Hvor mye spiser deres 1.5 åringer?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Nikolai spiser ca 4 skiver til kvelds.. er det for mye?
Han spiser alt utenom skorpene , vet ikke om han hadde klart mer... men føler liksom at 4 skiver burde være nok[:-]

Karen min er 13 mnd da, men kan gjerne spise 3-4 skiver til kvelds (kanskje en-to ganger i uka).. men han er tynn som en strek, og trenger det [:)] Jeg spurte HS en gang, siden han spiser for 3 voksne menn, men hun sa at når de var så små, så skulle de bare spise så mye de ville, for de sprakk ikke [8D] Plutselig en dag snur de helt om, og spiser ingenting.

Ok så det er ikke for mye med 4 skiver? kan jeg prøve å gi han 5 eller blir det way to much??
Han er ikke tykk , helt perfekt i målene sine... vet liksom ikke hva som er for mye jeg[8D]

det er nok ja. unger trenger ikke spise seg stappmett med mindre de er for tynne. man kan fint begrense matmengden (altså stoppe å gi mat før ungen stopper å spise) hvis ungen er fornøyd og normalvektig/overvektig.

min spiste en halv skive til en skrive uten skorpe på den alderen.

Jenta mi spiser 2 skiver til kvelds, eg syns 4 er mye... [:-]

Ok.. men da får han fortsette med 4 skiver.. tror ikke jeg kan gi han mindre når han spiser opp alt..[:-]

Hvor mye spiser han ellers iløpet av dagen? [:)]

Min har til nå spist 0,5-1 skive. Men plutselig skal hun ha 2 og noenganger 3. 4 syns jeg er MYE, men kanskje han trenger det:)
Her er hun i en vokseperiode, og da trnger hun sikkert mer...

ORIGINAL: Tyttebæra

Han har 4 skiver til frokost , 3 skiver til lunch , middag (varierer alt fra å spise masse til veldig lite , så har han 4 skiver til kvelds[8|]

ORIGINAL: Drømmeren

Han har 4 skiver til frokost , 3 skiver til lunch , middag (varierer alt fra å spise masse til veldig lite , så har han 4 skiver til kvelds[8|]

Det var kanskje LITT mye ja, MEN kanskje han trenger det! Og så lenge han er normalvektig og ligger fint på skjemaene, så hadde jeg gladelig gitt han den maten han vil ha! [:)] Kjempeflink gutt som har matvett! Jeg tror ikke min gutt hadde blitt mett på kun 1 brødskive! [:)]

Det var kanskje LITT mye ja, MEN kanskje han trenger det! Og så lenge han er normalvektig og ligger fint på skjemaene, så hadde jeg gladelig gitt han den maten han vil ha! [:)] Kjempeflink gutt som har matvett! Jeg tror ikke min gutt hadde blitt mett på kun 1 brødskive! [:)]

Ja han følger kurvene sine helt perfekt...men så jo nå når jeg ramsa opp hva han spiser at han faktisk spiser en god del[8D]

nei ikke gi han mindre, men ikke mer heller siden det er mye i utgangspunktet.
det kan hende det regulerer seg dersom du gir 5-6 måltider istedenfor 4.
hva slags pålegg har du på. blir kanskje ikke så mye om du skjærer bort skorpene.

ORIGINAL: Mrs Lutz

nei ikke gi han mindre, men ikke mer heller siden det er mye i utgangspunktet.
det kan hende det regulerer seg dersom du gir 5-6 måltider istedenfor 4.
hva slags pålegg har du på. blir kanskje ikke så mye om du skjærer bort skorpene.

Går i leverpostei , makrell i tomat , skinkeost og kaviar..
Men skorpene legger han igjen da.. så trenger ikke å skjære di bort...[;)]

Ja han følger kurvene sine helt perfekt...men så jo nå når jeg ramsa opp hva han spiser at han faktisk spiser en god del[8D]

Min kar på 13 mnd:
Frokost: 2 porsjoner grøt
Lunsj: 2-3 skiver
Mellommåltid: en frukt, fruktmos eller smootie (200 ml)
Middag: Hel tallerken
Mellommåltid: frukt
Kvelds: to porsjoner grøt
Og i tillegg pupp 4 ganger for dagen

Og han er helt fin i kroppen, han [:D]

Min kar på 13 mnd:
Frokost: 2 porsjoner grøt
Lunsj: 2-3 skiver
Mellommåltid: en frukt, fruktmos eller smootie (200 ml)
Middag: Hel tallerken
Mellommåltid: frukt
Kvelds: to porsjoner grøt
Og i tillegg pupp 4 ganger for dagen

Og han er helt fin i kroppen, han [:D]

Såpass hehe.. godt det ikke bare er min som er stor spist da[8D]

Oi, det var mye ja! (Ikke for mye[:)]) Jenta vår spiser 1/2 - 1 porsjon grøt til kvelds. Hvis hun spiser brød spiser hun maks en skive..
Fortsett å gi ham det han får du, barn er forskjellige!![:)]

Min gutt på 20 måneder spiser 2 brødskiver til kveld + melk.

da min var 1,5 år hadde han perioder hvor han nesten spiste et halvt brød..  Utrolig godt.. er de sulten så la dem få.. de vokser så mye nå at de trenger det... nå er han 2,5 og spiser knapt en halv skive. [:-]

Min er nå 17 mnd, og spiser alt fra ingenting til 2 skiver. Han legger også fint igjen skorpene. Meen om han ville hatt mer hadde jeg først sagt at han måtte spise skorpene, for er jo de som metter. (Tror jeg, er jo ikke noe annet i dem, men er jo tyngre...?) For øyeblikket er jeg glad når han spiser noe. Han synes det er mye gøyere å mate hunden enn seg selv. Og middagen insisterer han på å spise selv, så er litt begrenset hvor mye som kommer inn[8D]

Men når det er sagt er det jo opp til deg om du vil at han skal spise de eller ikke. For 4 skiver med "innmat" er ikke kjempemye, sånn sett. Gi han det du føler er greit[:)]

Back
Topp