Hvor mye spiser deres små?

Linnca1984

Forelsket i forumet
Hvor ofte og lenge spiser deres små? Og dere som ammer, tar babyen begge sidene ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ca 15-20 min på hver pupp har han begynt med de siste dagene.

Nå tar han stort sett bare en pupp om gangen, med mindre han maser veldig. Pleier å ta han opp og rape når han slipper og legge han til samme brystet en gang til. Det varierer veldig hvor lenge han spiser, alt fra 5-45 min

Stort sett en pupp om gangen, ca hver 3 time. Men det kan gå alt fra 1 til 4 timer, men stort sett går det 3 timer...

Jeg delammer, og vesla tar stort sett kun en pupp om gangen. Sitter da alt fra 10min til 1 time.

Tusen takk for svar!

Mi vil ha hver andre time og drikker ca 3-20 min nå. Med at hun sovner så er det ekstremt sjeldent hun tar begge sider, selv om jeg prøver veldig :P

Her er d kun flaske...spiser ca hver 3-4 time på dagen, 1-3 timer på kvelden og på natta går d 5-7 timer:) så ingenting å klage på da:)
Hvor mye gir du av mme?
Vi gir ca 120ml pr gang, og det metter henne godt :)

Mi vil ha hver andre time og drikker ca 3-20 min nå. Med at hun sovner så er det ekstremt sjeldent hun tar begge sider, selv om jeg prøver veldig :P

Her sovner lillegutt også stortsett! Blir du veldig sprengt på det andre brystet som ho ikle spiser av?

Her sovner lillegutt også stortsett! Blir du veldig sprengt på det andre brystet som ho ikle spiser av?

Ja litt, men tror det kunne vært verre hvis hun pleide å amme på begge og så droppet det. Men pleier å lekke godt av det brystet som det ikke ammes på når jeg ammer henne.
Fikk et tips av ei hvor en kan skifte bleie mellom puppene, for de pleier som oftest å våkne av bleieskift. Og da kan en introdusere den andre siden etter skiftet ;)
Tenkte jeg skulle prøve dette ut i dag ;)

Hm... min dier hver 2-3 time. Litt lenger mellom hver amming om natten, og kortere om dagen om det er økedøgn. Hun drikker bare i ca 5- toppen 10 minutter, og noen ganger bare det ene brystet, under økedøgn så er det alltid begge. Hun drikker til vi begge sovner om natta, så da vet jeg ikke hvor lenge, men da holder det med det ene (da sprenger det andre før neste amming).

Det høres på en måte ut som hun ikke får nok melk i forhold til dere som ammer dem i 30-45 minutter om gangen, men hun får definitivt nok, og vekten øker helt flott.
Det jeg ser når jeg pumper meg, er at det fosser skikkelig når utdrivingen begynner. Jeg kan fylle opp en flaske på et øyeblikk, og nesten uten å pumpe.

Det fosser så mye fra brystene at det ofte renner ut av munnen hennes, og noen ganger får hun det i vrangstrupen.

Nå tar han stort sett bare en pupp om gangen, med mindre han maser veldig. Pleier å ta han opp og rape når han slipper og legge han til samme brystet en gang til. Det varierer veldig hvor lenge han spiser, alt fra 5-45 min

samme her, hver 3 time stort sett på dagtid og lengre i mellom på natten..

Noen av dere som har overproduksjon av melk og har korn gode tips for å få produskjonen ned?

Noen av dere som har overproduksjon av melk og har korn gode tips for å få produskjonen ned?

Pump å gi til NFI ;)
Husk at det er tidlig enda, det reguleres etterhvert etter hvor mye han spiser!

Jeg pumper hver 3. time, og pumper da drøye 300 ml for mye i døgnet i forhold til hans behov.

Det går litt opp og ned. Men hun spiser ekstremt mye. Og sikkert bruker meg litt som smokk, siden hun ikke vil ha smokk. Her tømmes begge brystene i ca 20 min på hver side. Jeg skifter også bleie "mellom" puppene. Noen ganger sovner hun, og sover videre, andre ganger vil hun ha en eller to "ekstraomganger". Bare jeg som ammer hele tiden?:-p

Pump å gi til NFI ;)
Husk at det er tidlig enda, det reguleres etterhvert etter hvor mye han spiser!

Jeg pumper hver 3. time, og pumper da drøye 300 ml for mye i døgnet i forhold til hans behov.

Hadde jeg ikke bodd så langt unna sykehuset hadde jeg gjort det! Søstra hans er prematurfødt og var heldig å få bankmelk:)

Back
Topp