Hvor mye sover 6mnds babyen ila døgnet?

FintFerdig

Betatt av forumet
synes min sover mye, ingen dager er like da, men tendensen er gjerne 17-18 timers søvn i døgnet.
Ofte 13-14 timer om natten (får pupp 3-4 ganger mellom 21 og 10). Og så 2-3 lurer à 2 timer i løpet av dagen. Kan fort bli 19 sovetimer og 5 våkentimer i løpet av et typisk døgn.

Når det er sagt så er hun helt etter skjema ellers altså. Både spiser, leker og viser trivsel ellers så jeg er ikke bekymret. Bare synes det høres så mye ut når jeg regner det sammen :eek:
 
Min sover fra 19-07, uten måltid på natten. Nylig har han gått ned til to hviler. En på en time og en på 2.5 timer. Det vil si at han sover cirka 15.5 time i løpet av ett døgn. Lengden på hvilene varierer innimellom og om vi f eks kjører bil, så hender der at han sovner og sover litt ekstra.
 
Her er det noe helt annet. Han våkner hver 3. time fra han legger seg kl.19, og er gjerne våken litt hver gang. Han starter mer enn gjerne dagen kl.4-5 og har tre pauser i løpet av dagen hvor han sover mellom 40min og 1 time. Aldri mer. Tenker at dette er lite.
 
Min eldste sov hele natten fra hun var 3.mndr, sov mye som din gjør :)
Min yngste derimot, hun har begynt å sove, så vidt det er, gjennom natten nå og er 18mndr.
Store forskjeller, men så lenge hun er en glad baby som følger kurven sin så er det nok fint ;)
 
Min sover mellom 11 og 14 timer i døgnet. Det mest normale er 12-13.. synes det er litt lite egentlig. Noen dager har han kun dupper på 30-40 min, og andre dager kan han ha en dupp på 1,5 time. Natta er ett mareritt med oppvåkninger hver 1-2 timer og det begynte ved 5 mnd :(
 
Han sovner rundt halv syv og sover i 12 timer avbrutt av 2-4 matinger. Også sover han kanskje 30 min i senga med meg i åtte ni tiden, men ikke alltid. Nå i det siste har han hatt en dupp på rundt 2 timer fra halv ett på dagen. Han er 7 1/2 mnd nå. Synes det funker bedre med den ene lange duppen istedet for to på en time.
 
Han sovner rundt halv syv og sover i 12 timer avbrutt av 2-4 matinger. Også sover han kanskje 30 min i senga med meg i åtte ni tiden, men ikke alltid. Nå i det siste har han hatt en dupp på rundt 2 timer fra halv ett på dagen. Han er 7 1/2 mnd nå. Synes det funker bedre med den ene lange duppen istedet for to på en time.
Bare en dupp? :eek: Her har vi tre eller fire alt etter som hvor lenge han sover.. er jo bare våken 2 timer før han må sove igjen..
 
Bare en dupp? :eek: Her har vi tre eller fire alt etter som hvor lenge han sover.. er jo bare våken 2 timer før han må sove igjen..
Han her er utholdende hehe.
Var en periode han hadde to dupper men de var på Max en time hver og da rakk jeg jo knapt nok å legge meg ned på sofaen selv. Så tar heller en dupp da...
 
Bare en dupp? :eek: Her har vi tre eller fire alt etter som hvor lenge han sover.. er jo bare våken 2 timer før han må sove igjen..

Samme her! 3-4 dupper... aldri mer enn 30 min men sover 12 t uavbrutt uten pupp så jeg skal
Ikke klage....
 
Back
Topp