Hvor mye stoler dere på kjønnet jordmor sa under ord ul?

ssf

Andre møte med forumet
Hvor sikre er dere på at jordmor har rett? Tørr dere kjøpe blått/rosa?

Jordmora sa til meg når jeg var 19+4 at "det her er ei lita frøken ja. Se her er kjønnsleppene" og hun så fra alle kanter da babyen lå riktig til. Når hun var ferdig med ul, spurte jeg om hun var sikker på at det var jente, og da svarte hun at hun "Ja altså jeg blir veeeeldig sjokka om det kommer en gutt!". Så, hva tror dere? kan jeg stole på dette? :-) skal etter planen ikke på flere ul, så er så usikker.

Jeg stoler vel helt på det.. dette er 3 gang og de har hatt rett begge gangene før.. jeg så tissemannen før jordmoren, så jeg er rimelig sikker på gutt! =) 

Meeen, skal bli godt å dobbelsjekke på 3d ;) hehe

Dette var første gang vi sjekket kjønn på UL, og jeg var spent på hvor tydelig det var. Men da jordmor zoomet inn på tissefanten følte jeg meg nokså sikker på at hun hadde rett altså.
Nå har vi både rosa og blått fra før, så vi slipper å tenke så hardt på det, men jeg regner med jeg vasker og klargjør det blå ja.

Jeg regner med at det blir gutt. Vi fikk se noe som minnet om en tissemann. Men har ikke behov for å kjøpe noe enda. Selv om at vi har jente fra før. Tenker at vi tar det etter den andre ul i uke 32. Da får vi sikkert bekreftet gutt. :-)

De tar som regel oftere feil hvis de sier at de tror det er jente.

Jordmor viste oss et rimelig godt bilde og der var det ikke mye tissefant, så det blir nok temmelig sikkert jente. Nå skal vi jo på 3D i august så jeg skal nok klare å holde meg fra å kjøpe jentefarger til da. Utstyret blir uansett i nøytrale farger :)

Veldig sikker på at det er gutt, har blitt bekreftet tre ganger nå, i uke 16, 19 og 21 

Tissefanten vistes tydelig allerede i uke 16...og jordmora på den ordinære ultralyden sa at hun har ikke lov til å si at hun er 100% sikker, men at hun egentlig er helt sikker da 

Stoler helt på at det er gutt ja:-) forndet vistes såpass godt der han lå å sprikte med bena:p

stoler på henne ja :) jenta vår låg og sprika med beina, og der var det ingen tissemann, helt flatt.. mannen min tok bilde under UL og han fikk vist tatt bilde akkuratt da vi vikk vite kjønnet.. så ja ingen tvil at det blir ei jente her iallefall ;)

vi var hos jordmor og ei som dreiv og utdanna seg innen ultralyd og begge sa at det ikke var noen tvil om at det var en gutt :)

Vi stoler 100 % på det.. Vi har tilogmed fått med oss et fint bilde der han ligger og sprer beina og man ser rett på pungen og tissen! så hvis det er en jente blir jeg utrolig overrasket hvertfall! hehe 

AncaLaBancala skrev:
Vi stoler 100 % på det.. Vi har tilogmed fått med oss et fint bilde der han ligger og sprer beina og man ser rett på pungen og tissen! så hvis det er en jente blir jeg utrolig overrasket hvertfall! hehe 

Samme her:) Vi har har vært på tre ul med tre forskjellige leger/jordmødre og alle har sagt det samme. 

Jeg stoler på det, for jeg så ingen pillefykert når jordmor skulle måle lårbeinet på knøttet, og da hadde hun ikke sett etter kjønnet engang ;)

Neei, stoler overhode ikke på det denne gangen. Likte ikke jordmora, og syns hun var veldig vag. Jeg trodde i utgangspunktet gutt og sambo jente. Eneste hun sa var: "Nja, kan se ut som mannen har rett her. Jeg kan iallefall ikke se noen guttetiss." Så jeg kjøper ikke inn noe jenteting før neste ul. Føler det er 50/50 ;) 

nja.. tja... vi har vært på 2 ordinære ul, og da med to forskjellige jordmødre. Begge sa jente. Jeg spurte om det var mer vanlig å ta feil når de sa det var jente - at ut kom det i enkelte tilfeller gutt. Hun sa at mange ganger når det ser ut som det er jente, så kan det være en gutt hvor ting der nede ligger i klem på ul. Motsatt så kan leppene og klitoris til jentene se ut som en tut, og man antar derfor det er gutt. Navlestrengen kan også lure jordmødrene. Begge jordmødrene sa at de ikke kan si med 100% sikkerhet at det er jente i magen min, men begge mente at det mest sannsynlig var det. Jeg har faktisk begynt å tro på det, og vi har begynt å kjøpe inn noe i jentefarger. Alt annet utstyr skal selvfølgelig være nøytralt - greit om det kommer en lillebror en dag :)

Vi stoler 100% på at det er en liten gutt i magen :) Jordmora sa at her fantes det ikke tvil, og vi så lille tisseluren fra alle mulige vinkler.. en som var veldig interessert i å vise seg frem ;) Jordmora helgarderte seg heller ikke (slik som jeg kanskje hadde trodd at hun skulle gjøre) ved å si noe sånt som "det er jo bestandig en mulighet for at jeg tar feil,men...." eller noe i den duren. Så da har vi begynt å handle blått :D

Back
Topp