Hvor mye spiser barna?

Mammahjertet

Elsker forumet
Lurer på hvor mye babyene deres spiser?

Her får snuppa frokost rundt klokka 10, da får hun en stor porsjon grøt, de siste dagene har hun ikke ville hatt så mye grøt så da tar hun spist minimum en halv brødskive i tillegg, drikker vann til frokost. Ca 13.30 får hun en flaske mme med 240ml, også spiser hun middag 16.30, da spiser hun et helt middagsglass og får ofte en slik smoothie fra ellas kitchen til dessert. 19.30 spiser hun en stor porsjon grøt til kvelds også får hun en flaske med 120ml mme :) hvis hun er litt sutrete på dagen hender det at vi gir sånn yoghurtbeger med fruktmos eller en ellas kitchen innimellom :)
 
Våres rutiner er noenlunde slik:

Stor skål med grøt til frokost, med en kopp med vann til. Han er ikke så superglad i vann, men han drikker det :)
Etter ca en times tid får han en flaske med 240 ml mme, drikker som regel sånn at det er mellom 10-40 ml igjen.
Rundt kl 13-14 får han en skive og en smoothie/fruktbeger.
Rundt 15-16 får han en flaske med 240 ml mme.
Mellom 16:30-17:30 så spiser han middag, endten samme middagen vi har eller middagsglass. Kommer litt an på hva vi spiser til middag. får vann til middagen.
Rundt 18:30 får han grøt til kvelds, også får han en flaske med 240 mme.
Han våkner også en gang mellom kl 23:00 og 02:00 og får en flaske til med mme.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er veldig usikker på om det vi gjør er riktig, at han får såpass mme i løpet av dagen og spesielt med tanke på nattflasken, men han er i så voldsom aktivitet og de var ikke så veldig fornøyd med hvordan han la på seg sist vi var på kontroll på helsestasjonen...
 
Min får mm mellom 4 og 5, grøt i 7-8 tiden, mm i ni tiden hvis jeg ikke er på jobb, skive i 10-11 tiden, middag i 2-3 tiden, grøt 18.30 og mm hvis jeg legger hun. Er litt usikker på om jeg burde gi mme i tillegg...
 
Her er det omtrent sånn:

07:30 Dobbel porsjon grøt (av 2 dl vann) med sviskemos og maltekstrakt pga treg mage
11:30 1 skive med leverpostei eller prim + 1 beger med frukt
15:00 Halvt glass middag+ 1 beger med frukt
17:30 Dobbel porsjon grøt med sviskemos og maltekstrakt

I tillegg får han fortsatt en del pupp. Ble poppis igjen etter at vi kuttet ut mat om natta. Får vann til måltidene og er interessert, men drikker ikke så mye.
 
Han får graut 0,5-1 time etter me har stått opp (mellom 8 og 10)
I 12-tida får han ei skive
I 15-tida får han eit middagsglas
I 18-tida får han graut

Han får pupp når me står opp, etter lunch og før han legg seg om kvelden.
Ellers får han vatn i kopp, men han drikk ikkje så mykje.
 
Ca. kl 08 er det grøt av 1,5 dl vann med sviskemos + vann
Ca. kl 12 får hun en skive med leverpostei + mme
Ca. kl 15 får hun et middagsglass + vann
Ca. kl 18 får hun grøt av 1,5 dl vann med sviskemos + vann

Noen dager får hun mellommåltid i form av frukt og grønt. Hun har ikke hatt sin normale matlyst den siste tiden fordi vi har hatt spysyken. Gulpingen hennes har også tatt seg veldig opp igjen etter hun var syk, så nå har det vært mindre mellommåltid for å rett og slett hindre henne i å gulpe.
Har dessverre sluttet med ammingen og er litt usikker på om det er nok med en flaske mme om dagen, men hun virker fornøyd :)
 
Back
Topp