Hvor mye spiser og drikker babyen i døgnet nå? (8 mnd)

Lizzie83

Flørter med forumet
Jeg sluttet å amme for ca. 1 mnd siden, og han får derfor bare mme nå i tillegg til mat. Ser det står på pakken at de ved denne alderen skal ha 210 ml 3 - 4 ganger i døgnet. Jeg har ikke sjans til å få i mini så mye. Prøver å gi han så mye å drikke, men han vil ikke ha. Slik spiser og drikker han:

frokost: Grøt blandet ut med 60 ml vann med mme, drikker vann til + 1 flaske med mme (120 ml) som han får etter ca. 1 time, før han sover første lur.
Lunsj: et lite beger fruktmos, drikker vann til + 1 flaske med mme (ca. 150 ml) som han får ca. en time etter fruktmos før han sover andre lur.
Middag: ca. 1/4 middagsglass + vann å drikke.
Kvelds: (likt som frokost bare ca. 150 ml mme før han legger seg).
Om natten får han bare vann

Hvordan er deres matrutiner nå?

Ammehjelpen sier 5 dl melk i døgnet. Husk at det er melk i grøt også (hvis du kjøper grøt i butikken). :)
Mini her får grøt til frokost, så litt brød eller grøt med frukt, så middag, frukt og grøt igjen, før pupp på kvelden og evt natta (nå 1 gang per natt..), og på morgenen hvis han vil ha pupp.
:)

Jeg sluttet å amme for ca. 1 mnd siden, og han får derfor bare mme nå i tillegg til mat. Ser det står på pakken at de ved denne alderen skal ha 210 ml 3 - 4 ganger i døgnet. Jeg har ikke sjans til å få i mini så mye. Prøver å gi han så mye å drikke, men han vil ikke ha. Slik spiser og drikker han:

frokost: Grøt blandet ut med 60 ml vann med mme, drikker vann til + 1 flaske med mme (120 ml) som han får etter ca. 1 time, før han sover første lur.
Lunsj: et lite beger fruktmos, drikker vann til + 1 flaske med mme (ca. 150 ml) som han får ca. en time etter fruktmos før han sover andre lur.

Frøkna her spiser ikke så mye som din. Jeg ammer 3-4 ganget på dagen og 1-2 på natta men tror ikke hun får i seg over en liter mm. Spiser små porsjoner 3-4 ganger per dag og vokser godt. Babyen selvregulerer og så lenge mini vokser så tror jeg ikke du skal tenke på hvor mye han får i seg.

Var på 8 mnd kontroll i går. De sa at han nok fikk i seg det han trengte fordi han drikker mye vann i tillegg til mme. Og han legger fint på seg. 72 cm lang og 9660 gr, så her går det unna i svingene :D

Kan jeg spørre hva du gjør for å miste melken i brystene? Er i prosessen med å slutte å amme selv nå.

Back
Topp