Hvor mye spiser de?

carolinemaria

Flørter med forumet
Hvis dere har har hatt utallige poster om dette før beklager, men jeg er litt sporadisk.. hehe

Jeg lurer på hvordan dagen ser ut for de små sånn måltidmessig? Helsesøster mente jeg kunne gi ham mer mat nå som han er 8 mnd, men jeg synes ikke det virker som om han vil ha i det hele tatt...

Hvor mye får deres og hvor ofte? Blir kjempeglad om noen gidder å beskrive en typisk dag hos dere :)

Typisk dag for gutten min..( han er nå 9 mnd)

Ammes 0430
Ammes igjen 0730 men da er det mest kos før vi står opp
1 Brødskive og vann kl 09
I glass frukt rundt 11 ( kommer an på sovingen) ammes gjerne litt før soving her
Middag og vann rundt kl 15.00 ( kommer også an på soving) da er det ett glass 8 mnd mat
Grøt og vann kl 1800
Ammes og sover kl 19

Har prøvd å gi han mere siden vekt kurven daler...men vil ikke ha mere...da blir det syt og kranling rundt måltidene, men som sagt prøver jeg å amme han litt om han virker sulten i mellom.

Vår dag.

Frokost- Grøt \ mme, lager 200 ml men han drikker skjeldent mer enn 100 ml. Resten drikker han kald litt uttover morran (hender han ikke drikker opp og)

Lunch- frukt kopp + 160 ml mme, her drikker han alt ( noen ganger vil han heller ha vann)

Middag- middagsglass+ vann

Kvelds- grøt + mme 200 ml
Det går somregel 3- 3,5 tmer mellom måltidene. han får også vann mellom måltidene. Også får han smake litt frukt og brød bider av meg innimellom, for å venne han til det

Syntes du skal gi han så mye som han vil ha.
Hvis jeg gir Oliver mer enn han bruker kommer det bare opp igjen, men selvfølgelig får han mer om han vil ha..

Håper dette hjalp litt :0)

Her er det ca sånn om dagen. Varierer hvor mye vann jeg får henne til å drikke, noen dager er hun veldig flink. Drikker hun dårlig pleier jeg å gi litt ekstra frukt, f.eks. pære for å få i henne mer væske gjennom maten.

6.00: MM

7.00: Grøt av 120 ml vann (8mnd-grøt)

10.30-11: En brødskive med leverpostei/kaviar, pluss så mye grøt hun vil ha (som regel oppunder 1 dl vann), ev. smoothie viss hun ikke vil ha grøt.

(Før hun legger seg i 12.30-tiden pleier hun å få en halv banan el. lignende, pluss vann)

14.30: Middag. 1 helt glass + ev. smoothie/fruktmos til dessert

16.30: Hun får smake litt på det vi har til middag (spise selv)

17.45: Grøt av 160 ml vann

18.30: MM (hun drikker egentlig ikke stort lenger, men får tilbudet)

Morgen;
Pupp hvis hun vil ha (kommer an på om hun har fått noe på natta). Grøt og sviskemos.
Pupp før formiddagslur

Formiddag;
Et halvt middagsglass.
Fruktmos og pupp før ettermiddagslur

Ettermiddag;
Grøt når hun står opp fra lur, pupp.

Kveld;
Et halvt middagsglass. Pupp før hun legger seg for natta.
Tilbyr også vann til måltidene.
Må nesten også si at dette er MYE i forhold til første jenta mi som var rimelig småspist på fast føde, så mengde mat varierer jo veldig fra barn til barn:)

Tusen takk, så snille dere er! Ut i fra deres dager ser det ikke ut som han fikk for lite fra før. Da jeg prøvde hs sitt forslag kom all maten opp igjen, rett og slett oppkast, men jeg tror ikke det er spysyken siden han er i kjempeform.. Så tror jeg bare går tilbake til sånn vi hadde det. Han er jo ingen liten gutt :)

Ca 07:00 - 200 ml mme
10:00 - En porsjon havregrøt med litt sviskemos
12:00 - 150 ml mme
13:30 - en porsjon risgrøt med et halvt beger fruktmos
16:30 - Et halvt middagsglass
19:30 - En porsjon kveldsgrøt

Så får ho en flaske mme i senga [:)]
Til måltidene får ho vann [:)]

PS: lille gutt hadde omgangsyke med oppkast og var i super form. Kastet opp 4 ganger og hadde diare...men leka og kosa seg som vanlig.

Ja, jeg følger med, det er jo mulig. Vi har tatt pappapermen i Spania i tillegg, og her er det jo litt annerledes bakterieflora uansett hvor forsiktig man er..

Hvor mange dager var han dårlig?

Så flinke babyer alle sammen har til å drikke vann! Min derimot synes det er skikkelig frekt å tilby vannflaske og kaster den heller i gulvet.. Eneste måten jeg får han til å drikke vann på er å gi han det på skje omtrent..

Han var faktisk dårlig bare en halv dag..lit diare på kvelden, men det var ikke stort. Det var værre med oss andre...hehe...vi fikk det nemlig alle sammen.
Det vi fikk beskjed om var at det var smittsomt i 4 dager ETTER man blir frisk. Mange som ikke tenker på det og derfor blir også så mange syke. Hørte ang en barnehage idag som hadde ni barn hjemme pga oppkast.

Hi hi- frekke, FREKKE mamma!!! [:D] Ikke mange dråpene som går ned her heller ,altså  [;)]
ORIGINAL: carolinemaria

Så flinke babyer alle sammen har til å drikke vann! Min derimot synes det er skikkelig frekt å tilby vannflaske og kaster den heller i gulvet.. Eneste måten jeg får han til å drikke vann på er å gi han det på skje omtrent..

7-8:  Grøt + vann
11-12: 1 brødskive + ett glass fruktpure, vann
15- Middagsglass eller hjemmelaget middag + vann, noen ganger frukt til dessert
18- grøt + vann
19- 180-210 mml MME

[:)]

0700 - 140 ml mme
0900 - 1 porsjon grøt+vann
1200 - 1 brødskive, halvt fruktbeger + vann
1500 - 1 middagsglass, halvt fruktbeger + vann
1700 - mellommåltid, skalk/frukt
1800 - 1 porsjon kveldsgrøt + vann
1900 - 260 ml mme
Og stort sett rundt 200 ml mme på natta en gang.

06-07: 200 ml MME
09.00: 1 porsjon grøt + vann
12.00: 1/2 brødskive + fruktmos og 100 ml MME
15.00: 1 middagsglass + vann
18.00: 1 porsjon grøt + vann

Noen ganger får han en liten skvett MME før han skal legge seg

Her gir vi 1 brødskive til frokost og et frukt beger til lunsj, ellers er det fri tilgang på pupp..

Pupp kl 05-06
Frokost kl 08-09, 100 ml grøt
Lunsj kl 11-12, 1/2 brødskive og grøt
Middag kl 15, 1 porsjon og fruktmos
Kveldsmat kl 18, 120 ml grøt
Pupp kl 19

Så får han pupp ca 3 ganger i løpet av dagen.

07: 200ml mme (vis ho våkner, er ikke alltid ho våkner så tidlig)
9-10: grøt og vann
11-12: halvt fruktmos beger, også får hun tilbud om mme, men sjelden ho drikker mer enn 80ml
15-16: halvt middagsglass og som oftes resten av flaska fra før på dagen
18: grøt og vann
19: 200ml mme, drikker sjelden opp hele flaska

ORIGINAL: dramaohmama

11-12: halvt fruktmos beger, også får hun tilbud om mme, men sjelden ho drikker mer enn 80ml

Ja, det har jeg lurt på.. Når jeg lager mme, hvor lenge kan flaska stå før jeg må lage ny flaske liksom?

ORIGINAL: carolinemaria

ORIGINAL: dramaohmama

Ja, det har jeg lurt på.. Når jeg lager mme, hvor lenge kan flaska stå før jeg må lage ny flaske liksom?

Jeg lar den stå 2-3 timer det er max her, men varmer den ikke opp igjen.. Han liker den kald og :0)

Back
Topp