Hvor mye sover den lille på dagtid?

mylittlepony007

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Sommerfuglene
Hvordan sover babyene deres på dagti? Når, hvor og hvor lenge av gangen? Min har mange dupper på dagtid, men veldig korte. Ofte 30-40 min per gang. Er våken i 1,5-2t
 
Hun hadde en periode nå hvor hun nektet å sove men har heldigvis vært bra nå de to siste dagene igjen og da sover hun 2 ganger på 1,5-3 timer hver, men sover i 11 timer om nettene
 
Det varierer veldig. Han kan sove i opptil tre timer, men kan også ha kortere lurer. Noen dager sove han mye, og andre dager ikke i det hele tatt :p
 
Står opp ca. 7:30 og er våken i ca. 2t og 15 min, sover ca. 45 min på morgenen. Deretter våken i 2t og 15min-30min og sover langlur fra ca 12:30-14:30 (enten i seng eller jeg tar en lang trilletur). Så våken i 2 nye timer før en liten powenap på ettermiddagen (ca. 20 min). Legger seg 19:30-20:00.
 
Hvordan sover babyene deres på dagti? Når, hvor og hvor lenge av gangen? Min har mange dupper på dagtid, men veldig korte. Ofte 30-40 min per gang. Er våken i 1,5-2t
Vi har det helt likens, slitsomt med så lite søvn på dagtid, men sover heldigvis godt til natten:)
 
Veldig forskjellig...har som regel 2-3 dupper. De kan vare alt fra 30 min til 2,5 time.
Har første i 10-11 tiden. Og neste gjerne i 14 tiden, men kommer an på når han våkner og hvor lenge han sover. Er våken 2 timer så vil han sove. Sover i vogna på tur eller på meg hvis vi er hjemme.
 
Hvordan sover deres på dagen nå? Her har det blitt veldig mye mindre dagsoving og jeg lurer på om han sover for lite?

En typisk dag så sover han en 2 t lur på morgenen og kanskje 1 time rundt kl 13-14. Etter det er jeg heldig om han sover 30 m før han legger seg i 20 tiden. Er ikke det at det er om å gjøre at han skal sove mest mulig, men syns det er litt lite å ikke sove noe særlig fra kl 14 - 20? Eller er det vanlig?
 
Hvordan sover deres på dagen nå? Her har det blitt veldig mye mindre dagsoving og jeg lurer på om han sover for lite?

En typisk dag så sover han en 2 t lur på morgenen og kanskje 1 time rundt kl 13-14. Etter det er jeg heldig om han sover 30 m før han legger seg i 20 tiden. Er ikke det at det er om å gjøre at han skal sove mest mulig, men syns det er litt lite å ikke sove noe særlig fra kl 14 - 20? Eller er det vanlig?
Vår sover 30 min. på formiddagen, eventuelt en lur til på 30 min. hvis dagen har begynt kl. 06 (normalt sett starter dagen rundt kl. 07) og 1-2 timer på ettermiddagen. Ikke noe soving etter kl. 16 ettersom legging er kl. 19.
 
Veldig forskjellig fra barn til barn har jeg erfart
En lur på morgenen, en gang mellom 0830-10 blir det 30min-1.5time
Og så blir det en lur på 1-3 timer litt senere, som regel våken fra 15-16 til leggetid
 
Back
Topp