Hvor mye snakker de no?

besnik

En del av april og mai2013
MAI 2013
Tilgangsansvarlig
VIP
Ja da babler vel de små i et sett,men det meste er vel bare babling,men hvilkne ord bruker babyene våres bevisst?

Her sier hun mamma,pappa,pippi(hunden),hei,bø,nam nam.... Er vel det jeg forstår hit til:-)

Kun mamma og nam nam foreløpig, og en sjelden bø. Men mye babling da:)

Groer skrev:

Ja mye babling her og:-) skulle ønske noen ganger å forstå hva hun sier,iallefall når hun sitter i lekegrinden og kjefter på lekene:-)

besnik skrev:

Groer skrev:

Ja mye babling her og:-) skulle ønske noen ganger å forstå hva hun sier,iallefall når hun sitter i lekegrinden og kjefter på lekene:-)

Ja, det hadde vært morro å vite hva de mener. Det bables og synges noe fælt:)
Kjempe morro å sitte å høre på:)

Han sier Mamma , Pappa , Hadet mens han vinker :P , sier  det  mens han peker på ting, å  kjefter mye på leken han også å meg hehe vis d er noe han ikke får som han vil eller får til  ;) Bø av og til

Groer skrev:

besnik skrev:

Groer skrev:

Ja, det hadde vært morro å vite hva de mener. Det bables og synges noe fælt:)
Kjempe morro å sitte å høre på:)

Ja det er kjempe koselig å høre på de:-)

Stinabe skrev:
Han sier Mamma , Pappa , Hadet mens han vinker :P , sier  det  mens han peker på ting, å  kjefter mye på leken han også å meg hehe vis d er noe han ikke får som han vil eller får til  ;) Bø av og til

Ja forstår ikke hvorfor de kjefter/snakker til lekene,men kos å høre på de:-)

Her er det masse prating på hun, men det er mamma,pappa,der og bø det går i som er forståelig damen hun prøver så godt hun kan å herme etter ord vi sier.

Skillz skrev:
Her er det masse prating på hun, men det er mamma,pappa,der og bø det går i som er forståelig damen hun prøver så godt hun kan å herme etter ord vi sier.

Det gjør hun her og,men ikke all hermingen som er like vellykket:-)

Han sier mamma, pappa, bø, hei og nam tydelig. Hører at han prøver seg mange av de ordene vi sier, og noen har vi hørt klart noen ganger, som feks hadet, vovv. Brummer også når han kjører med noe som er hjul på.

liss24 skrev:
Han sier mamma, pappa, bø, hei og nam tydelig. Hører at han prøver seg mange av de ordene vi sier, og noen har vi hørt klart noen ganger, som feks hadet, vovv. Brummer også når han kjører med noe som er hjul på.

Flinke gutten,kan endel ord han da:-)

Jeg er så fascinert og begeistret av å høre på den bablinga altså.. Noen ganger tar det halt av, og det er til tider veldig komisk!

Lille her har sagt papp og mamm en god stund, og så sier han lys. Han har vært begeistret for lys/lamper siden han var bitteliten, og vi har hatt en lek med det.
Likeså med et troll vi har, som vi sier "god dag god dag" til hver morgen, og så svarer trollet "god dag god dag". Nå har Lille begynt å si "bodda bodda", hihi.

Ellers er det nammmm når han tydeligvis nyter maten, og nam! nam! hvis han vil ha mat som han ser.
Og bø, som han hvisker :-)

Artig tid :-)

Madinka skrev:
Jeg er så fascinert og begeistret av å høre på den bablinga altså.. Noen ganger tar det halt av, og det er til tider veldig komisk!

Lille her har sagt papp og mamm en god stund, og så sier han lys. Han har vært begeistret for lys/lamper siden han var bitteliten, og vi har hatt en lek med det.
Likeså med et troll vi har, som vi sier "god dag god dag" til hver morgen, og så svarer trollet "god dag god dag". Nå har Lille begynt å si "bodda bodda", hihi.

Ellers er det nammmm når han tydeligvis nyter maten, og nam! nam! hvis han vil ha mat som han ser.
Og bø, som han hvisker :-)

Artig tid :-)

Ja kjempe artig tid og det blir jo bare mer og mer ord fremover:-)

Her er det pppuuuu (pus), Hade, Deeeer(og peiker), mamma, pappa, titt titt

Mamma har han sagt ei ukes tid, men tror ikkje han skjønner hva mamma og pappa er ;)Men pus er han heilt klar på, samme med der og hade :)

Lille babler også mest, men sier mamma og bappa, titt titt, neiiiiiia, hade, også syns jeg at jeg hørte wow her om dagen :-) Det var en lang stund alt var mamma, også en lang stud hvor absolutt alt var bappa..he he;) De er herlige nå, og det skjer så mye (utvikler seg raskt)

Back
Topp