Hvor mye sover dere i døgnet?

Moxie

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Lurer på hvor mye mammaene sover?

Jeg er ofte ikke seng før midnatt, i hvert fall sovnet jeg ikke før da. Lille tar ofte morgen kl 6, og da kan vi ligge og kose og prate til hun sovnet kl 7, men da står de andre barna opp (utenom skoleferien). Mellom midnatt og seks ammer jeg oftest to ganger, noen ganger tre, men både hun og jeg sovner fort igjen, så regner med at det tilsammen blir 5 timer søvn. Har aldri klart å sove på dagen, men hvis det er helg og mannen sniker henne ut kan jeg lett sove en time til.
 
Normalen nå er vel 5-6 timer, føler meg godt uthvilt om jeg får 7-8 en sjelden gang. Får i blant til å sove på dagen, men sjelden.
 
Baby sovner i 21-tiden, jeg legger meg rundt 12 for å få litt alenetid sammen med mannen. Våkner ofte da for litt mat igjen. Sover ca 21-09:00/08:30 med flere oppvåkninger, men sjelden morgen før tidligst 08:30, så føler meg heldig der.
 
Lille sovner rundt 20:30-21:00, jeg sitter som regel oppe med mannen til rundt 23:00. Baby sover som regel til ca 07:00 med to oppvåkninger. Som regel føler jeg meg greit opplagt, men noen dager er tyngre enn andre :)
 
Mini har her begynt å våkne i 5 tiden hver morgen. Skrekk og gru! Da er hun våken i ca 2 timer før hun vil sove igjen og da er som regel storesøster våken. nå på sommeren blir det sjeldent natta før 23 på meg. Og med litt amming innimellom også blir det vel 5-6 timer usammenhengende. Sover en sjelden gang på dagen, men ikke ofte eller lenge. Klarer meg greit, men håper på lengre morgener snart! Hvis ikke får jeg legge meg 18.30 med henne[emoji28]
 
Mini her legger seg fortsatt ganske sent, og sover 11-12 timer om natta, fra ca 22-09/10. Ammer noen ganger, men både han og jeg sovner med en gang så føler ikke det stjeler mye søvn. Jeg tipper jeg har et gjennomsnitt på 8-9 timer per natt, så jeg er uthvilt [emoji85] har ikke mye egentid da, da jeg legger meg ganske kjapt etter lillemann.
 
Mini sovner mellom 7 og 8 på kvelden og våkner mellom 8 og 10 på morgenen, hun våkner bare en gang for mat. Jeg legger meg midnatt og sover til lille våker, da blir det mellom 8 og 10 timer søvn!
 
Mini sovner mellom 7 og 8 på kvelden og våkner mellom 8 og 10 på morgenen, hun våkner bare en gang for mat. Jeg legger meg midnatt og sover til lille våker, da blir det mellom 8 og 10 timer søvn!

Det hørtes fantastisk ut! :)
 
Jeg registrerer søvn på aktivitetsklokka mi, og ser det varierer veldig. Alt fra 3-4 timer til over sju timer faktisk søvn pr natt. Men jeg stresser ikke med det. Dette er en fase som går over. Etter hvert[emoji85] Litt klønete at jeg skal levere master i november da, for konsentrasjonen er jo «så der». [emoji6]
 
Tror jeg sover ca 5-7 timer. Baby har i det siste begynt å ta kvelden ca 20.00. Jeg legger meg ca 24, men nå når det har vært så varmt har jeg slitt litt med å sovne. Sover under normal temperatur fra ca 24-7.30, vanligvis med 2 amminger innimellom der, men i det siste har det vært amming så ofte som annenhver time. Da er jeg sliten når det er morgen. Antar at dette også er litt pga varmen og at lille våkner så mye for tiden. Krysser fingrene for at det blir mindre når temperaturen synker litt!
 
Har aktivitetsklokke å den har registrert alt fra 1,5timer til 10 timer. 3 ganger no dei siste 2 ukene e har vert nede på 1,5 tima på natta. Men da sover e også noen timer på dagen for å ta me inn igjen. Heldig vis så e e sånn som kan sovne hvor som helst.
 
Mini her legger seg fortsatt ganske sent, og sover 11-12 timer om natta, fra ca 22-09/10. Ammer noen ganger, men både han og jeg sovner med en gang så føler ikke det stjeler mye søvn. Jeg tipper jeg har et gjennomsnitt på 8-9 timer per natt, så jeg er uthvilt [emoji85] har ikke mye egentid da, da jeg legger meg ganske kjapt etter lillemann.

Så flott med søvn [emoji170] jeg burde nok gjøre lignende men sitter oppe med mannen til 00-01. Mini våkner oftest 6.30-7 med våkentime på natt og et par amminger
 
Så flott med søvn [emoji170] jeg burde nok gjøre lignende men sitter oppe med mannen til 00-01. Mini våkner oftest 6.30-7 med våkentime på natt og et par amminger

Jeg er livredd for å få for lite søvn, så her legger jeg meg tidlig [emoji85] Begynner å savne litt tid med mannen på kveldene da, men kan ikke få i pose og sekk, og søvn er viktigst for meg nå [emoji13][emoji23]
 
Jeg er livredd for å få for lite søvn, så her legger jeg meg tidlig [emoji85] Begynner å savne litt tid med mannen på kveldene da, men kan ikke få i pose og sekk, og søvn er viktigst for meg nå [emoji13][emoji23]
Veldig fornuftig! Skulle ønske jeg var like flink :p
 
Ca 8 timer. Hun legger seg 1930-2000 sover til sånn 4 ,halvveis klumsete amming i søvne og utover det har jeg ikke peiling på hvor mye vi ammer da alt går på auto i søvne. Vil ikke sove mer etter kl 9
 
Back
Topp