Hvor mye sover babyen deres totalt?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg synes lille her er ett murmeldyr! Varierer jo fra dag til dag da, men ligger sånn ca på 18 timer totalt i døgnet.
Synes dette er myyye. Men når hun er våken, så er hun VÅKEN også. Masse smil og kos. Helt herlig :) Men hun holder seg ikke våken mer enn en times tid, før hun er trøtt igjen.

Hvor mye sover deres sånn ca i døgnet??

Her sover hun maks 10-11 timer om ikke mindre. Om natten sover hun alt fra 6-8timer. Og hele dagen kan hun sovne 10-15 min og våkne igjen. Lengste hun sover på dagen er maks 1-2timer hvis hun er super trøtt og jeg legger meg i sengen med henne. Så hun er mye våken, det har hun alltid vært

Jeg synes lille her er ett murmeldyr! Varierer jo fra dag til dag da, men ligger sånn ca på 18 timer totalt i døgnet.
Synes dette er myyye. Men når hun er våken, så er hun VÅKEN også. Masse smil og kos. Helt herlig :) Men hun holder seg ikke våken mer enn en times tid, før hun er trøtt igjen.

Hvor mye sover deres sånn ca i døgnet??
Samme her. Ligger på 1,5 timers våketid mellom soveøktene. Har en mating på natta som regel..

Han her er 4,5 mnd. Han sover fra 2100 til 0800, spiser, sover til 1100. Er våken et par timer, så har han dupp fra 1300 til 1400. Våken til ca 16-1700 før han sover til 1830 ca. Så får han mat og legger seg i sengen kl 2030.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Aha. Virker som det er litt normalt da. :) tenkt at hun sover sååå mye jeg, men da er det ikke bare her i hus. Vært litt stressa om hu evt får i seg for lite mat, men hu er jo fullt oppegående i våketiden. Godt å se at det er fler :) :)

Mie gull legger ca 2200 og da sover hun gjerne til halv 9-9 :) Får frokost og sover da til 12-13 tia. Får mat igjen da, da kan vi godt være våken til 18-19 tia.

Åh så godt dere har det! Her er mikro stort sett ganske våken fra 08:30 til 01:00, med noen små høneblunder på ca 30 min- 90 minutter nå og da. Synes hun sover altfor lite! Hun er 8 uker nå..

Mi er 8 uker og hun legger seg rundt 23:00, kan sove 3-4 timer før mating. Mater som regel 2-3 ganger i løpet av natten. Etter mat er hun våken 1-2 timer eller sovner tverdt. Hun våkner som regel etter 1 time søvn fra 7 og holder på sånn til 11. Hun kan være våken 5-6 timer i strekk som resulterer i at hun er overtrøtt. Ellers kan hun sove en dypp på 3-4 timer :) mye våken og sover mye :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Nå skjønner jeg ikke'no av søvnrytmen hans. I kveld la han seg kl 20, som han pleier. Våknet kl 01 for mat, greit nok, men da pleier han å sove til morningen som er sånn 7-8 tiden. Men så våkner han igjen kl 4(tydeligvis ligget våken litt) og kaver litt. Gir han mat, men er ikke så sulten, virker ikke som han har vondt i magen. Sovner på ammeputa, da jeg legger han i senga våkner han etter 5 min og ligger våken i en time, litt tedd i desa, men ligger bare og smiler og kikker på uroen. Håper han ikke begynner å få sånn våketid på natta jeg har lest om. Er det fordi utviklinga bare skyter fart tro?

Her legger han seg kl2000, sover til ca 04-05, spiser og sover til. 0900-1000. På dagtid er ikke duppene så lange, stort sett smådupper. Skal han sove lengre, blir det enten på trilletur eller på fanget ;)

Jeg syns det varierer mye enda her altså, alt etter hva som skjer og hva vi gjør av aktiviteter på dagen:) Han sovner stortsett i 24.00,og sover da til 05.00. En annen dag sov han imidlertid helt fra 23.30-08.00, men det er stortsett 5 timer i strekk om natten:) På dagen kan det være alt fra små dupper på 10min til 3t. Var med ei venninne på Lagunen, og da sov han imidlertid hele tiden mens i var der, i 4 t!!!

Sover 6-7 timer tilsammen på dagtid (2, av og til 3 dupper) og ca 8 timer på natt (2 matinger på 30 minutter) Legger seg 21-22.

Her er vi stort sett i seng rundt 23 og da går det stort sett i 2-3 timers etapper mellom mating og soving frem til vi står opp i 8-9 tiden. Får mat ganske kort tid etter vi har stått opp og sover da gjerne 1-2 timer, men ikke alltid. På dagtid frem til storesøster har lagt seg i syvtiden er han relativt mye våken, mens etter hun har lagt seg så sover han på og av frem til legging. Er ikke et 100% fast mønster her enda, men ca.

Her sovner hun ca 2300 og sover til 09-1000. Våken to timer og sover en time ca, våken to timer til og sover 30 min ca og sånn går dagen.
Sover noe lenger om hun sover i armene mine! :)

Hvordan får dere ungene deres til å sovne så tidlig???? Haha :D hun her kan gjerne våkne 01 og være lysvåken et par timer....... Men sover heldigvis lenge når hun først sovner, men er allikevel litt slitsomt med en hyper baby når kl er både 02 og 0230 på natta :p

Startet bare å legge henne fast kl 8 og ha det mørkt. Tok en dag så var det gjort! :)

Samme her. Fast legge rutine hver dag, med pysj, stell og kvelds flaske kk åtte. Sover da til 7-8 om morgenen ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Flinke :) er det her også, men allikevel våkner hun rundt de tider :o men det går seg til etterhvert :)

Det går seg nok til ja :)
Min legger seg mellom 21 og 22.30, sover da til kl 9 eller 10. Et par matinger iløpet av natta selvfølgelig, men sover gjerne opptil 9 timer i strekk :)
Tror ikke det går på hva eller hvordan man gjør det. Babyen selv som "avgjør" hvordan ting skal være når de er så små :P
Jeg har vært utrolig heldig :D

Back
Topp