Hvor mye sover babyen din?

Utrolig86

Betatt av forumet
Her sover vesla nesten for mye! For lyst til å vekke henne innimellom, hehe. Men vet at det fort snur! På dagtid sover hun 3-4 timer i strekk, våken mellom 1-2 timer, så sover igjen. Hun har vært våken 3,5 time på det meste, men bare et par ganger. På natta får hun mat rundt 24, så våkner hun 4 tida og får, og våkner igjen alt mellom 6-8.

Min første sov i ett de ti første ukene. Måtte vekkes for mat og slikt fordi han ikke våkna og sa fra selv. Fikk jo nesten sjokk når han plutselig begynte å åpne øynene og være våken innimellom :p

Min første sov i ett de ti første ukene. Måtte vekkes for mat og slikt fordi han ikke våkna og sa fra selv. Fikk jo nesten sjokk når han plutselig begynte å åpne øynene og være våken innimellom :p
hehe.. han vokste vell godt da ? :P

På dagtid sover hun 2-3 timer i strekk. Våkner, er litt våken og spiser, sover så igjen. Kanskje våken i 20 min. På kvelden er jun mere våken. Da ammes hun hyppig og sover i kortere strekk, typ 30 min til 1 time. På natten er det veldig forskjellig. Noen ganger våkner hun hver 1,5 time mens andre ganger går det 2-4 timer mellom hver gang hun våkner og vil ha mat. Hum spiser godt, men er ikke mye våken. Er bare 8 dager gammel :)

Snuppelura her i huset har et godt sovehjerte. Hun sover lett 4 timer i strekk viss ikke vi vekker henne. Mer våken på kvelden ja. Vi bruker mye til på amming, så hun er lenge våken mellom hver gang. Har slitt litt med vekta, men nå er den endelig på vei oppover :D

Her sover hun nesten for lite syns jeg.. hun er mye våken og da vil hun stort sett kun ligge ved brystet. På natten våkner hun ofte, men sovner stort sett ved puppen da. Men hun vil kun sove ved brystet eller tett inntil meg så kjenner dette tar litt på nå. Men hun er bare 5 dager, så håper det går seg til om en uke eller to.

Snuppa er veldig utrolig når hun ikke sover. Er redd det er luft. Hun kaver og presser veldig. Presser så hun blir helt rød inninellom... Men hun bæsjer og tisser mye, og promper en del også.

Gjør deres babyer dette? Syns det er litt vanskelig å få henne til å rape:-( I dag har hun presset og kavet mye. Jeg drikker amme-te og har gitt henne minifom noen dager. Det syns jeg har hjulpet. I går spiste jeg litt sterk mat, og har hatt en del luft selv. Kanskje det kan være det også?

Snuppa er veldig utrolig når hun ikke sover. Er redd det er luft. Hun kaver og presser veldig. Presser så hun blir helt rød inninellom... Men hun bæsjer og tisser mye, og promper en del også.

Gjør deres babyer dette? Syns det er litt vanskelig å få henne til å rape:-( I dag har hun presset og kavet mye. Jeg drikker amme-te og har gitt henne minifom noen dager. Det syns jeg har hjulpet. I går spiste jeg litt sterk mat, og har hatt en del luft selv. Kanskje det kan være det også?
Sånn er jenta mi også, kan våkne av at hu har magevondt stakkars. En periode bare pressa hu til hu ble rød og gråt, så hadde kjempevondt. Er ikke greit for et mammahjerte å se jenta si vri seg av smerte og ikke kunne lindre det :( har kutta ut melkeprodukter fra i dag for å se om det hjelper. Kjøpte minifom og begynte med det i går kveld, krysser fingrene for at det hjelper..
Hvor kjøper du ammete??

min raper omtrent ikke idet hele tatt men han gulper en del da ;) så rgner med det konmer uy på den måten hos han ? så tror ikke de "må" rape de kan få det ut på andre måter også ;) håper det er bedre med snuppa di ? Ikke noe greit og se at de strever :\

Min baby er helt lik.. Kaver veldig med å få opp rapen. Men fikk beskjed fra helsesøster at dette er veldig vanlig hos noen babyer de første ukene pga umodne tarmer og at det blir bedre med tiden, men nå er min jente 5 uker og jobber veldig med luften i magen..

Pleier dere å vekke de for måltider? Eller får babyene regulere det selv?

Her får hun regulere det selv ;) hun ligger også så bra på seg at hs sa til meg at jeg bare kan la henne sove til hun våkner og selv vil ha mat ;) hadde hun derimot ikke lagt bra på seg så måtte jeg ha vekket henne ;)

Her får hun regulere det selv ;) hun ligger også så bra på seg at hs sa til meg at jeg bare kan la henne sove til hun våkner og selv vil ha mat ;) hadde hun derimot ikke lagt bra på seg så måtte jeg ha vekket henne ;)
Samme her! Vesla gir beskjed sjølv når ho vil ha pupp, og det har også vore anbefalinga frå barnelegen, sidan ho tar puppen bra og legg fint på seg. Bur i USA og her går me til barnelege, ikkje helsesøster. Legen sa at vesla vil gi tydeleg beskjed når ho vil ha mat på natta... Og det gjer ho! :)

Her skal han ha mat annenhver time, døgnet rundt. Litt slitsomt på natta...
Han har også bestemt seg for at dagen starter kl 3 om natta, så da sovner han ikke igjen før på morningen.
Ganske mye våken mellom måltider nå.

Her skal han ha mat annenhver time, døgnet rundt. Litt slitsomt på natta...
Han har også bestemt seg for at dagen starter kl 3 om natta, så da sovner han ikke igjen før på morningen.
Ganske mye våken mellom måltider nå.

Nå har lillebror endelig blitt noenlunde bra igjen og jeg kan meddele at han er en småspist kar som godt kan bare spise aaaakkurat passelig (har veid så mange ganger nå at jeg vet det dreier seg om 40-50 ml) og det er ikke mye måltid for en kar på nesten 5 kg!

I dag og i går har han dessuten slitt sånn med å sovne, at han knapt er sovna før han blir urolig og er sulten igjen (blir vel ca 1 time søvn og 2 timer våken i snitt). Han har spist veldig bra til frokost og kvelds og sover derfor LITT lengre, men mer enn 3 timer mellom hvert måltid på dagen har det ikke gått. Fikk vel 4 timer i natt.

Så selv er jeg i svime, og en skulle tro at jeg kunne sove litt på dagen siden vi er på sykehus, men her banker de på opptil flere ganger i timen - så det er direkte uråd å få mer enn5 min i strekk på øyet i løpet av dagen de stakkars timene han sover.

Back
Topp