behov.

Mulig jeg misforstår litt nå, men det kan være han er tørst i varmen? Du kan jo gi ham bare vann, uten sukker?

ORIGINAL: buffi

ORIGINAL: linusisvingen

jeg gir 2 ml med sprøyte. blandingsforhold, 1 ss sukker på 1 dl vann[;)]

Sign. Fikk beskjed om dette når jeg nettopp var på på sykehuset[:)]

Hadde 1,5 ts ca blanda i ca 75 cl vann, så blir vel ikke riktig så sterkt da[:)]

ORIGINAL: nygarda

Mulig jeg misforstår litt nå, men det kan være han er tørst i varmen? Du kan jo gi ham bare vann, uten sukker?

Han har vært litt neseforkjøla og febervarm i dag, hatt litt hoste også, så tror nok mere det var at han hadde litt vondt.
Men det er ikke lett for de små i denne varmen da[&o] 
Prøvde med puppen, og den ville han ikke ha.

Back
Topp