Hvor mye spiser de?

ORIGINAL: mamma for 1 gang

ORIGINAL: carolinemaria

ORIGINAL: dramaohmama

07: 200ml mme (vis ho våkner, er ikke alltid ho våkner så tidlig)
9-10: grøt og vann
11-12: halvt fruktmos beger, også får hun tilbud om mme, men sjelden ho drikker mer enn 80ml
15-16: halvt middagsglass og som oftes resten av flaska fra før på dagen
18: grøt og vann
19: 200ml mme, drikker sjelden opp hele flaska

Ja, det har jeg lurt på.. Når jeg lager mme, hvor lenge kan flaska stå før jeg må lage ny flaske liksom?

Jeg lar den stå 2-3 timer det er max her, men varmer den ikke opp igjen.. Han liker den kald og :0)

Samme her, han synes ikke det er spesielt deilig med varm melk i varmen her uansett virker det som. takk for svar!

ORIGINAL: mamma for 1 gang

ORIGINAL: dramaohmama

07: 200ml mme (vis ho våkner, er ikke alltid ho våkner så tidlig)
9-10: grøt og vann
11-12: halvt fruktmos beger, også får hun tilbud om mme, men sjelden ho drikker mer enn 80ml
15-16: halvt middagsglass og som oftes resten av flaska fra før på dagen
18: grøt og vann
19: 200ml mme, drikker sjelden opp hele flaska

Ja, det har jeg lurt på.. Når jeg lager mme, hvor lenge kan flaska stå før jeg må lage ny flaske liksom?

Jeg lar den stå 2-3 timer det er max her, men varmer den ikke opp igjen.. Han liker den kald og :0)

Samme her, han synes ikke det er spesielt deilig med varm melk i varmen her uansett virker det som. takk for svar!

Hvis det er veldig varmt hos deg burde du kanskje ikke la den stå alt for lenge, blir jo fortere sur da..
Ikke noe å takke for forresten, en prøver å hjelpe til så godt en kan :0)
En annen gang kan det være meg som trenger svar på noe , he he :0)

Her går det i få og stooore måltid.

Frokost (alt fra 07 til 09 tiden)
120 ml mme + grøt av ca 2 dl vann + evt litt frukt

Lunsj (sånn i 12 tiden, alt etter når frokosten var)
120 ml mme + 1-2 skiver med leverposte og annet pålegg

Kvelds (ca 17 tiden i det siste)
120 ml mme og grøt av ca 2 dl vann + evt litt frukt

Før leggetid i 19 tiden
120 ml mme.

Spiser vi middag før han legger seg, får han alltid smake det. Ganske store hele biter fra mammas talerken "tygges" og det er naaaaammmme. Har gitt opp å være flink og mose mat til ham, det kommer bare i retur, blæææh.

Har akkurat startet med mme for 2 dager siden, slutt på pupping her i gården, så prøver meg fram med mengden ennå på det, han må jo også venne seg til å drikke sånn.
Kan nok etterhvert øke mengden mme hvertfall før legging.
Tidligere har jeg ammet en halvtime etter leggetid siden han alltid våkner da og er lettere å få til å ta pupp, men vil heller gi den flasken før leggetid da det sikkert snart kommer tenner og tannpussen skal inn i rutinene.

Her er dagen ca. sånn;
(+/- 3 timer mellom måltidene)

Pupp i senga før vi står opp (i praksis eneste puppen som er bankers hver dag.. [:-])
Grøt til frokost etter morgenstellet
1-2 brødskiver til lunsj
1 middagsglass
Grøt til kvelds

I tillegg får a tilbud om pupp (nesten) hver gang ho har sovet på dagen -hvis vi er hjemme. 1 av 10 ganger tar a den [:-] Er vi ute er det ingen vits i, da blånekter a! Og noen kvelder vil a gjerne ha litt pupp før ho sovner, men da er det snakk om veldig små mengder...
Også vil a ha pupp hvis ho våkner om natta, men det varierer fra 0-2 oppvåkninger hver natt nå...

Back
Topp