hvor mye smerte er normalt å ha?

karro.90

Betatt av forumet
Hei

Jeg er gravid for første gang (3mnd) og vet ingen ting om plager og vondter, så jeg tenkte å høre litt her om det er flere med samme plager! :)

Jeg sliter med så utrolig vonde smerter i sidene av magen, det kjennes ut som om jeg har skikkelig hold og jeg klarer ikke stå oppreist eller ligger på siden. Har hørt at dette er livmorbåndene som strekker seg.
Men hvor vondt skal det gjøre før det evt blir farlig eller burde sjekke det ut?
har også begynt å få litt vondt under navelen, er dette normalt?

Hilsen
første gang og usikker på alt :)

Jeg syns det høres helt normalt ut, men er du usikker så ta kontakt med jordmoren din eller legen :) Jeg har også hatt mye vondt i siden, og under navlen. Dette er mitt andre svangerskap :)

Høres ut som samme smertene jeg hadde, da var det helt normalt ifølge jordmor :) men bekymrer du deg er det jo bedre å høre med legen f.eks så du slipper å lure :)

Ligamentsmertene kan være sinnssykt smertefulle for noen. Men ta kontakt med lege/jordmor å spør om det bekymrer deg. For å gå å bekymre seg hjelper ingen :)

Jeg får sykt stikk/hold på sidene enkelte ganger... Klarer ikke røre meg, må ligge rolig til det går over! Helt normalt! Hadde det sist åsså:p

Hei

Jeg er gravid for første gang (3mnd) og vet ingen ting om plager og vondter, så jeg tenkte å høre litt her om det er flere med samme plager! :)

Jeg sliter med så utrolig vonde smerter i sidene av magen, det kjennes ut som om jeg har skikkelig hold og jeg klarer ikke stå oppreist eller ligger på siden. Har hørt at dette er livmorbåndene som strekker seg.
Men hvor vondt skal det gjøre før det evt blir farlig eller burde sjekke det ut?
har også begynt å få litt vondt under navelen, er dette normalt?

Hilsen
første gang og usikker på alt :)
Gratulera! Fysste gangs gravid her og.... Har termin 11/3 og er ca lika langt på vei som deg?

Har hatt litt vondt, men ikkje så galt at eg tenker at det er unormalt!

Ta kontakt med fastlegen din er mitt råd. Syns ikkje det hørtes kjekt ut med så mykje vondt! Sjøl om det nok e normalt og heilt individuelt! Du skal jo helst ikkje ta smertestillende heller....

Lykke til :Heartbigred

Ligamentsmerter kan være skikkelig vondt. Husker jeg våknet midt på natten i forrige svangerskap og vred meg i smerte.

Det er mye som som skal vokse og strekke seg, så ikke rart det kan gjøre vondt :-)

Det er nok helt normalt :-)
Jeg får også sånn. Hadde det i natt og slet med og sove. Husker også at jeg hadde det i mitt første svangerskap :-) men er du urolig så ta kontakt med jordmor eller fastlegen din så du får slappet av.

Høres ut som ligamentsmerter. Jeg må være forsiktig når jeg står opp av senga hver morgen for eks... Krøke meg litt sammen før jeg retter meg helt opp :P

Jeg er også førstegangs og har innimellom hatt både mer og mindre vondter.

Var i utlandet i ferien da jeg hadde så store smerter at mannen lå og googlet blindtarmbetennelse osv, sett i ettertid burde vi nok ha ringt lege, men det kjentes litt ekstra "tiltak" i utlandet pluss at det var før uke 10, så de hadde jo ikke fått gjort noe fra eller til.. Forsvant akkurat like fort som det kom og vi så et sprell levende foster på UL en uke senere!

Har også hatt en del smerter rundt livmor etter dette, men ikke noe jeg har blitt bekymret over. Tenker det er ligamentsmerter. Har allerede ganske mye mage nå i uke 13 så det er kanskje litt derfor jeg har hatt så mye vondt..

Back
Topp