Hvor mye sover og spiser deres des14 barn:)?

Bkno9040172

Første møte med forumet
Jeg Ammer og gir litt frukt pure til frokost å litt grøt til kvelds. HVa har dere begynt å gi ?

Hvordan Sover deres skatter på nettene?

min sønn er oppe mellom 4-5ganger på natta og skal ha mat, han sovner i 8 tiden og skal stå opp 6tiden. Familien sier det er på tide at han snart sover rundt , eller iallefall ha en lengre hvil på mer en 3timer.
 
Jeg ammer og gir frukt midt på dagen og grøt til kvelds.

Om natten er han sjelden våken. Ofte sover han natten gjennom, av og til er han oppe én gang.
 
Våken flere ganger om natten, den siste tiden nesten hver time etter klokken 3. Gir bare små smaksprøver på mat enda, ellers fullamming.

Jeg tror at alle barn er forskjellige, og at det går seg til når barnet er klar for det. Men du kan jo tenke over om han er mett og god når han legger seg. Om han får i seg noe når han våkner på natten, eller om det bare er suttebehov. Kanskje han klarer seg med smokk? Uansett så er det ikke til å forvente at så små barn skal sove rundt enda. Selv om en del gjør det. :)
 
Får 160-180ml morsmelk på flaske 4-5 ganger om dagen. Har prøvd grøt noen ganger men virker lite interessert enda. Hun blir 5 mnd den 14 mai.

Sover fra kl 20-09 uten mat og våkner heller ikke. Sover 1-2 timer mellom hvert måltid på dagen :)
 
Ammer ca 6 så sover han en times tid igken
Ammer ca 8 så tar han en lang dupp i 9 tiden
Får litt frukt når han våkner
Ammer ca 12 så dupper han en times tid igjen ca 13
Ammer ca 15
Så sover han en times tid i 17 tiden
Grøt kl 18
Ammer begge sider 19-1930
Og så sover hsn enten til morran eller jeg må amme en eller to ganger i løpet sv natta
 
Fullammer og han sover stort sett fra 19.30 til 7 (hender han spiser mellom 3 og 5, men da drar han på lenger om morgenen igjen). Han spiser ca hver 3. time på dagtid. Håper det fortsetter slik en stund til, er så innmari lettvint å ha maten ferdig ;)
 
210 ml mme hver 3.time. Har 15-20 min dupp 2-3 ganger iløpe av dagen. Noen ganger varer duppen 1 time. Sovner i 22.00-23.00 og sover til 07.30 neste dag. Sovet hele natta siden han var 1 mnd. Han er 5 mnd i dag
 
vi våkner mellom 6 og 7 ammer, sover litt i fra 8 i en times tid, ammer igjen i 10 tiden sover i et par timer fra halv elleve elleve, ammer igjen i 13 tiden, sover en times tid fra 14-15 tiden frukt og amming i 16 tiden sover 20 minutter mellom 17 og 18 en gang grøt rundt 19, bading og kveldskos og stell også pupp på sengen før han legger seg mellom 1930-20 og sover helt til 6-7 tiden igjen uten oppvåkninger :) sove gjennom hele natten har han gjort i en mnd-halvannen nå, men begynte ikke før for ca to uker siden å sove så mye på dagen, har alltid hatt en veldig våken baby :p deilig å endelig fått rutiner på plass sånn som han liker det :) han blir 5 mnd i morgen :)
 
Fullammes og ammes ofte siden det er varmt og hans drikke, varierer i løpet av natten men et par ganger hver natt?
 
Begynte med grøt på kvelden, men da våknet frøkna 3-4 ganger om natten og ville ha pupp. Etter at jeg begynte å gi grøt på formiddagen i stedet, sover hun stort sett sammenhengende fra ca 21.00 til 04.30, så får hun pupp da og hver time til vi står opp 07.30. Sover ca 09-10, så får hun grøt, pupp i 12 tiden og sover 2-3 timer etterpå, pupp når hun våkner. Sover en liten dupp i 5-6 tiden på kvelden og vil ha ofte pupp utover kvelden, mest for kos.
 
Fullammer, ille funnet noe mat hun liker enda.
Sover mindre og mindre.... 10-12 timer i døgnet:eek:
 
Fullammer enda.

Hun.sover 3 ganger på dagtid. 2 lurer på ca 30 min, og en på 1time+/- når vi triller tur.
Hun legges ca 19.30, men våkner igjen før 20, og er da våken til jeg legger meg rundt 23.30. Våken stort sett hver time om natta, og vi står opp rundt 7.45.
 
Ammer mellom hver dupp. Sover på natta fra ca 22.00 /23.00 ti 09.00 +-, ammer og sover videre et par timer. Står opp, stell og pupp, og sover dupp, ca 30-50 min. Opp igjen max to timer, ammer, og dupp igjen på 30-50 min. Spiser litt gulrotpure til middag pluss pupp, våken max to timer. Sover da en siste dupp på ei halvtime omkring 18.00/18.30. Er da våken inntil tre timer før hun legges til natta. Denne perioden får hun pupp, grøt og pupp. Mye fangkos og lek på babygymmen i våkenperiodene også. Har forresten begynt med litt smaksprøver på fruktpure. Mango og pære fra Nestle er populært. Ellers lager jeg middag selv, og bruker Nestle sin barnegrøt m mais og banan. Får også litt temperert kokt vann ved behov til middag og grøt. Gir vann på skje.
I sum sover hun mellom 14 og 15 timer pr.døgn, men det blir mindre om vi har mye besøk, er på besøk el er ute på farten. Blir da max halvtimersdupper, pluss at formiddagsluren i senga blir tapt når vi må tidlig opp til noe. Hun sover skjelden mer en ei halvtime pr dupp på slike aktive dager, og da blir også humøret deretter. Hun finner ikke roen så godt når det er mye som skjer, så vi prøver å frede formiddagen så ofte vi kan :)
 
Fullammer enda.

Hun.sover 3 ganger på dagtid. 2 lurer på ca 30 min, og en på 1time+/- når vi triller tur.
Hun legges ca 19.30, men våkner igjen før 20, og er da våken til jeg legger meg rundt 23.30. Våken stort sett hver time om natta, og vi står opp rundt 7.45.

Skjønner ikke hva jeg klager på da. Her er hun våken hver andre-tredje time og føler meg utslitt om dagen. Håper du får mer sammenhengende søvn snart:)
 
Back
Topp