Hvor mye søvn?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvor mye sover barna til sammen i løpet av døgnet nå? 

Ca 11 timer for tiden. Pleier å være 11-12 timer.

Mellom 10 og 11 timer, i det siste har det ligget på ca. 11. Hun sovner rundt halv åtte på kvelden og våkner rundt halv sju om morgenen, dersom hun ikke våkner en eller annen gang i løpet av natta og kommer inn til oss. 

Her er han nede i 9 timer nå, og jeg kjenner at jeg ikke er så glad i å bli vekt kl 06 hver dag. Tror kanskje jeg må begynne å legge ham litt senere, men han har jo snart mindre søvnbehov enn meg. Hvor gamle er de før de klarer seg litt selv, og lar foreldrene sove en halvtime lengre?

Ca tolv timer. Og her klarer han seg på morgenen i helgene, slik at vi ofte ligger litt lenger.. Har pc med tv-dekoder på kontoret rett over gangen, så da hender det at vi setter på barne-tv og gir han litt frukt og en vannflaske ;) Det har også hendt at han har gått på rommet og lekt, men han blir fort redd alene der inne, så det ender med at han tar med noen leker inn til oss.

Sover mellom 11 og 12 timer om natta her. Idag våknet hun ikke før halv 9, deeeilig :)
Hedda har blitt ganske selvstendig egenlig, hører at hun står opp, at hun går på do, trekker ned osv, før hun kommer tuslende inn til oss.

Forrige uke gikk hun ned i stua og slo på barnetv, så jeg fikk litt tid for meg selv i dusjen, uvant at hun har blitt så stor, og klarer sånne ting på egenhånd;)

Fru H skrev:
Ca tolv timer. Og her klarer han seg på morgenen i helgene, slik at vi ofte ligger litt lenger.. Har pc med tv-dekoder på kontoret rett over gangen, så da hender det at vi setter på barne-tv og gir han litt frukt og en vannflaske ;) Det har også hendt at han har gått på rommet og lekt, men han blir fort redd alene der inne, så det ender med at han tar med noen leker inn til oss.

Klarer du å sove videre mens han ser barne-tv da? Jeg vurderer sterkt å lære ham med dvd-spilleren, og foreslå at han ikke trenger vekke mamma og pappa før kl 07... 

Linus legger seg klokka 19 om kvelden og står opp alt mellom 5.30 og 7.30. Som oftes rundt 6.45. 
men han sover enda om dagen. ca 1,5time. Er ikke hver dag han sover for det blir ikke tid (i januar slutta de å legge han i bhg, for da begynte Viljar i bhg og han overtok sovevogna), men han sovner ofte på bussen hjem.
hjemme i helgene (enten lørdagen eller søndagen) sovner han på dagtid, og er usikker på hvor lenge han kunne sovet om han fikk sove til han våkner, men vi vekker han etter max 2 timer. Og det har ingenting å si på nattesøvn. men han sover ikke gjennom natta enda. han våkner enda 2-3 ganger om natta, men han sovner ganske fort igjen, men han får jo ikke den samme dype søvn pga dette. Han er jo mye syk, og plaget med bl.annet ørene, så det er sikkert en grunn. 

Sukkertopp skrev:

Fru H skrev:

Klarer du å sove videre mens han ser barne-tv da? Jeg vurderer sterkt å lære ham med dvd-spilleren, og foreslå at han ikke trenger vekke mamma og pappa før kl 07... 

Tungt sover jeg ikke, selvom jeg ikke er redd for at han er alene de få meterne fra rommet vårt. Hører med en gang hvis han snakker til oss, som regel kommer han og spør hvis det er noe. Men det er godt og få døset litt synes jeg :)

Hun sover mellom 12 og 14 timer i vinterhalvåret virker det som.

Nå som det er litt lysere morgener virker det som hun klarer seg med ca. 12 timer, så stemte det :)

Hun sovner noen ganger på dagtid om vi er ute og kjører, men har ikke sovet fast på dagtid siden i sommer...

Hun kommer inn til oss når hun våkner om morgenen, ligger og koser litt i senga, leker litt på rommet sitt eller tar med seg noen leker inn. Kan ligge og halvsove en time jeg om Eveline fortsatt sover :)

*trinemor* skrev:
Hun sover mellom 12 og 14 timer i vinterhalvåret virker det som.

Nå som det er litt lysere morgener virker det som hun klarer seg med ca. 12 timer, så stemte det :)

Hun sovner noen ganger på dagtid om vi er ute og kjører, men har ikke sovet fast på dagtid siden i sommer...

Hun kommer inn til oss når hun våkner om morgenen, ligger og koser litt i senga, leker litt på rommet sitt eller tar med seg noen leker inn. Kan ligge og halvsove en time jeg om Eveline fortsatt sover :)

Felix sover også mer om vinteren, jeg har lagt merke til det de siste 3 vintrene. For en måned siden sov han 10 timer om natten, men da det ble lyst og vår var han plutselig nede i 9 timer. Rare greier, men veldig morsom effekt. Selv føler jeg meg bare mer trøtt av våren og morgenfuglene mine. :P

Fru H skrev:

Sukkertopp skrev:

Fru H skrev:

Tungt sover jeg ikke, selvom jeg ikke er redd for at han er alene de få meterne fra rommet vårt. Hører med en gang hvis han snakker til oss, som regel kommer han og spør hvis det er noe. Men det er godt og få døset litt synes jeg :)

Døse litt til høres fantastisk ut synes jeg nå. Jeg er heller ikke redd for at han skal være litt alene, det er ikke mye skummelt han kan finne på i den lille leiligheten vår.

Back
Topp