Hvor mye spiser de små?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
de av dere som har begynt litt med fast føde. Hvor mye spiser og drikker de små?
 
S er nå litt over 5 mnd og har fått fast føde i en måned. Startet med smaksprøver og har en og annen "hvit" dag innimellom. Nå spiser han gjerne en fruktpose/halv banan til lunsj og 60-80 ml grøt/"suppe" med mm til kvelds, av og til med litt frukt til dessert.
 
Her går det i maisgrøt på formiddagen, forskjellige former for fruktmos eller grønnsaksmos som jeg lager selv til lunsj, og havregrøt til kvelds. Får mm resten av døgnet. Spiser normalt litt over 1 dl grøt til hvert måltid og 2 "isbiter" med grønnsaksmos (fryser ned i isbitform):)
 
Her er det litt dårlig matlyst for tida. 30-50 ml tykk grøt til frokost. 1 liten klemmepose frukt til lunsj. 1/2 stort eller 1 lite middagsglass. 50-75 ml tykk grøt til kvelds. Drikker en del vann i løpet av dagen og ca 500-700 ml MME. For ett par uker siden spiste hun sikkert dobbel mengde grøt og fruktmos, men drakk bare 300-400 ml MME. Relativt stor jente på drøye 8 kg. 5 mnd og 2 uker.
 
Ca 1/2 porsjon grøt til frokost og ca 1 porsjon på kvelden. Ikke alltid han spiser opp alt. Får av og til til frukt til måltidene. Vett ikke hvor mye vann han drikker.
 
Da skjønner jeg at jeg ikke trenger å være redd for matinntaket her i huset. For her går det i 2 dl grøt til lunsj og kvelds + 2 dl grønnsaksmos til middag. Får mme til frokost og natt
 
Lunsj: halv flaske mme og en porsjon grøt/brød + litt fruktmos.

Middag: et middagsglass

Kvelds: en porsjon grøt + frukt + en halv flaske mme

Innimellom dette feks frokost og mellommåltider er det pupp som gjelder [emoji1] Og av og til om natta [emoji4]
 
Back
Topp