ORIGINAL: VaniljeisenHørest slitsomt ut! Snakk med helsestasjonen, å få det " svart på kvitt" at dette med mat svinger hele tiden, å at å stoppe henne på 1 skive absolutt ikke er noe lurt.
ORIGINAL: Kickie
ORIGINAL: *Sookie*
Men hvorfor i all verden vil han stoppe henne etter 1 skive??
Lurer jeg og på [8|]
Vet faktisk ikke hva jeg skal svare på d.....dette er en evigvarende diskusjon i heimen, og vi er uenig, JA. Jeg vil også gi henne gode matvaner og alt dette, men han mener at om vi lar jenta vår spise 4 skiver, så er det ingen god vane og hun vil til slutt bli som "meg", som alltid har vært litt lubben...Han mener at hun umulig kan ha plass til 4 skiver...dvs 2 skiver i hans øyne, for det er jo gjerne d vi spiser til et måltid. Mellommåltider er jo nesten fy fy, hun elsker youghurt, ser at mange får d opptil flere ganger for dagen, men det er uaktuellt.
Dette frustrerer meg virkelig. Hun er jo i aktivitet hele dagen i barnehagen og forbruker mye energi der. Skjønner godt hun er sulten jeg. Han forstår ikke at det med mat vil gå opp og ned i perioder, og de små barne våre blir plutselig syke også. Nå har snuppa vært influnsasyk i en uke, og har knapt spist...Dt vil hele tiden gå opp og ned..
Jenta vår har lagt litt over normalen i vekt når vi har vært på helsestasjonen(dvs hun ligger godt innenfor normalen på det grønne feltet, men over midtstreken)), men har også fulgt kurven sin helt perfekt..Hun er vel ca 14 kg nå og over 90 cm høy. Skal på 2 års kontroll i mars/april, ikke fått innkalling ennå.
Ut i fra det du skriver, vil jeg heller tro at det er mer sannsynlig at hun utvikler matkomplekser fordi hun ikke får spise seg mett, enn om hun fikk spise til hun selv stopper..
Bare mine tanker altså. Jeg aner jo igrun ikke....