hvor mye søvn??

Frksmilefjes

MaiMirakelet
Her i huset har vi en tydelig sovebaby. Hun er veldig våken når hun er våken men føler hun sover mye..

Står gjerne ikke opp før kl. 08 på morgenen, spiser og koser, steller oss, sitter i vippestolen og ligger under babygymen. Før hun sovner kl. 10.

Da sover hun til 12:30-13.

Våkentid 13-16 og sover 16-19:30.

Så er det igjen våkentid til alt mellom 19:30-22/00 og sover natta gjennom.

Hvor mye sover ditt mirakel?

Gutten vår er dårlig til å sove på dagen. Dupper av under mating og sover så lenge jeg lar han ligge slik. Prøver å bli flinkere til å la han få bok ro (vugger i dette øyeblikk :) ) Ellers kan han få slike overtrøttanfall, da er det bare bæresjalet som gjelder.

Men om natten går det heldigvis mye bedre :D

Antall timer vet jeg ikke, unngår å se på klokka - kan bli deppa av mindre :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Gutten vår er dårlig til å sove på dagen. Dupper av under mating og sover så lenge jeg lar han ligge slik. Prøver å bli flinkere til å la han få bok ro (vugger i dette øyeblikk :) ) Ellers kan han få slike overtrøttanfall, da er det bare bæresjalet som gjelder.

Men om natten går det heldigvis mye bedre :D

Antall timer vet jeg ikke, unngår å se på klokka - kan bli deppa av mindre :p

Hehe.. Jeg har lett etter bæresjal men har ikke funnet.. Hvor har du kjøpt det?

Det er såpass ja.. Noen er vel kanskje bare "våkenbabyer" , tenker til tider at dette kan da ikke være normalt? :p

Hehe.. Jeg har lett etter bæresjal men har ikke funnet.. Hvor har du kjøpt det?

Det er såpass ja.. Noen er vel kanskje bare "våkenbabyer" , tenker til tider at dette kan da ikke være normalt? :p
Jeg liker det lettvint og endte opp med Close Caboo bæresjal. Så kjekt at det er nesten ferdigknytt :) Kjøpte det brukt, men barnebutikkene fører dem også. Sett den på Babyshop og i Baby Care- butikkene.

Jeg savner en rutine i hvertfall, blir engstelig for om han får nok søvn. Trøster meg medan han tar det igjen på kvelden. Sover stort sett fra kl 22 til 08 avbrutt med 1 amming eller 2 :)

Jeg liker det lettvint og endte opp med Close Caboo bæresjal. Så kjekt at det er nesten ferdigknytt :) Kjøpte det brukt, men barnebutikkene fører dem også. Sett den på Babyshop og i Baby Care- butikkene.

Jeg savner en rutine i hvertfall, blir engstelig for om han får nok søvn. Trøster meg medan han tar det igjen på kvelden. Sover stort sett fra kl 22 til 08 avbrutt med 1 amming eller 2 :)

Da får det bli en tur på baby shop i morgen.. :-)

det skjønner jeg, men når han sover natta ut er jo det positivt da :-)
Her kom det ikke rutiner før vi begynte med MME i tilegg til amming.

Her våkner vi rundt kl 10. Så er han våken til 11.30-ish. Sove til 14.00. Så våken til kl 15.00. Sove til 16.30-ish. Så våken til 18.00. Sove til 19.00. Våken til 20.30 senest, så bysser vi han i søvn fra da. Ellers blir det grining på kvelden ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Huff... Jada, vår baby har funnet ut at hun knapt liker å sove om morgenen og dagen, bare kvelden og litt av natta.

Vi står opp i 9-10 tiden, og er våkne til rundt 12, da kan hun ta et lite kvarter på øyet, så er hun våken til 14-tiden da hun blir akutt grinete, så tar hun et lite kvarter til, så er hun våken til rundt 16, og da begynner hun å bli overtrøtt, så da sover hun av og på i små perioder til kl 18, med noen overtrøtte grininger innimellom da hun våkner og blir irritert for det (og i mellomtiden maser hun om mat, men nekter å spise, så da må jeg bare vugge henne i søvn), så sover hun enten fra så tidlig som kl 18, eller våkner kl 20 for siste matbit, og sover kontinuerlig i 4-5 timer. Så går det litt enklere.
Mating, soving i 2-4 timer, et par matinger til, så er kl 6. Da vil hun være våken en stund igjen, og helst bare ligge i senga med meg og plundre og sparke. Nytt måltid før hun sovner og sutrer av luftsmerter om hverandre til vi står opp...

Håper dette endrer seg til noe bedre snart... (for oss begge, for det er mye overtrøtt-grining iløpet av dagen)

Huff... Jada, vår baby har funnet ut at hun knapt liker å sove om morgenen og dagen, bare kvelden og litt av natta.

Vi står opp i 9-10 tiden, og er våkne til rundt 12, da kan hun ta et lite kvarter på øyet, så er hun våken til 14-tiden da hun blir akutt grinete, så tar hun et lite kvarter til, så er hun våken til rundt 16, og da begynner hun å bli overtrøtt, så da sover hun av og på i små perioder til kl 18, med noen overtrøtte grininger innimellom da hun våkner og blir irritert for det (og i mellomtiden maser hun om mat, men nekter å spise, så da må jeg bare vugge henne i søvn), så sover hun enten fra så tidlig som kl 18, eller våkner kl 20 for siste matbit, og sover kontinuerlig i 4-5 timer. Så går det litt enklere.
Mating, soving i 2-4 timer, et par matinger til, så er kl 6. Da vil hun være våken en stund igjen, og helst bare ligge i senga med meg og plundre og sparke. Nytt måltid før hun sovner og sutrer av luftsmerter om hverandre til vi står opp...

Håper dette endrer seg til noe bedre snart... (for oss begge, for det er mye overtrøtt-grining iløpet av dagen)

Skjønner vi har vært "heldige" der. Vi har tydelig en sovebaby, har nok fått sovehjertet til sin far!

Min sover mye...
Er snart 7 uker og som regel sover hun ca 20 timer i døgnet... (Hun sover så mye at jeg har måtte sjekke haha)Så ha hun noen våkendager innimellom, men hun er stort sett bare våken en time av gangen utenom på kveldstid hvor vi drøyer den litt :) sover stort sett 13-14 timer i strekk med 2 matpauser på natta :)

Min sover mye...
Er snart 7 uker og som regel sover hun ca 20 timer i døgnet... (Hun sover så mye at jeg har måtte sjekke haha)Så ha hun noen våkendager innimellom, men hun er stort sett bare våken en time av gangen utenom på kveldstid hvor vi drøyer den litt :) sover stort sett 13-14 timer i strekk med 2 matpauser på natta :)

Godt og høre vi ikke er unormale alene ! :-)
Her spiser vi ikke på natta.. sover som en stein

Her får han mat i 20 tiden å sover til 04, får mat og står opp i 7-8 tiden. Er våken da en/to timer før han sover 3/4 timer, våken 1 time før det er 3/4 timer så litt våken tid før en times hvil på ettermiddagen så stelling å legging i 20 tiden. 5 måltid i døgnet å masse søvn. Godt sovehjerte her :-) er 5 uker.

Min er bare 18 dager og sover stort sett døgnet rundt. Har ingen faste rutiner spikret, det får komme etter sommeren. Hun sover over 20 t/døgnet.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Babyen vår har begynt å sove hele natta :gen014

I uka våkner han mellom halv syv og halv åtte, og får mat før faren skifter og raper litt, og så ligger vi i senga og halvdupper og koser oss, kanskje med en amming eller to, til vi begge er godt våkne, som kan være alt fra ti til ett.

Han sovner stort sett etter mat og sover en liten stund, kanskje en times tid, og så sover han et godt strekk utpå ettermiddagen.

Han er stort sett våken mellom åtte og elleve, da er han urolig, og gråter en del, men får også mye mat på den tia. Og så sovner han etter elleve en gang. Noen netter våkner han mellom 3 og 4 for mat, men han har hatt flere netter nå der han ikke våkner i det hele tatt.

Her fullammer jeg, og har en liten frøken som alltid!! Er våken!! Hun henger i puppen stort sett hele dagen, med noen få dupper innimellom. Er jeg "heldig" kan hun finne på å sove en time i strekk hvis hun sover oppå meg. Hun er 7 uker. Og jeg kjenner at jeg lurer litt på når det skal bli litt "bedre". Som trøst sover hun somregel 6 timer sammenhengende på natten....

Fullammer jeg og. I natt sov hun sammenhengende fra 23-06 og deretter til 9.30 med mat 06 og 08.

Hvordan går det med puppene når de sover så lenge? Står dere opp og pumper? Hvis han sover mer enn 4 timer våkner jeg av at jeg holder på å sprenge :p

Hvordan går det med puppene når de sover så lenge? Står dere opp og pumper? Hvis han sover mer enn 4 timer våkner jeg av at jeg holder på å sprenge :p

Her har de ordna seg sjøl ved å lekke skikkelig :p da han sov hele natta første dagene av denne uka så ble det vått og godt i senga gitt :p

Melken tilpasser seg heldigvis kjapt. Tømmer begge brystene om morgenen, for da dier hun to ganger ila to timer. Vi har ennå ikke hatt noe økedøgn.

Jeg må stå opp hver 3. time og pumpe i tillegg til at de lekker noe veldig.. Men det er ikke hver natt.. av og til går det fint

Back
Topp