Hvor mye skal en kle på barnet?

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Når vi skal hjem fra sykehuset..
åssen skal jeg vite hvor mye barnet må ha på seg?

Tror dere noen på sykehuset kan gi råd om hvor mye ungen trenger å ha på seg for ikke å fryse?
På den tia er jeg vel så tummelumsk at jeg ikke har peiling på tempen ute, akkurat [&:]

Det har jeg tenkt på også, hvordan kan en vite sånt da? Jeg har pakket strømpebukse, langarmet body, strikket bukse med jakke, også en fleece dress. Vår bebis må sitte i bilsete hjem så da må hun jo ha varme klær. Hvis du skal ha bagen med voksipose eller skinnpose så trenger bebisen litt mindre tøy kanskje?

Skal ha bilsete ja..
fant en sånn "kjøredress" på H&M - var liksom som en slags lang kåpe som var sydd igjen i fotenden, og med hull for å feste selen i bilsetet mellom beina.. kjempepraktisk!! (Fleece med bomull inni) Tenkte å ha på den og kansje teppe over.. og må vel ha noe strømpebukse og sånn inni, ja ;) får se litt an..

sikkert nok av familie som vil gi råd også ;)

Tenker mamma vil ha et ord med i laget, men hadde vert litt greit å klare dette selv :|

En har jo varme på i bilen også så jeg tror nok at det går bra. Mødre vil gjerne ha et ord med i laget ja, men slik blir jo vi også[:D][:D]

Har dere lang tur hjem med bil fra føden? vi har 2 minutter ...

Tja, de sier vel at sånn i utgangspunktet skal vi ikke kle på dem mer enn vi hadde kledd på oss selv.... Jeg tar med body, strømpebukse, sokker, litt tykk sparkedress og lue! Kanskje votter...Og teppe til å ha over babysetet. Bilen er jo god og varm etter å ha vært i gang i 30 minutter og vel så det.
I siste Libero-magasinet jeg fikk i posten sto det angående temperatur på soverommet. Vi liker å ha det kaldt der, og da sto det at babyen tåler kulde mer enn vi tror. Mange har nok en tendens til å kle FOR MYE på babyene...?

hehe.. varme i bilen [8D]
Vi har en bil som er et år yngre enn meg [8D]

Første kjøreturen blir nok hjem til foreldra mine (som bor ved det sykehuset jeg skal føde på) det er vel ikke mer enn 10min kjøring.. da får vi nok låne bilen deres (helt ny bil)

turen HJEM derimot.. da blir det den gamle kjerra vår (sannsynligvis, om vi ikke har fått en ny til dess, da [;)])
og først en kjøretur på 30-45minutter (alt etter hvor langt de er kommet med å reparere den derre riksveien)
så en fergetur på 50 minutter
og så en kjøretur på rundt en halvtime til..

ja.. litt kjøring blir det for et lite knøtt, men kan jo slappe av litt på ferga, da [;)]

Det hørtes stressende ut, men du får se ann været. Jeg tenker litt på at det er sikkert ikke bra for bebisen å ligge å være alt for varm heller, kan bli syk av det også. Tror mamma følelsen ordner det jeg[:D][:D]

ja, får satse på det..

ellers har nok noen på sykehuset litt råd som passer til det lokale klimaet, vil jeg tro [;)]

ORIGINAL: Grete71

I siste Libero-magasinet jeg fikk i posten sto det angående temperatur på soverommet. Vi liker å ha det kaldt der, og da sto det at babyen tåler kulde mer enn vi tror.

Hmm...har tenkt litt på akkurat det... Noen som vet ca. hvor kaldt/varmt man skal ha det på soverommet? Jeg liker å ha det ganske kaldt, men har innsett at jeg må skru opp varmen litt [;)]

VI har to og en halv times kjøring fra sykehuset, så skal kle på ungen m body, strømpebukse, langarmade sparkebukser som er myk og varm. også skal æ ta hetta over hodet og varm liten sjerf rung halsen og over brystet og dekker litt nesa, og da pakker æ beibisen i liten kjeledress og den opp i kurven og tar en dyna over den...skal pakke beibien litt ut når vi er i bilen, tar teppe av og eventuelt litt oppe kjeledressen... det er viktig at spedbarrn får ikke trekk, for da e det ikke langt fra øye- eller ørebetennelse.
Kan kjenne under nakken om beibien svetter eller ikke.
Merka m ho Emma at ho likte å ha nesa varm, det gir også enn tryghetsfølelse for dem pga. at når dem ammes, så er nesa tett på brystet og er varm...

Vi sover med vinduet oppe året rundt! Blåser det for mye (som det ganske ofte gjør på Jæren....) må vi lukke vinduet inntil. Men også da er det ikke tett... [&:] har ikke målt hvor kaldt det er, men kanskje rundt 10 grader? Bebisen ligger jo også godt og varmt under dyna, da. Vi må nok kanskje prøve oss fram. Litt "herding" må jo til, på en måte....[8D]

Fiorelina: Vi har kjøpt de dressene du nevnte ovenfor, på HM. De virker kjempepraktiske, og vi fikk de faktisk anbefalt fra flere som har barn. Eneste som som er litt dumt, er at jeg har kjøpt str 56... hehe... og jentene svømmer i str 44 nå. Så de dressene vil vel passe til sommeren... tihi...

hihi.. tja.. de vokser nok inn i dem til januar/februar, tenker jeg ;)
Får fortsette å mate dem masse[:D]

ta på bebyen en ull dress ( tynn) og en tynn dress over det igjen.
det skal holde tror jeg [;)] det er det jeg har på jenta mi når vi er ute nå, pluss hvis hun ligger i vogna så har hun saue pose oxo [:)] og hun blir ikke for varm

Back
Topp