Hvor mye sitter dere på datan?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Hvor mange timer i uka (altså 7 hele dager, eller 168 timer om dere vil) sitter dere foran pc'en. (trekk ifra 8 timer daglig jobb dersom dere jobber foran data også).

Jeg leste en studie i dag, og ble litt sjokert. Dere kan jo også tippe hvor mye en gjennomsnittelig 15 årig gutt sitter foran pc'en utenom skoletiden...

jeg sitter ikke PÅ datamaskinen...da hadde den kolapset for lenge siden hahaha  ;)

men 2 timer om kvelden på det lengste.   da ser jeg serier og leser aviser.

¤Sunshine¤ skrev:
jeg sitter ikke PÅ datamaskinen...da hadde den kolapset for lenge siden hahaha  ;)

men 2 timer om kvelden på det lengste.   da ser jeg serier og leser aviser.

Pirk, pirk. Tenkte på det selv, men håpa folk la godvilja til

Uff, det har jeg ikke turt å regne etter..men det er nok alt alt for mye.

På dagtid blir det fort et kvart her og et kvart der innimellom. Og kanskje tja, alt fra en halvtime til et par timer på kvelden, spørs litt hva jeg gjør. Prater med noen som bor langt vekk, gjør litt jobbrelaterte ting, eller bare sitter og glor :P

Altfor mye. Sitter her og glaner på dagtid når jeg ikke er på jobb eller har annet fornuftig å gjøre.

Og sitter stort sett og glaner på pcen fra ungen legger seg 19.30 til jeg selv legger meg rundt kl.23.
For et fantastisk spennende liv.

Blir som ei sier her, et kvarter her og et kvarter der. Spesielt på kveldstid. Så det er vanskelig å si hvor lenge samlet igrunn. Blir helst babyverden, facebook, nettaviser, mail og interiørbloggger:)

Prøver iherdig å kutte ned, for det burde jeg absolutt, men føler meg ganske avhengig av babyverden bla. så sliter litt med det;)

En god del på kvlden. men ikke når M er hjemme... hun kommer bare bort og lukker igjen PC`en, så det poenge har vi tatt :P men sitter vel 2-3 timer kveld.

Nå skal jo ikke jeg si noe som er selve usunnheten selv som sitter ved dataen hele kvelden, men har dere aldri vurdert å slå av pc'n og heller gå en tur?
Jeg tenker på det flere ganger om dagen faktisk, men det er så jækla tungt å komme seg opp av sofaen.

Ble litt småredd for hvordan fremtiden blir når jeg leste at en gjennomsnittelig 15 årig gutt sitter 44 timer i uka foran pc'en utenom skoletiden... Jeg vil jo ikke at jentene mine skal det! (selv om jentene lå litt under gutta på statestikken). Men hvordan kan jeg forvente at de ikke vil gjøre det når jeg selv ikke klarer å komme meg over dørstokkmila?

Noen med supre tips?

*lykkeligst* skrev:
Nå skal jo ikke jeg si noe som er selve usunnheten selv som sitter ved dataen hele kvelden, men har dere aldri vurdert å slå av pc'n og heller gå en tur?
Jeg tenker på det flere ganger om dagen faktisk, men det er så jækla tungt å komme seg opp av sofaen.

Ble litt småredd for hvordan fremtiden blir når jeg leste at en gjennomsnittelig 15 årig gutt sitter 44 timer i uka foran pc'en utenom skoletiden... Jeg vil jo ikke at jentene mine skal det! (selv om jentene lå litt under gutta på statestikken). Men hvordan kan jeg forvente at de ikke vil gjøre det når jeg selv ikke klarer å komme meg over dørstokkmila?

Noen med supre tips?

Tja, når vi er hjemme fra jobb i 16 tia er det sjeldent dataen kommer på før etter at ungen er i seng. Men i helgene osv er som regel dataen på hele dagen og vi er litt til og fra.

Men da er det som regel andre ting som skjer også (tur, handle, besøk osv).
Men egentlig trur jeg det er umulig å forhindre barn/tenåringer data, det er vel en del av utviklingen....

Skaff deg en hund ;) Vi har det og må gå turer. Hvis mine unger får velge hva dei vil gjøre vil dei gå på fjellet ;)

Gitte__ skrev:

*lykkeligst* skrev:

Noen med supre tips?

Tja, når vi er hjemme fra jobb i 16 tia er det sjeldent dataen kommer på før etter at ungen er i seng. Men i helgene osv er som regel dataen på hele dagen og vi er litt til og fra.

Men da er det som regel andre ting som skjer også (tur, handle, besøk osv).
Men egentlig trur jeg det er umulig å forhindre barn/tenåringer data, det er vel en del av utviklingen....

Skaff deg en hund ;) Vi har det og må gå turer. Hvis mine unger får velge hva dei vil gjøre vil dei gå på fjellet ;)

Pc'en er ikke på før ungene er i seng her heller, men det er jo mange timer mellom leggetiden deres og min
Hund ja. Var faktisk mindre på datan når vi hadde hund...  Tror det får vente noen år iallefall. Kanskje jeg har tid og overskudd om en 10-15 års tid

Og det er en del av utviklingen, det har jeg insett. Men at de skal sitte 44 timer i uka (det er fader meg over 6 timer om dagen det!) utenom skole, det ser jeg ikke poenget med... Jeg får få de sugne på fysisk fostring før det er for seint!

Jeg skjønner ikke spørsmålet, kan man skru av datamaskinen altså???
(Neida, bruker ikke for mye tid på dataen jeg, neida..... )

Tør ikke regne ut timer ... Det er altfor mange timer foran skjermen!

Back
Topp