Hvor mye spiser babyen?!

mariselje

Første møte med forumet
Hei.
Vi var på 3 mndkontroll på mandag og fant da ut at veksten til lillefrøken hadde stagnert.. Jeg har for lite melk. Så helsesøster sa at hun skal amme på begge sidene, så skal vi tilby flaske med mme når hun slipper puppen, også skal jeg pumpe meg med elektriskpumpe for å få opp produksjonen. Dette skal vi gjøre frem til neste onsdag,da skal vi tilbake på kontroll. Nå har vi da holdt på i noen dager, og etter å ha ammet på begge sidene tømmer hun mellom 100-150 ml mme.. Og det meste jeg har pumpet er 20 ml (tilsammen på begge sidene, etter å ha pumpet i 10 minutt), men som regel er det bare noen dråper som kommer. Så jeg lurer på om hun får noe i det hele tatt når hun ammer?! Er ikke 100-150 ml bortimot ett helt måltid?! Og det virker ikke som at det øker noe heller etter pumpingen så langt.. Er det noe jeg kan gjøre i tillegg til pumping for å få opp produksjonen?!  Er redd for at vi bare må legge ammingen på hylla emoticon  

Lillevennen er 59,7 cm og 5500 gram.. Når storesøster var 3 mnd så var hun 59 cm og 6400 gr, og hun veide 600 gr mindre når hun var født!! 

emoticon  litt frustrert bare....
 
Prøv en sånn nesespray som gir økt utdrivning - denne får du hos legen på resept. Hvis du så legger barnet til brystet ved hvert måltid, og så gir mme etterpå, så vil hun få i seg noe morsmelk. Og noe er mye bedre enn ingen ting!

Sørg for å sove og spise nok selv. Havresuppe er et gammelt kjærringråd for å øke produksjonen - serveres på fødeavdelingen vår :)
Å legge henne til annenhver time for å øke, fungerer også for de fleste. Legg også til på natten - minst et par - tre ganger. Det skal ikke mange dagene til før det som regel tar seg opp med melkemengde.

Det er ikke alle som får til å pumpe - jeg vil likevel anta at barnet ditt får i seg mye mer enn det du klarer å pumpe - ellers ville du nok hatt ville protester fra henne med den mengden du beskriver.

Å gi mme som tillegg - betyr ikke at du må gi opp ammingen. Det går veldig fint å både amme - og gi mme etter brystet. Det gjorde jeg i nesten ett år :)
 
Det finnes jo diverse kjerringråd for økt melkeproduksjon, men det vikrigste vil jeg si er å ikke gi opp! Vet at det kan være frustrerend til tider, men ting tar tid.

Lykke til :)
 
Back
Topp