hvor mye sover de???

Anna Anka

Elsker forumet
Min skatt våkner kl 06,30.
Sover 3 timer fra kl 08.30 til 11.30. Deretter våken 2 timer og
sover 2 timer igjen fra 13.30 til 15.30.
Så legger han seg kl 19.00 og sover til 06.30

Det blir jo 17,5 timer i døgnet! (dvs MYE våken om natta, så vurderer om jeg må redusere dagsovingen)

Er det noen som bare har en soveperiode om dagen... evt bør jeg vekke han på dagtid???

tips please![;)]

Hun sover 11-12 timer om natten, og så sover hun 1,5-3 timer på dagen (fordelt på 3 blunder).
Hun legger seg rundt 19.30.

Hun sover 13 timer om natten. På dagtid har hun som regel to soveperioder på tilsammen 2-4 timer.

Fanten sover 11 timer på natta, men er da våken to ganger ca før det er morgen klokka seks.
Han sover stort sett tre ganger på dagen, med varierende lengd..ca tre kvarter/time er vel normen, tenker jeg. [:)]

Vesla vokner ca 09.00
Sover 1-2 timer fra 12.00
sover 1-2 timer fra 15.30
Så legger ho seg 20.00

Det hender ho våkner av alarmen til sambo i 6 tia, men da får ho ei flaske og sover videre til 9. Men vi er nok oppi 17,5 time vi og. Foreløbig går det heilt fint her, og håper det fortsetter slik ei stund [:)].

ORIGINAL: Søteste Trikken^^

Min skatt våkner kl 06,30.
Sover 3 timer fra kl 08.30 til 11.30. Deretter våken 2 timer og
sover 2 timer igjen fra 13.30 til 15.30.
Så legger han seg kl 19.00 og sover til 06.30

Det blir jo 17,5 timer i døgnet! (dvs MYE våken om natta, så vurderer om jeg må redusere dagsovingen)

Er det noen som bare har en soveperiode om dagen... evt bør jeg vekke han på dagtid???

tips please![;)]

Synes du er heldig at han sover fra 19.00 - 06.30! Er jo ikke mye våken nattestid da? Eller har jeg misforstått??

Vesle Ella mi sover fra 22.00 - 09.00 og får 1 flaske nattmat klokka ca 05.00. Vi har valgt å legge henne så seint fordi vi IKKE er noen A-mennesker [:)] Hun har normalt 3 dupper på dagen men ikke noe mer enn 1 time per gang. Hun blir nok mer og mer våken ettersom hun vokser og blir eldre, og vi kommer til å la henne få sove mindre på dagtid og legge henne tidligere slik hun får en lengre periode søvn på nattestid (og mer voksentid på kveldene). Når den tid en gang kommer.... [:)]

Våkner alt mellom 0630-07.30. Sover 2 ganger på dagen, lengden varriere. Legger seg ca kl 20.00
Så her sover hun mellom 13-14timer i døgnet.

hvordan får dere det til at de sover til 08 og 09 og sånn??? Jennie våkner ratt kl 06, og vil ikke sove igjen......

Han her våkner alt mellom 05.30-07.00, har en dupp etter 1 1/2 time igjen ca, på 1-2 timer, våken 2 timer så en dupp igjen på 1-2 timer, våken en par timer til så en liten powernap, og da er det ikke mer soving før natta kl. 19.00..

Matheo sover alt for lite..[&o] begynt å tulle svært på natta, og med en pappa som skriver bachelor,så er jeg alene med han på natta!
MEN nå skal det bli litt skjerpings fra i morgen av,for da leverer pappan oppgaven, så er vi TO foreldre igjen[:D] og DA SKAL Matheo tilbake i sengen sin, og ikke ligge å sutre i min[:-]

Men sånn med unntak av de siste dagene og med unntak av at han våkner alt fra en til fem ganger på natta, så sover han slik:
19.00-08.00
10.30-11.30
14.30-15.30
så er det natta igjen[:)]
en sjelden gang varer duppene på dagen lengre også[:)]

Lite!

Sovner i 22-23 tiden (var visst bare et engangstilfelle den gangne han sovnet kl 21...)
Våkner et par ganger i løpet av natta.
Våkner om morgenen i 06-07 tiden, kan duppe av litt etter mat.
Sover ikke mer enn 20-30 min om dagen, så fremt jeg ikke triller ham, da kan han sove en time-halvannen.

Våkner alt mellom 6-7.
Sover stort sett 3 x 30 minutter i løpet av dagen.
Natta kl 18.30-19.00

Våkner mange ganger i løpet av kvelden/natta...
For tiden er det mm ca 2 og 5...

Emil sover ca 12-13 timer i løpet av et døgn, så sover vel verken veldig mye eller veldig lite.
Et typisk døgn ser i alle fall slik ut:

ca kl 7.30: står opp
ca kl 9.30-10.00/10.30: har en liten dupp på fanget etter litt amming
ca kl 12.30-14.00/14.30(av og til litt lenger): sover ute i vogna
ca kl 19.00-20.00: legger seg for natta

Nå skal det sies at Emil våkner manger ganger i løpet av natta (2-4 ganger) og er mye våken også, så effektiv sovetid på natta er nok ikke på mer enn 9-10 timer. Noen ganger er det sikkert nede i 8 timer også.

Ser ut som det er endring i sovemønsteret til Melissa. Hun er på vei til å kutte ned på sovingen til 1gang på dagtid. Det gjorde storesøster og når hun var i samme alder. Når storesøster var rett over 1år sov hun ikke på dagtid lengre(kun når hun var i barnehagen).
Melissa sover kun en liten dupp på max 30min om formiddagen. Og så sover hun en knapp time på ettermiddagen, og det er det hele. Hun legges ca kl 20.00 og sover til 06.30-07.30 dagen etter.

Nja, ca 12t på natta.
Og 2 timer på dagen.

Så totalt 14t på en dag[:)]

mi sove sjeldent i det heila tatt i grunn. så eg har ingen tips, vil bare sei at eg e missunnelig på deg[8D][:D][:D][:D]

Ætter hu bynt me smokk å sov ut, så ha duppan forbedra sæ voldsomt her [:)]

Uansett når hu våkne (alt fra 6-8), så e d dupp 2 tima ætterpå, så e hu våken 2-3 tima før d e dupp igjæn. Lengden variere voldsomt, fra 30 minutt te over 2 tima. Enkelte daga klare vi oss me 2 duppa å nån daga må vi ha ein tredje (den e gjernest i 15-15.30 tia å e kun 1/2 time lang).

Så æ e rimeli fornøyd me koss duppan ha blitt her den siste mnd [:)]

Ellers så lægg hu sæ kl 18.30-19 tia, pupp ca ett å ca 4-5 tia.

Back
Topp