Hvor mye sover du på et døgn?/grøt

kakemonster

Betatt av forumet
Det lurer jeg på når jeg atter en gang sitter her stuptrøtt. Og i hvor mange bolker? Selv sovner jeg kanskje kl 2230, sover til 2, sovner kl 3, sover til 6, sovner kl 7 og sover til 9 eller noe. 8,5 timer. Men allikevel kjempetrøtt!

Alt for lite.. I hvert fall sammenhengende. Sover aldri mer enn maks 3-4 timer sammenhengende. Sover kanskjer 6-7 til sammen på 2-4 bolker , men nå har jeg på en eller annen måte blitt vant til det. Det er det med lite sammenhengende søvn som gjør en trøtt tror jeg.

Sover nesten sammenhengede i 9 timer i løpet av natten. Våkner bare så vidt når eg må ligge ho over på andre siden for å skufte pupp. Så eg er superfornøyd.

Altfor lite...Sovner kanskje ved midnatt etter amming, sover i 2-3t til neste amming, så våkner han sånn annenhver time etter dette...klokka sju er han som regel ferdig og da er det bare å gi opp og stå opp...
Har begynt å bli litt ufin mot min kjære pga mangel på søvn for å si det pent :)

legger meg som regel rundt 2230-23, i natt var det opp å gi mat 3-4 ganger (mot 5-6 i det siste... ) JUHU...jeg sovner som regel veldig fort etter at ha har spist da, men det blir soving fra 23-01 ca også fra 0130-0330, fra 0400-0600, nå våkner han som regel litt og da står jeg opp og skifter bleie, tar han over i senga vår der han pludrer litt, noen ganger sover vi til ca 0730 også nekter han å ligge mer i senga, og av og til kan han sovne igjen og ligge til ca 0930. blir vel en 7-8 timers søvn tilsammen
går overraskende greit, men er jo ganske i ørska på morran, og av og til sover jeg en liten lur på ettermiddagen/kvelden

Hvis jeg legger meg tidlig, kan jeg få mange timer sammenhengende søvn. Så lenge lillejenta får flaske, er det pappas jobb å gi den siste flasken før han legger seg. Og da sover hun rundt. Pleier å putte i smokken en gang rundt halv fem. Så er det morgen kl halv sju. Men det går fint. Så jeg kan absolutt ikke klage;) Jeg må bare lære meg å komme meg i seng fornuftig! Og hun har fått grøt i noen uker nå.

Hannaya skrev:
Hvis jeg legger meg tidlig, kan jeg få mange timer sammenhengende søvn. Så lenge lillejenta får flaske, er det pappas jobb å gi den siste flasken før han legger seg. Og da sover hun rundt. Pleier å putte i smokken en gang rundt halv fem. Så er det morgen kl halv sju. Men det går fint. Så jeg kan absolutt ikke klage;) Jeg må bare lære meg å komme meg i seng fornuftig! Og hun har fått grøt i noen uker nå.

Hvilken grøt kjøper du? :) Skal snart begynne med grøt tenker jeg, siden ho våkner 6-7 ganger hver natt nå, av sult.. Og hvor "vannete" er grøten?

Jeg er veldig heldig, for guttungen sover hele natta, men jeg er alt for dårlig til  legge meg tidsnok, så jeg får vel rundt 5-6 timer søvn hver natt. Hadde fått mer hadde jeg lagt meg tidligere :)

pingvinenA skrev:

Hannaya skrev:

Hvilken grøt kjøper du? :) Skal snart begynne med grøt tenker jeg, siden ho våkner 6-7 ganger hver natt nå, av sult.. Og hvor "vannete" er grøten?

gutten vår fikk smake grøt for første gang i dag, våkner maaange ganger på natta han og. Prøvde nestle sin med havre, ris og hvete, fra 4 mnd. ganske tyntflytende, litt tykk suppe mer enn grøt på en måte... gapte og så rart på oss . hehe. artig. spent på fortsettelsen

Jeg har vært på helsekost og kjøpt inn Holle sin hirsegrøt, så den skal vi smake litt på neste helg. Det blir spennende! :)

Babynov11 skrev:
Jeg har vært på helsekost og kjøpt inn Holle sin hirsegrøt, så den skal vi smake litt på neste helg. Det blir spennende! :)

Tenkte at jeg skulle begynne med den jeg også.. Eller lage selv i begynnelsen. Men har hørt andre som har sagt at den ikke smaker noe godt, og at barna ikke har likt den.. Si i fra hvordan den faller i smak hos dere da :)

Jeg var tenkt til å begynne med grøt helt til venninna mi sa at unger som kun spiser mm fra før kan få blødninger i tarmen om en begynner for tidlig med grøt! Tarmen er visst ikke klar. Alt en småbarnsmamma må vite! Jeg som hadde gledet meg sånn til å gi litt grøt... :/

Babynov11 skrev:
Jeg var tenkt til å begynne med grøt helt til venninna mi sa at unger som kun spiser mm fra før kan få blødninger i tarmen om en begynner for tidlig med grøt! Tarmen er visst ikke klar. Alt en småbarnsmamma må vite! Jeg som hadde gledet meg sånn til å gi litt grøt... :/

Eh... Tror du heller skal snakke med helsesøster enn den venninen din altså...

Man anbefaler at barn som kun får mm skal begynne når de er et halvt år med fast føde, men dette fordi de burde fullammes frem til da. Men hvis barnet viser tydelig tegn på sult eller er mye våkent på natten pga sult kan man bare begynne med grøt om de er 4 mnd. Selv begynte jeg med grøt til lillemann når han kun var 3 mnd, og det har gått så fint :-) Det er jo bare å prøve seg frem, kanskje med litt velling først for å skåne magen de første ukene for å se barnets reaksjon, så starte med litt tykk grøt etterhvert :-)

Jeg blir snart GAL!!! Jeg fullammer , og ho har våkna annen hver time de to siste nettene nå.. Skal prøve litt til å se om det går over, hvis ikke jeg gir jeg etter tidligere enn jeg hadde tenkt og gir grøt, eller velling, snart.. Hadde tenkt å vente 2-3 uker til da men, til ho ble 5 mnd... Men jeg er så trøtt at jeg snart stuper. Legger meg 9 hver kveld nå også :(

pingvinenA skrev:
Jeg blir snart GAL!!! Jeg fullammer , og ho har våkna annen hver time de to siste nettene nå.. Skal prøve litt til å se om det går over, hvis ikke jeg gir jeg etter tidligere enn jeg hadde tenkt og gir grøt, eller velling, snart.. Hadde tenkt å vente 2-3 uker til da men, til ho ble 5 mnd... Men jeg er så trøtt at jeg snart stuper. Legger meg 9 hver kveld nå også :(

kan det være at hun øker noen dager?

Babynov11 skrev:

pingvinenA skrev:

kan det være at hun øker noen dager?

ja, tenkte på det :P Derfor jeg venter noen dager for å se :)

Da har jeg gitt lille M en liten teskje med hirsegrøt i kveld! Det så ut som hun likte det, ingen sure miner ihvertfall :) og sovna som en stein gjorde hun òg!

Babynov11 skrev:
Da har jeg gitt lille M en liten teskje med hirsegrøt i kveld! Det så ut som hun likte det, ingen sure miner ihvertfall :) og sovna som en stein gjorde hun òg!

Hva blanda du pulveret med? Vann? :P Så bra :) Da skal jeg også prøve den om noen uker :D

Blandet den ut med mme :)

Back
Topp