Hvor mye sover babyen?

Frkn

Forelsket i forumet
Hvor mye sover babyen deres? Jenten min sover utrolig Mye. Som regel etter hver eneste mating. Hun er nå 4 uker :)
 
Her sover hun stort sett hele tiden utenom når hun får mat.. eller.. hun sovner jo ofte under måltidene også :p Hun er bare to uker, så vi nyter denne rolige tiden siden vi vet det snart blir mer hektisk :)
 
1 måned nå, og d varierer litt... i dag har hun sovet nesten hele dagen, en times tid ordentlig våken i morrest da vi sto opp, ellers bare sporadisk når d er mattid. Men de fleste dagene har hun 2-3 våkenperioder i løpet av døgnet, 1-2 timer pr gang!
 
Her er det veldig opp og ned. Føler hun kan ha lange våkne strekker på 5-6 timer innimellom, hvor hun kanskje sover 5 min innimellom. Nå har hun endelig sovnet, sist hun sov var i vogna kl 3. Så nå skal jeg ta meg en dusj og rydde litt :p
 
Varierer veldig fra dag til dag, men han har minst to våkenperioder i løpet av dagen der han er våken i ett par timer.
 
Her er lillebror 1.mnd og han sover døgnet rundt. Våkner til mat, så er vel omtrent våken 1t i løpet av døgnet
 
Varierer, men nå som han er 5 uker så har Jan 2 våken perioder i døgnet hvor han kam være våken et par timer
 
Hehe... Skulle nytt det så lenge det varte.... Rett etter jeg startet denne tråden ble datteren min supervåken. Nå sover hun bare max 15 min om gangen på dagtid, så ikke mye en får gjort! Hun skal ha med seg absolutt alt! Heldigvis sover hun på natten :D
 
Veldig mye! 7 uker på onsdag og er våken maks 20 min i slengen, tipper jeg. Ok, kanskje maks en halvtime da. Han har i hvert fall én god soveperiode som begynner å bli sånn noenlunde fast, virker det som. Fra ca 11-12 til 14 sover han sammenhengende hvis vi ikke er ute på noe. Men han sover stort sett hele døgnet, er bare våken for mat og bleieskift og noen minutter med prating og pludring. <3
 
Gutten min er 9,5 uke. Han sover som regel fast fra 10-11, så sover han fra 12/13-15/16 i vogna. Så sover han igjen en god dupp i 19 tiden også legger vi han i 22-23 tiden etter amming. Da spiser han igjen 02 eller 03 og igjen kl 06 ca. Står opp i 08 tiden.

Leste et sted at det var vanlig med 16t søvn i døgnet! Deilig! DA hadde jeg følt meg uthvilt altså :)
 
Veldig mye! 7 uker på onsdag og er våken maks 20 min i slengen, tipper jeg. Ok, kanskje maks en halvtime da. Han har i hvert fall én god soveperiode som begynner å bli sånn noenlunde fast, virker det som. Fra ca 11-12 til 14 sover han sammenhengende hvis vi ikke er ute på noe. Men han sover stort sett hele døgnet, er bare våken for mat og bleieskift og noen minutter med prating og pludring. <3

Må korrigere meg selv litt, jeg har aldri hatt et godt mengdebegrep uten å måle. :p
Nå har babyen min vært våken nærmere en time i strekk! Han er riktignok veldig trøtt, man maks 20 min stemmer altså ikke, Hehe. Håper han sover en stund nå. :)
 
Det varrierer. Hun er 3 uker i morgen og hun er vel våken 5 timer i hvertfall. Har noe våken tid mellom kl 22 og 01 og noen timer etter hun våkner på morningen. Da er hun våken mellom kl 07 og 08. Også sovnet hun ikke før rundt kl 10-11. Og litt våken i løpet av dagen. Så rundt 5-6 timer ca :) storesøster sov hele tiden! Så litt anderledes nå. Og hun sover alt i fra 30 min til 3 timer når hun sovner :)
 
Back
Topp