Hvor mye sover babyen deres ila. et døgn?

eirin2

Glad i forumet
Det er vel egentlig ikke lov å «klage» over dette, men. Lillemann her i hus er litt over 3 måneder, og har ingen like dager når det gjelder søvn. Noen dager er duppene på 30 minutter, andre dager på flere timer. Men synes generelt han sover myyye, eller har behov for mye søvn. Blir fussete og trøtt etter å ha vært våken maks en time. Finner egentlig ikke noe informasjon om det - kun hvis det går andre veien (sover lite).

Har lest at barn skal sove 13-16 timer i døgnet når de er mellom 3-6 måneder. Bare på natt til dag sov han 13 timer (har aldri hatt så lang natt før da, 4 oppvåkninger for mat), var våken i en time og sov i to timer igjen. Blir nesten redd for at noe er galt.

Så, hvor mye sover deres? Og hvor lenge er våkenperiodene før de trenger dupp på ny?
 
Det er helt normalt, bare å nyte :happy: jeg har erfart at søvn avler søvn. Med så mye utvikling så trenger de mye søvn og hvile. Skjer nok mye mer for del i våkentiden enn vi er klar over ;)
 
Frøkna her er snart 3 mnd. Sover 12 timer fast på natt med 1 mating, sover gjerne 5-8 timer på dagen fordelt på flere dupper. Ikke lenge våken den frøkna mi :) nyter det spesielt på natt, å ho har veldig behov for søvnen sin :)
 
Søvn er rart, vi har noen dager hun sover my, andre dager hun sover lite.
Natten har hun vært ganske "stabil" legger henne rundt kl 21 +/- og da står vi ikke opp før rundt kl 8, da har hun 1 spising eller 2 i løpe av den tiden. så varriere det veldig på dagene, men nå når hun har passert 3 mnd merker jeg at hun sovner lettere og er enda mer tydelig på at hun er trett, og her også gjerne etter bare en time våken, så kan hun sove alt fra 20 min til 2 timer.. :)
 
10-12 timer på natt og alt fra 2-5 timers dupp per dag. Våken i 1 times tid før hun er trøtt igjen, men på kveldene sliter hun å finne roen og kan være oppe 3-4 timer i strekk.
 
Tusen takk for svar alle sammen :) da slår jeg meg til ro med at det er vanlig, hehe. Tror jeg skulle ha banket i bordet, han har ikke villet sove mer etter det forrige innlegget mitt:hilarious:
 
Det er vel egentlig ikke lov å «klage» over dette, men. Lillemann her i hus er litt over 3 måneder, og har ingen like dager når det gjelder søvn. Noen dager er duppene på 30 minutter, andre dager på flere timer. Men synes generelt han sover myyye, eller har behov for mye søvn. Blir fussete og trøtt etter å ha vært våken maks en time. Finner egentlig ikke noe informasjon om det - kun hvis det går andre veien (sover lite).

Har lest at barn skal sove 13-16 timer i døgnet når de er mellom 3-6 måneder. Bare på natt til dag sov han 13 timer (har aldri hatt så lang natt før da, 4 oppvåkninger for mat), var våken i en time og sov i to timer igjen. Blir nesten redd for at noe er galt.

Så, hvor mye sover deres? Og hvor lenge er våkenperiodene før de trenger dupp på ny?
Stresset med akkurat det samme selv, med første barnet. Følte hun sov alt for mye og var redd hun ikke fikk nok våkentid til å utvikle seg motorisk med og ligge på magen osv.

Nå følger jeg babyen sin rytme. Tror kanskje hun er helt våken i 4 timer, kanskje 5 timer, om dagen? Sover med andre ord mye.
 
Mi blir 4 mnd neste uke og jeg er glad om hun totalt i døgnet sover 11t. På det minste er det 9t i døgnet...
 
3 1/2 mnd her og har endelig fått en form for «rutine», men så bryter hun den igjen :p Her starter dagen mellom 5 og 6- da er hun lys våken (ikke jeg da). Så nå ligger hun på gymmen og jeg håper hun blir trøtt snart så vi kan legge oss igjen. Søvn varierer veldig. I går sov hun en 3 t lang dupp på dagen og la seg halv 9. andre dager sover hun mindre på dag og mer kveld eller mer generelt eller mindre generelt. Blir ikke klok og lurer også på hva som er «normalt» så spennende å lese her!
 
Fortsatt ikke noe voldsom rutine her (2.5 mnd). Men jeg pleier stå opp med de to eldste i 0730-tiden. Da står hun enten opp med meg eller sover videre til 10. Formiddagsluren tar hun i vogna, og da sover hun som ein stein så lenge vi er ute, alt fra 2-4 timer. Resten av ettermiddagen eller kvelden kan hun sove alt fra små dupper til å være helt i koma flere timer på sofaen i babynestet. I går sov hun 5 timer i strekk i går ettermiddag :wideyed:

Om natta ammer jeg stort sett bare en gang nå. Hun sover alt fra 5-7 timer før amming, også videre 3-4 timer til før hun enten vil opp eller sovner videre igjen.
 
Har endelig begynt å få en god rutine på soving, for noen uker siden slet vi veldig med lite søvn og det var ikke gøy for noen. Nå legger han seg for kvelden rundt 21, (noen ganger før, noen ganger senere) og sover rundt 8-10timer før han vil ha mat, så sover han 2-4timer til. Også har han ca 4 dupper i løpet av dagen, noen ganger 5 om alle duppene er litt korte. Før sov han kun i vogna om jeg trilla (hjalp ikke med rock-it, måtte trilles) men nå kan jeg rugge så sovner han relativt fort og sover ofte 1times tid, en av duppene kan være ca 2 timer :happy:

Så tilsammen i døgnet har han mellom 17-19 timer totalt tenker jeg
 
Har endelig begynt å få en god rutine på soving, for noen uker siden slet vi veldig med lite søvn og det var ikke gøy for noen. Nå legger han seg for kvelden rundt 21, (noen ganger før, noen ganger senere) og sover rundt 8-10timer før han vil ha mat, så sover han 2-4timer til. Også har han ca 4 dupper i løpet av dagen, noen ganger 5 om alle duppene er litt korte. Før sov han kun i vogna om jeg trilla (hjalp ikke med rock-it, måtte trilles) men nå kan jeg rugge så sovner han relativt fort og sover ofte 1times tid, en av duppene kan være ca 2 timer :happy:

Så tilsammen i døgnet har han mellom 17-19 timer totalt tenker jeg
Ammer du? Vi er oppe flere ganger om natten, så bare lurer på om du har noen triks til ikke så mye mating om natta :p hun tar ikke sutt, så ofte har det ingenting med mat å gjøre, hun vil bare ha pupp i munn.. hehe ;)
 
Ammer du? Vi er oppe flere ganger om natten, så bare lurer på om du har noen triks til ikke så mye mating om natta :p hun tar ikke sutt, så ofte har det ingenting med mat å gjøre, hun vil bare ha pupp i munn.. hehe ;)

Dessverre, vi delammet men sluttet med det i jula :( Han begynte plutselig å sove hele natta i starten av desember, fordi da oppdaget han totten og sovnet igjen av seg selv med den i munnen :p Han suger ikke no særlig på den lenger, men nettene fortsatte å være bra, hender jeg må putte inn smokken et par ganger da. Så når din ikke tar smokk så har jeg dessverre ingen andre lure råd :joyful:
 
Dessverre, vi delammet men sluttet med det i jula :( Han begynte plutselig å sove hele natta i starten av desember, fordi da oppdaget han totten og sovnet igjen av seg selv med den i munnen :p Han suger ikke no særlig på den lenger, men nettene fortsatte å være bra, hender jeg må putte inn smokken et par ganger da. Så når din ikke tar smokk så har jeg dessverre ingen andre lure råd :joyful:
Åååe, stemmer.. :( Åå, så deilig da ;) hadde hun bare oppdaget den, her er det hele knyttneven, hehe :) øver med smokk, men er et kapittel for seg selv. Hun skjønner ikke hva hun skal bare tygge på den :p
 
Åååe, stemmer.. :( Åå, så deilig da ;) hadde hun bare oppdaget den, her er det hele knyttneven, hehe :) øver med smokk, men er et kapittel for seg selv. Hun skjønner ikke hva hun skal bare tygge på den :p
Min heller skjønner ikke greia med smokk, smaker litt på den, men syns ikke den er spesielt interessant :wacky:
 
Min sover mye enda, føler mesteparten av dagen går for å få henne til å sovne. Vil si hun sover hvertfall 18 timer i døgnet :)
 
Back
Topp