Hvor mye spiser babyen på ca 7 mnd i løpet av dagen..?

BabyBee

Forelsket i forumet
Jeg har ei tulle som ikke er så flink til å spise, så jeg lurer på hva og hvor mye deres babyer spiser i løpet av dagen.. [;)]

Hei[:)] Lillemann her er også litt småspist, men det går stadig bedre[:)] Han får mm en gang mellom 05 og 07, grøt m/fruktmos (ca halv porsjon av det som står på pakka tror jeg) i 8-tiden, 11-tiden og 1730 - 18-tiden. Har prøvd diverse hjemmelaga middag + glass men det vil han ikke ha... Får mm litt innimellom også + har 3 - 5 nattemåltid/kos. Han får også vann innimellom.[:)]

ORIGINAL: jeanette22

Min spiser 2 grøtmåltider og 2-3 flasker (240ml) om dagen !

Samme her bortsett fra at hun får også får 1 middagsglass.

Snuppa spiser 2 store grøtporsjoner, middag og 2 flasker 240 melk og drikker 1-2 flasker vann omdagen. Også frukt/ frukt mos somregel.
Har begynt med brød istedenfor kveldsgrøten nå i dag[:)]

Hun spiser 1-2 grøtporsjoner + 1middagsglass + 2 flasker 150 ml mme

Mini spiser 200 ml grøt ca klokka 8, 1 middagsglas(grønnsakspuree 4 mnd) og ett beger frukt klokka 10.30, middagsglass klokka 14 og grøt klokka 17.30.
Så drikker han melk til hvert måltid, men ikke mer enn ca 20-40 ml per gang! Så drikker veldig lite! Men får litt vann og drikki innimellom også :D Så småspiser han skive, boller, kavring og annen frukt hele dagen hehe

Glad i mat :D

han får grøt til frokost og 150 mme men spiser sjeldent alt opp
180 mme men drikker sjelden opp og yogurt
middagsglass
grøt og 150 mme eller 200 med velling

Elias spiser 2 grøtmåltider , brødskive noen dager , fruktpure , 1 middagsglass og 2 flasker ca med mme ..

her får han store grøtposjoner til frokost og kvelds pluss flasker mme ca 165ml
middagsglass og frukt eller fruktmos.
også en flaske med melk på 180ml ca..

Også masse vann...

Det er tydelig at min tullemor er veldig småspist... Har kuttet ut alle nattmåltidene i natt for å prøve å øke apetitten hennes litt på dagen så det blir spennende å se hvordan det går i dag. Foreløpig har hun bare fått pupp kl 0630, og nektet å spise grøten og mme jeg tilbød henne kl 08-tiden... Noe frustrert ja..[&:] 

Nå sover hun, så jeg håper hun våkner med en enorm apetitt[:)]

Ca meny her i hus:

¤ Morgenpupp før me står opp (mellom kl.05-07)
¤ Frukost: Graut+vatn, ca en vanlig porsjon +/-, tilbyr bryst etterpå, (men lite drikking) (mellom kl.8-10)
¤ Lunsj: Fruktmos + vatn, tilbyr bryst (mellom kl.11-13)
¤ Middag: Et middagsglas fordeles over 2-3 dager her ca. + vatn, tilbyr bryst (mellom kl.14-15)
¤ Kvelds: Graut+vatn (mellom kl.18-19)
¤ Kveldspupp før natta (mellom kl.19-20)

Går ca 3t mellom måltida. Men om ho er grinete og lei, så tilbyr eg muligens litt pupp innimellom også

ORIGINAL: [miss]

Ca meny her i hus:

¤ Morgenpupp før me står opp (mellom kl.05-07)
¤ Frukost: Graut+vatn, ca en vanlig porsjon +/-, tilbyr bryst etterpå, (men lite drikking) (mellom kl.8-10)
¤ Lunsj: Fruktmos + vatn, tilbyr bryst (mellom kl.11-13)
¤ Middag: Et middagsglas fordeles over 2-3 dager her ca. + vatn, tilbyr bryst (mellom kl.14-15)
¤ Kvelds: Graut+vatn (mellom kl.18-19)
¤ Kveldspupp før natta (mellom kl.19-20)

Går ca 3t mellom måltida. Men om ho er grinete og lei, så tilbyr eg muligens litt pupp innimellom også

Sign. Det er nesten helt likt som her hos oss [;)]

ORIGINAL: BabyBee

Det er tydelig at min tullemor er veldig småspist... Har kuttet ut alle nattmåltidene i natt for å prøve å øke apetitten hennes litt på dagen så det blir spennende å se hvordan det går i dag. Foreløpig har hun bare fått pupp kl 0630, og nektet å spise grøten og mme jeg tilbød henne kl 08-tiden... Noe frustrert ja..[&:] 

Nå sover hun, så jeg håper hun våkner med en enorm apetitt[:)]

Tja.., hun spiste i allefall grøt - selv om det ikke ble så stor posjon.. Må få henne til å spise bedre, skal begynne å jobbe om en måned [8|]

Back
Topp