Hvor mye spiser dere?

frøkenVic

Flørter med forumet
Føler jeg plager dere med masse teite ting... men hvor mye mat spiser dere ila dagen?
Jeg er ikke sulten og "sliter" med å få i meg mat. Spiser 2 brødskiver til frokost og 2 brødskiver til middag. Om samboer lager middag, så spiser jeg det han lager, men det er fortsatt ikke mye. Jeg har ikke lagt på meg noe i svangerskapet heller. Var hos legen i går og hun sa jeg fikk i meg altfor lite mat.. men jeg er bare ikke sulten.. er i uke 28+2 nå

Har du prøvd å spise noen mellomåltider? Som frukt å grønt, nøtter osv.

Ellers kunne du prøve å gjøre litt mer av de 2 skivene, foreksempel egg & bacon, omelett, eggerøre, ostesmørbrød stekt i ovn, BLT, fiskekaker med stekt løk.

Finnes mange enkle middager som også er sunne, lun kyllingsalat, pytt i panne, nachos m salat, gryteretter m ris og salat, kjøpt fiskegrateng m poteter,smeltet smør å raspet gullerot :)

Jeg har stortsett god apetitt om dagen å spiser frokost, lunsj middag og kvelds i tilegg til frukt imellom. Er ikke alle dager jeg har like mye lyst på alt men middag har vi hver dag så prøver å få i meg litt alikevel :)

Spiser ikke mye eg heller. Men det eg klarer og få i meg om morningen er en skal med gryn og biola. Lunsj kanskje noen skiver med ost og tomat eller frukt. Middag er veldig opp og ned, har kanskje lyst på det eg lager men så er det ikke så godt lengre. Så kan godt være eg spiser gryn igjen på kvelden bare for og få i meg nok mat.
Kan ikke spise for seint da eg sliter masse med halsbrann på kvelden. Så blir ofte et glass melk før eg legger meg.

Jeg sliter med at jeg er sulten hele tiden, så her er det nok motsatt. Jeg er ALLTID opp mellom kl 02 og 03 på natten for å spise i tillegg .

Jeg spiser jevnt over hver 3. time gjennom hele døgnet. Det er alt fra 1 banan til et lite middagsmåltid, altså ikke store måltidene. Så lite og ofte her!

Lite sulten om dagen. Nesten skremmende lite. Så jeg kan gå lenge å kjenne at jeg har fint, så plutselig kollapser energien og da kommer jeg på at jeg må spise :confused:

Jeg spiser to skiver til frokost, to skiver til lunjs, en til to porsjoner middag (kommer an på hva vi har og saltinnholdet) og kanskje to skiver til kvelden. Innimellom der spiser jeg noen ganger potetgull og godteri (spiser det sjeldent), eller frukt og grønt.

har gått opp ca 6kg og er i uke 25. Vet at mesteparten av vekta er baby, morkake og brystene mine (for de har firedoblet størrelsen)

Føler jeg plager dere med masse teite ting... men hvor mye mat spiser dere ila dagen?
Jeg er ikke sulten og "sliter" med å få i meg mat. Spiser 2 brødskiver til frokost og 2 brødskiver til middag. Om samboer lager middag, så spiser jeg det han lager, men det er fortsatt ikke mye. Jeg har ikke lagt på meg noe i svangerskapet heller. Var hos legen i går og hun sa jeg fikk i meg altfor lite mat.. men jeg er bare ikke sulten.. er i uke 28+2 nå

Kan nok si at vi er litt i samme båt, jeg spiser heller ikke så mye men vekta går oppover. Hehe. Spøk til side.
Når jeg er hjemme spiser jeg ofte kun frokost/lunsj (kommer litt ann på når jeg klarer å komme meg opp av senga, og frokost har jeg aldri vært flink å spise) så spiser jeg middag sammen med resten av familien, og kanskje noe godis utpå kvelden når ungen har lagt seg og det er det.
Er jeg på jobb har jeg mer apetitt, for da spiser jeg ikke alene så da er det gjerne litt lett før jobben begynner(spiser på jobb), lunsj noen timer senere og middag med familien når vi kommer hjem. Det er ikke ofte jeg spiser flere enn 3 ganger om dagen. Men JM er ikke bekymret for at jeg får i meg for lite (ihvertfall ikke enda) men er kanskje mer bevist på hva jeg pakker inn da jeg ikke ønsker å gå opp 30kg i løpet av dette svangerskapet noe jeg gjorde sist.

Sniker
Hva med å gjøre brødskivene mer innholdsrike? Tykkere lag med smør på? Mer pålegg med kalorier (bytte mager leverpostei med vanlig postei feks)? Drikke melk inntil?

Første og andre trimester heiv jeg i meg store mengder med mat fra morgen til kveld. Følte på en skikkelig ulvehunger, alltid sulten!:hilarious: Nå føler jeg det er mindre plass til mat, aå må spise mindre måltider. Så nå blir det to skiver eller yoghurt med müsli til frokost, to skiver til lunsj, en frukt og en yoghurt som mellommåltid før middag, vanlig porsjon middag og havregryn med melk og sukker eller ett par knekkebrød til kveldsmat.

Back
Topp