Hvor mye smertestillende??

Horomonella

Gift med forumet
Legen sa for en stund siden at jeg kunne ta inntil 6 paracet for dag for bekkenløsninga mi.. Syns dette er mye jeg.. [&:] Pleier ikke ta smertestillende til vanlig, så jeg har mer en god nok effekt av å ta en tablett om gangen.
Men nå siste to nettene har jeg ligget våken av hodepine.. Har så vanvittig skallebank, og det blir bare verre og verre for hver dag. Det hjelper vel ikke akkurat på at jeg ikke får sove heller... Tar en paracet, så sovner jeg og våkner igjen etter 3timer med en intens hodepine [&:] 
Vil det hjelpe å dobble dosa, altså ta to paracetter før jeg legger meg?? Eller kan jeg ta en ny etter tre timer??

*somebody shoot me*

ORIGINAL: Krokodillemor

Jeg tror man kan ta inntil 8 paracet om dagen. Vær oppmerksom på at noen får mer hodepine på sikt av paracet. Jeg ville ringt legen for å høre hva han/hun mener.

Jeg har ikke brukt noe paracet for bekkenløsninga enda, jeg er sånn som drøyer det lengst mulig før jeg tar noe. Men denne hodepina er noe hinsides grusom, så jeg har brukt paracet nå de tre siste dagene, vil bivirkningene komme så fort??

ORIGINAL: Krokodillemor

Nei, jeg tror bivirkningene kommer først etter man har brukt dem en stund. Har du hørt med legen hva hodepinen kan komme av? Det høres ikke bra ut!

Nei, jeg har ikke ringt enda [&:] Men jeg har time med jordmor på onsdag, så får prøve å holde ut til da. Om det blir like ille i natt, så kanskje jeg ringer på legekontoret å hører om jeg får snakke litt med jordmor på telefon!

Tar du kun en per gang?? det er ikke farlig å ta to paracet av gangen, det er bedre og ta riktig dose og vedlikeholde den, en og ta en og så virker den halvveis og så ta to!!

Men det at du går med hodepine hele natten hadde jeg villet sjekke ut, pga sv. forgiftning, eller noe annet.. noen ganger er man så sliten at den kommer og hormonene i kroppen vår skaper ubalanse..men hadde sjekket det opp. Uansett er det flere smertestillende du kan bruke..bare ikke ibux da du er gravid.. panodil, paracet, pamol osv har samme virkestoff, men du kan sikkert få anbefalt noe annet på apoteket..

Prøv å kok deg te og spis bananer, det er søvdysende.. og ligg med hodet høyt og ha det kjølig og godt på rommet.

Man kan ta inntil 4 gr. (8 tbl) paracet i følge pakningsvedlegget, men husker kirurgene på jobb ofte skrev max 3 gr (6 tbl) i døgnet på dosering, da nyere forskning eller noe viste at det ikke var bra med 4 gr.
Om jeg var deg ville jeg heller tatt to tbl om gangen for å få en bedre effekt, istedenfor en og en tbl om gangen.

Back
Topp