hvor mye skal man spise

sokkestompen

Elsker forumet
Hei

Er det noeon som vet hvor mye man skal spise i graviditeten? jeg vet at når man ammer så trenger man ca 700  kalorier ekstra. Noen som vet hvor mye i graviditeten? Takker for hjelpen!

mener det er mellom 3 og 400kcal ekstra...

ok. takk:-)

Ifølge boken "sunn start" så trenger man ikke mer enn 150 kcal ekstra i det 1. trimesteret, mens i det 2. trimesteret bør det økes gradvis fram til 3. trimester der man bør innta ca 350 kcal ekstra [:)]

tusen takk:-)

bare så lite? Jeg er sulten døgnet rund og kunne spise en hel gris om dagen[8|]

Svangerskapet er jo da man kan unne seg litt ekstra! [:D] Da har man lov å slappe av og kose seg med det man har lyst på! Hehe... gidder heller ikke å telle kalorier... får heller ta den sorgen etter at ungen har kommet. Da kan jeg heller stramme inn litt. Spis det man har lyst på så lenge det ikke er hamburger hver eneste dag. [;)]

jeg gikk opp 28 kg forrige gang og har holdt på ett år med å komme meg ned igjen og det har vørt hardt arbeid med grete roede. orker ikke det en gang til og skal gjøre så godt jeg kan. jeg skal spise og kose meg, men jeg skal passe litt mere på nå enn forrige gang. orker ikke å bruke hele permisjon på bare å styre med vekta. men med så mange kalorier, så vet jeg hvor mye ekstra jeg kan spise og det er veldig greit:-)

1 brødskive, leste jeg i det siste bladet "Gravid". Eller så var det i Svangerskapsboken jeg bestilte her fra BV...

Men jeg tar IKKE det så hytt! Spiser NESTEN det jeg vil... [8D] Har ikke fått dilla på noe, heldigvis.

Ojj..... 28 kg... da forstår jeg at du er litt mer forsiktig denne gangen ja... [&:] Sorry at jeg misforsto så voldsomt.... jeg trodde det bare var snakk om å ikke legge på seg noe ekstra og prøve desperat å holde sin gamle fasong. Jeg er allerede bittelitt over idealvekten min, men prøver å ikke tenke så hardt på det.

Spis mye salat og frukt så du fyller opp magen med sunne ting, så går det vel bra. [:)]
Jeg kommer nok til å legge på meg en hel del i svangerskapet jeg også... for jeg greier jo ikke å styre meg... hehe... kjeks her og der og pai med ost og skinke er favoritten min for tiden...

Viktigste er vel å spise variert... er ikke bra å spise for mye av en ting uansett hva det er. [;)]

ORIGINAL: Surita

Ojj..... 28 kg... da forstår jeg at du er litt mer forsiktig denne gangen ja... [&:] Sorry at jeg misforsto så voldsomt.... jeg trodde det bare var snakk om å ikke legge på seg noe ekstra og prøve desperat å holde sin gamle fasong. Jeg er allerede bittelitt over idealvekten min, men prøver å ikke tenke så hardt på det.

Spis mye salat og frukt så du fyller opp magen med sunne ting, så går det vel bra. [:)]
Jeg kommer nok til å legge på meg en hel del i svangerskapet jeg også... for jeg greier jo ikke å styre meg... hehe... kjeks her og der og pai med ost og skinke er favoritten min for tiden...

Viktigste er vel å spise variert... er ikke bra å spise for mye av en ting uansett hva det er. [;)]

måtte bare forklare for jeg følte meg misforstått og ble litt "provosert" :-)

spiser godteri og drikker brus og alt sammen jeg. er ikke fanatisk. men nå vet jeg hvor mye som krever av meg i ettertid. jeg skal kose meg og nyte det igjen jeg. men kanskje ikke nyte det like mye som sist gang. he he he:-)

Back
Topp